fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC

כל מה שצפוי לנו מהונדה ב-2021

כל מה שצפוי לנו מהונדה ב-2021

אסף לביא

תערוכות הרכב החשובות שמתקיימות בסוף השנה לא תצאנה לפועל השנה, וחשיפת רוב הדגמים תהיה בצורה וירטואלית, חלק מדגמי יצרן האופנועים הגדול ביותר כבר הוצגו וישנם כאלו שעוד צפויים להחשף, אספנו את כל דגמי הונדה ל-2021, אלו שאושרו רשמית ואלו שבינתיים עדיין בגדר שמועה.

נתחיל מהכלים שישארו כשהיו או יעברו שינויים מינוריים
ה-CBR500R, ה-CB500X וה-CB500F עברו שדרוג קל שכולל מנוע מעודכן לתקן אירו5 וצבעים חדשים, ה-CB650R וה-CBR650R מקבלים מזלג חדש הפוך בקוטר 41 מ"מ, של Showa, עם טכנולוגיית SFF-BP (ראשי תיבות Showa Separate Function front Fork Big Piston) ועומדים בתקן אירו5, האפריקה טווין 1100 מציג עוד מספר צבעים חדשים והפורצה 125 שעבר מתיחת פנים וקיבל עוד מספר עזרים טכנולוגיים.

 

איזה כלים חדשים הציגה הונדה?
הכלי החדש החשוב ביותר שהונדה הציגה עד עכשיו הוא הפורצה 750, קטנוע-על המשמש ממשיך דרכו של האינטגרה עם מימד חדש של יוקרה ואבזור, עתיד להוות מתחרה משמעותי לימאהה טימקס, אחריו יש לנו את הפורצה 350, גרסה משודרגת נפח, מתוחת פנים וטכנולוגית יותר לפורצה 300, ממש לאחרונה נחשף ה-MSX125 של 2021, שמוסיף לשמו את ה'גרום', מקבל מנוע חדש עם חמישה הילוכים ומתיחת פנים עיצובית משמעותית. בנוסף לכל אלו, גם דגם פשוט וזול הצליח לחדור את מעטה הטכנולוגיה והחדשנות של הונדה אירופה, אנחנו מדברים על ה-CB125F עם מנוע הסינגל מקורר האוויר הפשוט שלו שמפיק 11 כ"ס, והפינוק היחיד שהוא מספק נמצא בתצרוכת הדלק שנעה בין 50 ל-67 קמ"ל.

זה משאיר את ה-PCX125 וה-X-ADV 750, ה-SH125 והוויז'ן 110, ה-CB125R וה-CB300R, ה-Rebel 500, ה-CRF250L וה-CRF250 ראלי, ה-NC750X וה-VFR1200F קרוסטורר שנותרו בינתיים באוויר ללא הודעה של הונדה בענינם, הם יכולים להישאר בדיוק כמו שהם, לעבור עדכון או להפסיק את הייצור.

ונשארנו עם הספקולציות והשמועות, שיכולות לנוע בין מקור אמין ויודע דבר לבין בלוגר משועמם שהחליט להתחיל שמועה, הם יכולות גם להתברר כנכונות בחלקן או תוכניות שנדחו. ואחרי כל זה אפשר להתחיל:

 

כלי מוגדש
בין אם זה הוי-טווין הקטן עליו דיווחנו בתחילת השנה או האפריקה טווין, הונדה ככל הנראה תשוב לזירת הטורבו עם כלי חדש ב-2021. בתחילת החודש נחשפו מסמכי פטנט של הונדה המציגים מה שנראה כמו אפריקה טווין עם מגדש-על המחובר לגל הארכובה, עיצוב המגדש נראה קומפקטי ולא אמור להוסיף יותר מדי משקל לאדוונצ'ר. למעט השלדה שעוברת שינויים בשביל להכיל את המגדש, נראה ששאר מכלולי האפריקה ישארו זהים. לא בטוח כלל מה הונדה מתכננת לעשות עם הפטנט הזה, אבל שני רישומי פטנט על מנוע מוגדש באותה השנה ולקראת כניסת האירו5 גורמים לנו להאמין שהונדה עובדת שעות נוספות על שכלול הקונספט ושהוא יהיה מוכן לייצור לשנה הבאה.

 

רבל 1100/1000
כמעט בכל שבוע ישנו דיווח חדש על הרבל הגדול שהונדה אמורה לחשוף השנה, רוב הדיווחים מגיעים מארה"ב, הזירה הטבעית לאותו הרבל, ותדירותם כמעט הופכת את הידיעה למאומתת. הצפי הוא לאופנוע קרוזר גדול וטכנולוגי המבוסס על מנוע הטווין המקבילי של האפריקה טווין ועיצוב דומה לזה של הרבל 500. חלק מהמקורות אומרים שזה יהיה המנוע הקודם של האפריקה טווין בנפח 1,000 סמ"ק – ואילו אחרים טוענים דווקא למנוע החדש. בכל מקרה תהיה גם גרסת DCT, אולי אפילו מאובזרת יות

 

טרנסאלפ / מחליף NC750X
בשנה שעברה היו אלו דיווחים על אפריקה טווין 850 והשנה מדובר על אולי גרסה מוגדלת ל-NC750X הנוכחי שיכולה גם לקחת על עצמה את השם המיתולוגי טרנסאלפ, מה גם שהשוק צריך אופנוע כזה, בין ה-790 (או 890) אדוונצ'ר של KTM והטנרה 700 של ימאהה אין נציגות מתאימה של הונדה בקטגוריה, ומהכרות אם המותג, כשתהיה נציגות כזאת – היא תתקוף את הבעיה מזווית אחרת, אז מה יותר מושלם מהאופי הרגוע של ה-NC עם קצת יותר כוח ומכלולים מתאימים לעבודת שטח? יש אפילו קטנוע כזה.

 

CB1000R
להונדה לקח הרבה זמן להחליף את ה-CB1000R הראשון שלה, למען האמת זה לקח עשור, אבל אחריו הצליחו הונדה להציב רף חדש בכל הנוגע לעיצוב וטכנולוגיה לעומת הקודם, אך לא יישרו קו עם ההספק הגבוה של המתחרים, שכמעט כולם ממוקמים צפונית מהספקו הצנוע. הונדה כבר החלה בפעולות הטיזינג ושיחררה סרטון ראשון, אך ממבט קצר בו נראה שזה אותו האופנוע עם יחידת פנס חדשה שנראית ממש כמו של הברוטאלה 1090 של MV אגוסטה, אך הונדה יכולה להקדיש לו עוד קצת מאמץ טכנולוגי ולאבזר אותו גם בקישוריות הבלוטוס שכל הדגמים החדשים בורכו בה, בקרת שיוט, קוויקשיפטר דו-כווני ועוד. ואולי הונדה משטים בנו והטיזר הזה בכוונה נראה כאילו חושף הרבה ובעצם חושף מעט, מנוע לא צריך להיראות שונה חיצונית בשביל להשתדרג בעוד 20 כ"ס.

 

קטנוע מעוצב
לפני שלושה חודשים דיווחנו על עיצוב חדש ומיוחד שהונדה רשמה כפטנט ועתיד לשמש קטנוע קטן, בתחום הקטנועים המעוצבים נהוג לרשום את העיצוב כפטנט ולאכוף בחומרה מכיוון שחיקויים צצים כמו פטריות אחרי הגשם או סוחרי מסכות ואלכוג'ל אחרי סגר, הונדה הגישה את הפטנט המרהיב על בסיס הוויז'ן 110 וכפי שכבר אמרנו, הונדה עוד לא שחררה שום דבר בנוגע לדגם 2021 של הקטנוע, מה שגורם לנו לחשוב על מחליף בעל שפע סטייל.

 

גרסאות אירופאיות ל-CBR250RR ו-ADV150
רבים מצפים לראות את שני הכלים הייחודיים מגיעים גם לאירופה, ובכך גם אלינו, ויש סיכוי טוב מאוד שהונדה מפספסת את זה. ה-CBR250RR הוא סופר-ספורטיבי קטן נפח שקיבל שבחים בכל שוק שנחת בו, תג המחיר שלו גבוה משמעותית מזה של הכמעט-מתחרים R3, נינג'ה 400 וכמותם, אך מכלוליו ויכולותיו הספורטיביות עולות על שלהם. עפ"י דיווחים, אם יגיע לאירופה יקבל נפח מוגדל והספק מקסימלי לקטגוריה ותג מחיר שיהיה קרוב לזה של ה-CBR500R, אך מוקדם לדעת. הקטנוע הדו-שימושי של הונדה עושה חיל בארה"ב ושווקים נבחרים, מהווה אח קצת יותר פרוע ל-PCX וקטנוע טוב וכייפי באופן כללי, עם יכולת שטח מסויימת ועיצוב שיותר מקורץ ל-X-ADV 750 המצליח של הונדה. בינתיים ה-ADV נמכר בגרסת 150 סמ"ק, אך צפוי לצאת גם ב-125 סמ"ק ולעמוד בתקן אירו5, אז יוכל להגיע לאירופה וגם לישראל.

 

X-ADV 750 מעודכן
נסיים את הכתבה עם אחד הכלים המבטיחים של הונדה, הקטנוונצ'ר שהגיע לישראל בתחילת 2017 ונמכר בצורה מכובדת, במיוחד בהתחשב בעובדה שהוא נכנס לשוק שבו הטימקס מאוד מאוד מבוסס, אבל אחרי שלוש שנים ללא שינוי משמעותי אולי הגיע הזמן למתיחת פנים או אולי שדרוג מקיף? אנחנו כבר בסוף אוקטובר והונדה לא הצהירה שום דבר בנוגע לכלי המיוחד, ואם החושים שלנו מספיק חדים – אז זה כנראה אומר משהו.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

5 תגובות ל כל מה שצפוי לנו מהונדה ב-2021

  1. הרבה זמן לא ראיתי כזה שעמום של עיצובים, עדיף כבר BENELY

  2. אז יהיה X-ADV חדש? הם חייבים לחדש בו משהו, בדרך כלל רוב היצרניות אחרי 3 4 שנים מוציאים גרסא חדשה או מוציאים שידרוג מסויים.

  3. שיביאו את ה cb350 שיש בהודו. זה יהיה תחליף לסוזוקי 250 שהייתה פעם. כלי פשוט מאד, לא יקר ועם טכנולוגיות חדישות. יש הרבה אנשים ש 20 כ"ס מספיק להם ובטח כשאפשר יהיה לקנות אופנוע במחיר קטנוע

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל