fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

מה צפוי לנו מימאהה ב-2021?

מה צפוי לנו מימאהה ב-2021?

אסף לביא

תערוכות הרכב החשובות שמתקיימות בסוף השנה לא תצאנה לפועל השנה, וחשיפת רוב הדגמים תהיה בצורה וירטואלית, חלק מדגמי יצרן האופנועים הגדול ביותר כבר הוצגו וישנם כאלו שעוד צפויים להיחשף, אספנו את כל דגמי ימאהה ל-2021, אלו שאושרו רשמית ואלו שבינתיים עדיין בגדר שמועה.

איזה כלים חדשים הציגה ימאהה? בינתיים מדובר רק ב-MT-09 חדש
הנייקד הפופולרי של ימאהה מתחדש לחלוטין ל-2021, זאת לעומת הפעם הקודמת שרק עבר עדכונים. מנוע הטריפל המעודכן עולה בנפחו מ-847 סמ"ק ל-889 סמ"ק, מה שמעלה את ההספק ל-118 כ"ס ב-10,000 סל"ד ומומנט שיא של 9.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד – 1,500 סל"ד נמוך יותר מהדגם הקודם וגם – כל יחידת ההנעה כולה, כולל האגזוז, קלה ב-1.7 ק"ג. מכיוון שהמנוע ומערכת הפליטה שופרו, גם מערכת היניקה עודכנה, עם מזרקים חדשים ומצערת חשמלית חדשה עם חיישן תאוצה. למנוע תיבת הילוכים חדשה עם יחסי העברה משופרים בהילוכים 1 ו-2, מזלגות חדשים וסליפר ואסיסט קלאץ' להם ימאהה מוסיפה קוויקשיפטר להעלאה והורדה.

השלדה החדשה מסוג דלתא-בוקס עשויה תרכובת אלומיניום ותוכננה יחד עם הזרוע האחורית החדשה לתמוך ביכולות המנוע המוגדל, יחד משקלן ירד ב-2.3 ק"ג לעומת הדגם הקודם. ימאהה טוענת לארגונומיה משופרת בזכות תנוחת רכיבה ניטרלית יותר והתאמה למגוון רחב יותר של רוכבים. כפי ששיערנו, ה-MT-09 מקבל גם חיישן מדידה אינרציה (IMU) שש-צירי שמשמש את מערכות ניהול המנוע (ECU), בקרת האחיזה (TCS), בקרת הסחיפה (SCS), אנטי-ווילי (LIF) ומערכת בקרת הבלימה (BC). בקרת האחיזה מאפשרת שני מצבי התערבות מוגדרים מראש – מצב 1 התערבות קלה, מצב 2 התערבות מלאה ומצב M לכיוון ידני. בתחום האבזור ימאהה לא נשארת מאחור עם מסך TFT בגודל 3.5″ עם מצבי תצוגה מתחלפים ושפע מידע, תחתיו תמצאו יחידת תאורת LED חדשה שגרפה מאות תגובות כשפרסמנו תמונות ראשונות של האופנוע. גם הפנס האחורי והמאותתים הם LED ולצידי יחידת התאורה הקדמית החדשה תמצאו תאורת יום (DRL). גם הג'אנטים חדשים, יצוקים עם עשרה חישורים, כשהגלגל האחורי קל יותר ב-700 גרם, נתון משמעותי כשמדובר במסה מסתובבת כמו זאת. מקדימה תמצאו מזלג הפוך של KYB בקוטר 41 מ"מ ומאחור בולם יחיד עם לינק הניתנים לכיוון מלא. מערכת הבלימה מתחדשת במשאבה רדיאלית לבלם הקדמי שמגיעה מה-YZF-R1. העיצוב החדש, למרות ביקורת שספג ביומיים האחרונים ברשת, הרמוני ומשדר את אותה ה"אכזריות" שימאהה מנסה ליצור, להזכירכם הסלוגן שליווה את השקת הדגם המקורי היה "The Dark Side Of Japan".

הכלים שימאהה עוד לא שחררה מידע בדבר דגם 2021 שלהם ואנחנו מניחים שלא יקבלו עדכון ושינוי מסוים השנה הם ה-X-MAX 125, ה-X-MAX 300 ו-X-MAX 400, הטריסיטי 300, TMAX 560, ה-MT-125, ה-MT-03, ה-MT-07, הטרייסר 700, הטנרה 700, YZF-R125, ה-YZF-R3, ה-YZF-R6 וה-YZF-R1 כולל גרסת ה-M – כל אלו כלים שהסבירות לדגם חדש ב-2021 נמוכה, אך אפשרית.

ישנם גם כלים בעלי סבירות גבוהה יותר: הטריסיטי 125 וה-155 שעבר זמן מה מאז עודכנו או התחדשו; ה-MT-09SP שעוד לא הוצג לו מחליף ומכיוון שדגם הבסיס – ה-MT-09 – הוצג בגרסה חדשה ל-2021, שישנן שתי אפשרויות – או שיוצג דגם חדש או שייצורו יופסק; ה-XSR700 וה-XSR900 שמבוססים על הדורות הקודמים של ה-MT-07 וה-MT-09, בהתאמה, וצריכים לעבור שינוי בשביל תקן אירו5; ה-MT-10 וה-MT-10SP שכבר הפכו לדגם וותיק, למרות שעדיין יש בו רוח קרב; הטרייסר 900 והניקן ששניהם בעלי מנוע ה-CP3 הקודם בנפח 847 סמ"ק.

השאר הן ההשערות והשמועות, שיכולות לנוע בין מקור אמין ויודע דבר לבין בלוגר משועמם שהחליט להתחיל שמועה, הם יכולות גם להתברר כנכונות בחלקן או תוכניות שנדחו. ואחרי כל זה אפשר להתחיל:

טימקס 850
טוב, למען האמת, השמועות האלו עתיקות בערך כמו השמועות על הדגם הבא של ההיאבוסה והתחילו בשמועות על טימקס 750, אבל עם היריבות המתגברת בין הטימקס לקטנועי ה-750 של הונדה, שכעת עולה שלב עם חשיפתו של הפורצה 750, יכול להיות שהשמועות על טימקס טריפל יתבררו כאמיתיות או לפחות חצי נכונות. השמועה מספרת שימאהה תטיל פצצה לזירת קטנועי-העל עם טימקס גדול בעל מנוע טריפל בנפח 850 סמ"ק (לא ה-CP3) עם כ-80 כ"ס או מנוע טווין באותו הנפח עם הספק מעט צנוע יותר, כלי כזה יהיה חייב להיות מתוגבר בהמון טכנולוגיה ותג המחיר המשוער יחצה את ה-100,000 ₪.

 

טימקס תלת
כפי שכבר דיווחנו, ימאהה שואפת לקחת את הקונספט של הכלי התלת גלגלי וליישם אותו במגוון כלים, אחרי הניקן והטריסיטי שעמדו בציפיות של היצרן, הכלי הבא יכול מאוד להיות הטימקס, או יותר נכון – ה-TriMax.

 

ניקן 300
עוד יישום במנגנון המתלה הקדמי של הניקן שנרמז עוד לפני יציאתו של הניקן 900 או גרסת 300 'זולה' ונגישה יותר. הרעיון הוא לייצר כלי כניסה לא מאיים לעולם התלתים מבלי לוותר על ההנאות של אופנוע קונבנציונלי, ומכיוון שה-900 ממש לא יכול להיחשב אופנוע מתחילים – נכנס לתמונה הניקן 300.

 

טנרה 700 Travel
על גרסת התיור הארוך של הטנרה דיווחנו ממש לאחרונה, אחרי שתמונות ריגול שלו צצו ברשת, בתמונות ניתן לראות טנרה עם מיכל דלק גדול יותר, כשהערכות מדברות על יותר מ-22 ליטר ומתלים משודרגים.

 

טנרה 300
אחרי ההצלחה של דגם האדוונצ'ר בנפח 700 סמ"ק, ציין בכיר בימאהה שאם תהיה דרישה לדגם טנרה קטן יותר בנפח 300 סמ"ק זה יצא לפועל ואף נשמעו קולות שאומרים שדגם כזה ממש נמצא כבר בפיתוח, 2021 יכולה להיות שנה נהדרת לדגם כזה שישען מאוד על הצלחת הטנרה באירופה.

 

R3 טריפל / YZF-R25M
בעקבות חשיפתו של הנינג'ה ZX-25R החלו לצוץ שמועות שגם הונדה וימאהה שואפות לייצר כלי כזה, במקרה של הונדה דובר על CBR250RR משודרג ובמקרה של ימאהה שתי אפשרויות – ארבעה צילינדרים בנפח 250 סמ"ק, בדומה לנינג'ה או טריפל סופר-ספורטיבי בנפח 300 סמ"ק, בכל מקרה אנחנו בעד.

 

MT-10 טורבו
מה יש לכולם מהטורבו? לא ברור, אבל כל אחת מהיצרניות היפניות מקבלת ל-2021 שמועת-טורבו משלה, ימאהה לכאורה נתפסה בודקת MT-10 עם מנוע טורבו והספק שנושק ל-200 כ"ס, מה שמאוד יעזור לכלי להתמודד מול המתחרים שמתחילים לטפס בהספק.

 

ספורטיבי על בסיס ה-MT-07
כמעט כל מי שרכב על כלי עם מנוע ה-CP2 הנפלא תהה למה ימאהה לא משלבת אותו בכלי טיפה יותר ספורטיבי, נכון לא מדובר במחליף ל-R6, אלא בכלי יותר יום-יומי דוגמת ה-CBR650R של הונדה וה-RS660 החדש של אפריליה. עיתונים בחו"ל קוראים לו FZ750 על שם הג'נסיס האייקוני, ואנחנו רק מקווים שאף אחד לא יתבלבל יקרא לו בטעות R7.

 

סופר-טנרה 1200 חדש
הסופר-טנרה היה מבין הראשונים שבאמת ניסו לקרוא תיגר על ה-GS של BMW, אך זה התקדם וצמח בנפח, מתחרים חדשים צצו ורק ה-XTZ1200 נשאר כמעט כפי שהיה לפני עשור, ימאהה לא ירצו לתת לשוק האדיר הזה לחמוק להם מבין הידיים ואחרי טנרה 700 מוצלח, לא מן הנמנע שיוצג גם סופר-טנרה חדש.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

2 תגובות ל מה צפוי לנו מימאהה ב-2021?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל