fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מנוע הנורטון 650 ייוצר בסין

מנוע הנורטון 650 ייוצר בסין

אסף לביא

צילום: יצרן

בשנים האחרונות נורטון חווה התעוררות עם אופנוע ספורטיבי V4 ומספר דגמי קומנדו ודומינייטור, לאחר שנורטון שקדה על פיתוח מנוע 650 לאופנוע חדש מתוצרתה, כעת מכרה אותו לזונגשיין הסינית.

מנוע הטווין המקבילי בנפח 650 סמ"ק תוכנן ע"י נורטון לשימוש באחד מדגמיה הבאים, אך כעת נמכר לשימוש בלעדי של זונגשיין, על פי ההסכם המנוע ייוצר ע"י זונגשיין וישמש את היצרנית הסינית באופנועים מתוצרתה. יצרנים רבים מתכננים מנועים ומייצרים אותם במזרח לשם צימצום עלויות יצור, לרוב המנועים משמשים גם את המפעל המייצר וגם את מפתח המנוע – כמו הסכם ק.ט.מ/בג'אג', שם בג'אג' ההודית מייצרת את מנוע ה- 390 של ק.ט.מ ומשתמשת בו בדגם הדומינר 400 שלה. אך בנורטון בחרו למכור את המונע לשימוש בלעדי של זונגשיין.

נורטון אומרים שהמנוע תוכנן לעמידה בתקני אירו4 ויעזור לזונגשיין להמשיך את צמיחתה בשוק האופנועים העולמי. מנכ"ל נורטון, סטיוארט גרנר, מציין שזאת קפיצת מדרגה לנורטון וההסכם מצביע על רמת תכנון גבוה למנועי נורטון, ההסכם יתן לנורטון את היציבות הכלכלית הנדרשת בכדי להמשיך ויצר במפעל בדונינגטון הול, בעבודת יד את כל מנועיה.

אין זה ברור מה עתידו של דגם הביניים הבסיסי בנורטון והאם יצא לפועל האופנוע אליו תוכנן המנוע מלכתחילה, אנחנו רק יכולים להמשיך ולקוות לראות את היצרן הכי מיוחד בבריטניה ממשיך את גדילתו, האיטית – אך עקבית.

 

תגובה אחת ל מנוע הנורטון 650 ייוצר בסין

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל