fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

נורטון נמכרת ל-TVS ב-16 מיליון ליש"ט

נורטון נמכרת ל-TVS ב-16 מיליון ליש"ט

אסף לביא

צילום: רונן טופלברג

בשבוע שעבר דיווחנו על המגעים בין יצרן האופנועים השלישי בגודלו בהודו, TVS, לרכישת מותג האופנועים הבריטי הוותיק שאף הגיע לישראל לאחרונה, נורטון, כעת אנו מדווחים שהעסקה יצאה לפועל ו-TVS רוכשת את נורטון בסכום של כ-72 מיליון ₪, או 16 מיליון ליש"ט בהתאם למטבע הממלכה.

TVS בעצם רוכשת את חברת האם "Norton Motorcycle Holdings" ואת החברה הבריטית "Norton Motorcycles UK" שהן מרכז הייצור והשיווק של המותג ומקבלת את עסקי וחלק מנכסי נורטון יחד עם חוזה לחצי שנה על המפעל הנוכחי, אותו נכון לרגע זה, יוכלו להאריך אם יבחרו, בנוסף כל עובדי חברת נורטון יועסקו ע"י TVS.

התוצאה החשובה ביותר של העסקה, מעבר להסרת העננה השחורה שאיימה למחוק את נורטון, היא האור הירוק שנתנה TVS לחזרה לשלבי הייצור של דגמי משפחת ה-650 – אטלס וסופרלייט – שאמורים לשים את המותג הזה על הדרך הנכונה לפעילות שותפת ועתיד יציב יותר.

עוד נקודה מעניינת – ל-TVS מעכשיו יש סופרבייק. ה-V4 של נורטון הוא אחד מהכלים המיוחדים והמסקרנים בעולם היום ואנחנו אולי קצת נוטים לספקולציות, אבל יכול להיות שהמנוע הזה ישרת מותג אחר?

העסקה של TVS החזירה את החובות של נורטון אבל עוד לא ברור מה יקרה בנוגע למה שמוגדר כיום בממלכה כ-"תרמית הפנסיות" של סטיוארט גארנר. עוד נושא שנשאר בערפל הוא במכירת מנוע ה-961 לסינים ע"י אותו סטיוארט, רגע לפני שהחברה נכנסה להקפאת הליכים, TVS יוכלו להמשיך גם בלעדיו ולתת למהנדסי נורטון לפתח משהו חדש אם לא יושגו חזרה הזכויות.

הדבר היחיד שבטוח בעסקה הזאת הוא של-TVS כיסים מספיק עמוקים בכדי להשקיע אי אילו השקעות במותג כדי לשלבו בעסקיהם, בין אם בהמשך יצור באנגליה ובין אם בהעברה למפעל בשטחיהם בהודו, בכל מקרה – העתיד של נורטון מובטח.

מחברת מוטו 24, יבואנית אופנועי נורטון לישראל, נמסר: "אנחנו שמחים על המהלך ומקווים שמעבר למשלוח הראשון שנמכר כולו, נוכל לממש את ההתעניינות ב-V4RR ובסדרת האטלס המאוד מיוחדת".

 

עוד בנושא:

מוטו בוחן | נורטון דומינייטור – כוס התה המהירה בעולם

השקה מקומית: אופנועי נורטון

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובה אחת ל נורטון נמכרת ל-TVS ב-16 מיליון ליש"ט

  1. בקיצור עוד מותג אירופאי שהלך…
    מי שרוצה מוצר טוב מבית טוב קונה יפני…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל