fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

יכול להיות שימאהה טנרה 300 כבר בפיתוח

יכול להיות שימאהה טנרה 300 כבר בפיתוח

דניאל וקנין

צילום: אילוסטרציית מחשב

ליצרנית היפנית היסטוריה ארוכה בתחום האדוונצ'רים, הייתה מבין המובילות של התחום בסוף שנות ה-80' ותחילת ה-90' (כשעוד לא קראו לזה אדוונצ'ר), מהראשונות לנסות להתחרות ברצינות ב-R1200GS ששלט שנים רבות וזו שהביאה לעולם לא מזמן את הטנרה 700, אופנוע שקוצר תשבחות מכל העולם כמו גם מאיתנו, שאהבנו אותו במיוחד כשרכבו על טנרה 700 משופר מתלים. כעת מנהל התקשורת של ימאהה באיטליה חושף בראיון למוטוצ'יקליסמו שאם תהיה דרישה לטנרה קטן הוא יגיע לייצור.

אנחנו עדים לסגמנט הבייבי אדוונצ'ר ההולך ותופס תאוצה ברחבי הגלובוס, ונראה שמרב החברות כבר טבעו את רגלם בקטגוריה; ב.מ.וו עם ה-G310GS, סוזוקי עם הוי-סטרום 250, קוואסאקי והוורסיס X300, הונדה CRF250L ראלי (או ה-CB500X שמגרד את התקרה של הקטגוריה), בנלי TRK251 והמצטרפת האחרונה, KTM, עם ה-390 אדוונצ'ר. כל אלו שמות חדשים יחסית ולא היו קיימים לפני 5 שנים, אז איך ימאהה עוד לא שם?

פבריציו קורסי, מנהל התקשורת של החברה באיטליה, אמר בראיון שאם תהיה דרישה לבייבי אדוונצ'ר כחול הם יספקו אחד כזה. די ברור לנו שהוא פשוט מנסה להישאר זהיר במילותיו ונופתע אם אין טנרה 300 כבר בפיתוח, עם מנוע הטווין המקבילי של ה-R3 וה-MT-03, בנפח 320 סמ"ק, מקורר נוזל, מוזרק, בעל תיבת 6 הילוכים – מנוע גמיש ונעים והכי חשוב, מוכח, סביר להניח שימאהה תכוון אותו כך שיתאים מעט יותר לעבודה בסל"ד נמוך וכפועל יוצא מזה גם תוריד את ההספק המקסימלי מ-42 כ"ס לאזור ה-38~40, בערך באזור של ה-390 אדוונצ'ר אותו בדקנו על הדיינו והראה כ-38 כ"ס בגלגל האחורי.

מכיוון שאין מידע רשמי אנחנו יכולים להמשיך להפליג בתיאורים ופרטים פרי דמיוננו, מחשבות על חישוקי שפיצים וגלגל 21″ מקדימה, אולי גם עיצוב דומה לטנרה 700 ומתלים איכותיים בעלי מהלך ארוך הן מחשבות יפות, אבל במציאות הנוכחית כנראה נאלץ להסתפק בגלגל 19″ מקדימה וככל הנראה גם חישוקים יצוקים.

כמו כל שאר המתחרים בקטגוריה, אנחנו יכולים לומר כמעט בוודאות שהטנרה 300 לא יהיה שונה ויגיע ממפעל ימאהה במזרח, בכדי לייצר תג מחיר אטרקטיבי וגם בשביל להיכנס בקלות לשווקים המקומיים שם.

בואו נקווה שבניגוד לטנרה 700, לא נצטרך לעבור 3 שנים של הייפ עד לתחילת השיווק.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל