fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

קאוואסאקי חושפת את ה-Z החזק בתולדותיה

קאוואסאקי חושפת את ה-Z החזק בתולדותיה

אביעד רייס

צילום: יצרן

טיזרים, תמונות ריגול והדלפות – קאוואסאקי טפטפה טוב מאד את הגעתו של ה-Z הכי חזק בהיסטוריה. 

אז אחרי המתנה ממושכת, ואחרי שתמונות של הנייקד המוגדש חצי ארוז בקרטון שוחררו ליקום המקביל של האינטרנט, עכשיו זה קורה סוף סוף בצורה רשמית בתערוכת טוקיו. 

הנתונים של הסופר Z, מספרים על מנוע מוגדש בנפח 998 סמ"ק עם הספק של כ-200 כ"ס, ב-11,000 סל"ד ו-13.9 (!) קג"מ ב-8,500 סל"ד. המנוע דומה למנועו של ה-H2 בתצורה הספורטיבית שלו, אך בדגם הנייקד ישנו דגש גדול יותר על אופי המנוע במומנט הביניים והנמוך. כדי לעשות זאת התאימו המהנדסים הירוקים מערכת "ראם-אייר" חדשה וייעודית ומבנה אגזוז חדש בין השאר. 

השלדה חדשה גם היא ולא אחת שנלקחה מהדגם הספורטיבי כפי שאולי ניתן לחשוב. על מנת להתאים לאופי הנייקדי של סדרת ה-Z, עברה השלדה עיצובים והתאמות נדרשים לאופי זה, עם דגש על מבנה מקוצץ יותר – לטובת גמישות והתנהגות טובה ברכיבה טכנית. גם הפרונט שודרג והוא קליל ומגיב יותר עם זווית היגוי של קצת מעל ל-24 מעלות (לעומת 27 בדגם ה-H2 הספורטיבי) אך כזה שעדיין שומר על יציבות. 

הזרוע האחורית חדשה גם היא, ובמקום מבנה חד צידי כמו בדגמי ה-H2 האחרים, מקבל הסופר Z זרוע אחורית דו-צידית המבוססת על זו שב-ZX-10RR האימתני. אל הזרוע האחורית מתחבר בולם יחיד מתוצרת שוואה עם אפשרויות כיוון מלאות ומהלך של 134 מ"מ, מקדימה בולם הפוך מסדרת ה-Big Piston Forks של שוואה, מתכוונן לחלוטין עם מהלך מתלה של 120 מ"מ. 

 

עם הספק של 200 כ"ס כדאי שיהיה מערך בלימה נאות ובקאוואסאקי מציידים את ה-Z H2 בצמד דיסקים בקוטר 290 מ"מ עם קליפרים רדיאליים של ברמבו מקדימה ודיסק בלימה בקוטר 226 מ"מ וקליפר של NISSIN מאחורה. ה-Z H2 מצויד במערכת הבלימה ה"חכמה" ה-KIBS של קאוואסאקי – שמחוברת ישירות ל"מוח" ה-IMU של המכונה (מערכת למדידת אינרציה מתוצרת בוש). מערכת ה"קיבס" כוללת בתוכה בין השאר את מערכת ה-ABS (להטייה), מונעת הרמות גלגל אחורי (סטופי) בבלימה חזקה, אבל מאפשרת לבצע לדברי קאוואסאקי, "טרייל ברייקינג" כאוות נפשיכם. 

ה-Z החדש הוא מאד חזק, אבל גם סופר מתקדם וטכנולוגי – 4 מצבי רכיבה: ספורט, כביש, גשם ו-RIDER – כאשר בכל מצב מתפקדת בקרת האחיזה בצורה שונה – בהתאם למידע שהיא מקבלת ממערכת הניטור. האופנוע מצויד גם בבקרת זינוק, בקוויק שיפטר, בבקרת שיוט, במסך תצוגה TFT עם התחברות בבלוטוס' לנייד ולאפליקציית ה-Rideology של קאוואסאקי ועוד. 

משקלו של הסופר Z החדש עומד על 239 ק"ג (מוכן לרכיבה), גובה המושב על 830 מ"מ, בסיס הגלגלים על 1,455 מ"מ ומיכל הדלק בעל קיבולת של 19 ליטר. תאריך הגעה לארץ ומידע לגבי מחיר עדיין אין, אך לכשיהיה כזה – בהחלט נעדכן! 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל