fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ק.ט.מ: בתוך 10 שנים חצי מאופנועי העולם – חשמליים

ק.ט.מ: בתוך 10 שנים חצי מאופנועי העולם – חשמליים

גיא בן ברק

צילום: יצרן

סטפאן פיירר הבוס של ק.ט.מ בחזון ראשון לעתיד החשמלי: כלים קטנים עד להיתכנות כלכלית:

העתיד החשמלי של המכוניות כבר ברור ומשורטט – עשר שנים פלוס מינוס יופסקו בהדרגה במדינות רבות ייצור ותנועת מכוניות עם מנוע בנזין, עד שברוב העולם המערבי כבר ב-2030 לא יהיו יותר מכוניות בנזין. אולם מעט מאוד עוסקים בעתיד האופנועים בעידן החשמלי, ולכן מעניין החזון של בכיר התעשייה  הבוס של ק.ט.מ סטפאן פיירר, באשר לעתיד האופנועים בעידן החשמלי ולהלן ראיון איתו שפורסם בעיתונות האיטלקית היום.

ש. מר פיירר, מדוע החליטה ק.ט.מ להשקיע בחשמלי?

פיירר. (צוחק) "בוודאי לא כדי להפסיד כסף כמו טסלה (יצרן מכוניות החשמל המוביל בעולם)… "דומה שהם מאמינים שככול שתמכור יותר תפסיד יותר כסף… ההוצאות על פיתוח וייצור מנועי חשמל עצומות ולכן צריך לחשב את צעדינו בזהירות כדי שלא נימצא במצב של טסלה…". "הפיתרון לדעתנו להשקעות הגדולות מדי הוא לכוון בשלב זה לכלים דו-גלגליים חשמליים בגודל ועיצוב שהוא בין קטנוע לבין אופנוע".

ש. מתי החל פרוייקט המנוע החשמלי בק.ט.מ?

פיירר: "לפני עשר שנים אופניי הרים החלו לתפוס תאוצה ויצרו בעיה לאופנועי שטח, יותר ויותר שטחים נסגרו למנועי בנזין ורוכבי האופניים לא רק שלא התנגדו לכך, הם עודדו את הרשויות לסגור עוד שטחים לאופנועים. לכן החלטנו לייצר מנוע שלא יוכלו להגביל בשטח מסיבות אקולוגיות או רעש. זה לוקח שנים של פיתוח כי אף אחד לא מייצר כזה אופנוע, השקענו אז 20 מיליון אירו בפרוייקט החשמלי לשטח ותזכור שאז ק.ט.מ הייתה קטנה בהרבה מבחינה כלכלית ועדיין השקיעה יותר מכול יצרן אופנועים אחר בעולם".

ש. במדינות רבות שנת 2040 נקבעה כשנה האחרונה בה יורשו מנועי בנזין לפעול…

פיירר: "לפוליטיקאים אין בדרך כלל מושג כמה זמן נדרש באמת כדי לשנות נוסחאות כימיות וחוקי פיזיקה… צריך יהיה להיערך בזהירות לעולם שכולו חשמלי, כולל הסיכונים, מכונית חשמלית בוערת שקולה מבחינת החומרים הרעילים הנפלטים לדליפה מכור גרעיני, אני לא מתבדח".

ש. ובכל זאת, עתיד האופנועים החשמליים?

פיירר: "אנחנו ממשיכים לייצר אופנועי שטח וכביש עם מנוע בנזין – האופנועים החשמליים שנייצר בתחילה יהיו קטנים, משהו בין אופניים לקטנוע, עם מנועים שייצרו עד 5 כוח סוס ויוכלו לנוע יום שלם ללא טעינה. להערכתנו בתוך עשר שנים, 50% מכלי הרכב הדו-גלגליים בעולם כבר יהיו כלים קטנים חשמליים – אנחנו נציג ב-2019 אופנועי מיניקרוס חשמליים. "חשוב לי להדגיש אפרופו מה שאמרתי על טסלה בפתיחה, כי ההשקעות במנועי חשמל חייבות להיתמך כלכלית על ידי מכירות האופנועים הרגילים בשלב זה, ולכן אין להגביל מנועי בנזין כלל עד שהחזון החשמלי יהפוך לכלכלי, מה שנכון להיום הוא ממש לא".

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל