מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
יצרנית האופנועים החשמליים טאקיטה מגיעה לדקאר
אביעד רייס
צילום: יצרן
החברה מטורינו תיקח חלק בדקאר 2020 עם ה-T-Race Rally שלה, שיוצג בצורה רשמית לבאי הראלי ב-4 לינואר, יום לפני הזינוק, וילווה את המרוץ אך לא ייקח חלק תחרותי בו. ביום האחרון של הראלי, ב-17 לינואר ישתתף ה-T-Race בסטייג' המסכם של הראלי ויצא לרכיבה של כ-20 ק"מ.
זהו לא הראלי המדברי הראשון של טאקיטה – ב-2012 השתתפה החברה בראלי מרזוגה ואופנוע שלה היה החשמלי הראשון שהשתתף בראלי אפריקני. שנתיים אח"כ ב-2014 רצו האיטלקים לשבור כמה מיתוסים לגבי סוללות חשמליות ויצאו למבחן ארוך טווח שהסתיים בתחילת 2019 עם 120,000 ק"מ ומעל ל-1,700 טעינות שבוצעו על אותן בטריות. מרשים.
הדגם שיוצא לדקאר מוצע על ידי טאקיטה במספר גרסאות, כאשר הבכירה שבהן עם טווח של כ-220 ק"מ, מנוע חשמלי עם הספק של כ-60 כ"ס ומומנט של כ-10 קג"מ. המחיר לא זול – מעל ל-20,000 אירו לאופנוע ראלי חשמלי.
בליין של טאקיטה עוד מגוון כלים מעניינים: מלבד דגם הראלי כוללת משפחת ה-T-Race גם דגם אנדורו, מוטרד (סופרמוטו) ומוטוקרוס. משפחת ה-T-Cruise כוללת שני דגמי קאסטום חשמליים – אורבן ו-טוריזמו.
מטאקיטה נמסר לנו שעם התקווה לטבילת אש מוצלחת השנה, השאיפה היא לצאת לדקאר באורך מלא כבר בשנה הבאה!
בקרוב בישראל!
120000ק"מ על 1700 טעינות, זה כמעט 70ק"מ לטעינה בממוצע. גם אם טענו כל פעם כשהסוללה רק במחצית דרכה, אז אפשר להניח שהוא עובר 140ק"מ על טעינה אחת. כל טעינה כזאת, ואני אהיה אופטימי מאוד, נמשכת שעה. איך בדיוק דבר כזה מסיים יום בראלי? יש להם עוד דרך ארוכה, ושיהיה בהצלחה.
מאוד הייתי רוצה אופנוע כזה, עם יכולת אמיתית בשטח, שאפשר יהיה לצאת איתו ליום טיול במדבר, עם כ-300 ק"מ, ושיהיה חשמלי, שקט ושלא יבריח את החיות.