fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

העולם חוגג עם הונדה את הקאב המאה מיליון

העולם חוגג עם הונדה את הקאב המאה מיליון

גיא בן ברק

צילום: יצרן

בשנת 1946 נדרש מהנדס יפני צעיר בשם סוישרו הונדה לסייע לאשתו להסיע את הקניות מהחנות הבייתה, על מכונית לא דברו אז ביפן המרוסקת, לא היו חומרים ולמי היה כסף, וסוישרו התעייף מלדחוף עגלות… לכן סוישרו הצעיר חיבר כמה צינורות, יצק מנוע ארבע פעימות קטן, התקין סל קניות על הכידון, ותכלס במקביל לרישום חברת מנועים בשם "הונדה" נולד טוסטוס בייתי קטן.

חלפו 12 שנה מאותו טוסטוס קטן ויחיד שיצר סוישרו לאשתו, והונדה החברה קבלה בשנת 1958 החלטה אסטרטגית – לשווק אופנועים גם בארצות הברית ובמערב בכלל, במקביל לכניסה למירוצי הגרנד-פרי. זאת לפי הפילוסופיה שיסד סוישרו "אופנוע שינצח במירוץ ביום ראשון – יימכר מצוין ביום שני", הטכנולוגיה הובילה את אופנועי המירוץ של הונדה לאליפויות עולם מידיות, אולם את הכניסה לשווקים הציבורים הוביל בשנת 1959 כלי אנטי טכנולוגי בעליל, הסופר קאב. יחד עם הטוסטוס הגיעה גם סיסמא מדהימה לא פחות: "אתה פוגש את האנשים הנחמדים ביותר על הונדה" טבע מישהו את המשפט הגאוני שנלמד מהר מאוד בפקולטות המובילות לשיווק בכול העולם, מאחר והיווה אנטי תזה מוחלטת לתדמית האופנוען האלים ששלטה אז בעולם "בזכות" רוכבים הרלי נחמדים כמו הל'ז אנג'לס שפעלו אז. ובמקביל הונדה החלה למכור את הסופר קאב לא בחנויות אופנועים – אלא בסופרמרקטים, וול מארט, חנויות כמו "הום סנטר", ובתוך זמן קצר נתפס הסופר קאב כ"לא אופנוע" מבחינת התדמית, ויחד עם העמידות והאמינות הלא יאמנו שלו, בוודאי בהשוואה לבריטים ולהרלי דייוידסון הדולפים והמתפרקים ששלטו אז בעולם הדו גלגלי, כמויות המכירות שברו שיאים כול שבוע.

מה שעשה את ה"סופר קאב 100" של 1958 לכה מצליח היה מנוע 50 סמ"ק ארבע פעימות בניגוד לשתי פעימות ששלטו אז בוודאי בנפחים הקטנים, בעל רצועת כוח טובה יותר משל שתי פעימות ללא התפרצויות אבל עם משיכה מספקת לכלי הקטן, קלאץ' צנטרפוגלי שאפשר העברת הילוכים "חצי אוטומטי" כפי שנקרא בישראל ללא תפעול ידית, ובנוסף מגן רגליים לבטיחות ומזג אוויר.

חלפו 60 שנה כמעט מהסופר קאב הראשון, ואותו סופר קאב מיוצר בלא פחות מ-16 מפעלים ברחבי העולם ונמכר ב-160 מדינות, כולל בישראל בתקופות מסוימות, וכעת מגיע למספר הלא יאמן של 100,000,000.

לסיום, כדי לקבל עוד מושג על קסמו של ההונדה סופר קאב מומלץ לצפות באחד מ"המבחנים" שעבר הטוסטוס הזה – הושלך מגובה של 10 מטר, המשיך לעבוד, שמן מנוע הוחלף בשמן בישול מזוהם מטיגון – המשיך לעבוד, העמיסו עליו רבע טון – המשיך לעבוד…

גלריה

תגובה אחת ל העולם חוגג עם הונדה את הקאב המאה מיליון

  1. זה היה הכי טוב שיש, למה לא ממשיכים ביבוא שלהן לכאן?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל