fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

הארלי נלחמת במכסי אירופה: תייצר מחוץ לארה"ב

הארלי נלחמת במכסי אירופה: תייצר מחוץ לארה"ב

גיא בן ברק

ענק האופנועים האמריקני הארלי-דייוידסון נמצא, כפי שפרסמנו כאן, תחת איום ישיר ומיידי של איבוד מכירות משמעותיות מאוד לאור הטלת מכסים על אופנועים אמריקניים הנמכרים באירופה. ההערכות הן כי המכסים שהטילו המדינות באירופה כתגובה על הטלת המכסים של הנשיא טראמפ על מכוניות אירופאיות ומתכות, ייקרו כול אופנוע של הארלי בממוצע ב-2,200 דולר וזו מכה קטלנית למכירות, האלטרנטיבות היפניות והבריטיות יעוטו על הקהל של עשרות אלפי לקוחות הארלי באירופה וינגסו בו קשות.

לכן מודיעה הארלי כעת כי היא מתכננת להוציא בהדרגה יותר ויותר מהייצור לחו"ל, וכאן כפי שהערכנו מדובר בייצור מוגבר בהודו שם כבר מייצרת הארלי אופנועים הנמכרים גם בישראל ומבחינת נפח המנוע, 500 סמ"ק, כבר עומדים מתחת לסף המכס האירופי, השאלה היא מה עם הביג טווינס ואלה ייוצרו בקצב גובר והולך בתת היבשת. מה יהיה עם רבים מהעובדים של הארלי בארצות הברית אשר יאבדו בסבירות גבוהה את מקום עבודתם? לטראמפ הנשיא התשובות.

ובכול העיסוק בהארלי עדיין לא עלו הנזקים שיכו ביצרנים האירופים המוכרים בארצות הברית, השוק הגדול ביותר בעולם לאופנועים גדולים, מק.ט.מ, ב.מ.וו, דוקאטי, טריומף ועוד מטה בשרשרת שיחטפו עצירת מכירות במידה ואכן מחירי האופנועים שלהן יעלו בעשרות אחוזים לאחר הטלת המכסים בשוק האמריקני שחי על הגרוש ולא סובל מחירים וימהר לעבור ליצרנים היפנים.

בהצהרה של הארלי-דייוידסון נאמר "ההתייקרות העצומה בעלויות לסוכנים וללקוחות הפרטיים תפגע בנו קשות, ההעברה של הייצור מחוץ לארצות הברית אינה הפיתרון האידיאלי עבורנו אבל אין לנו ברירה, זו האופציה היחידה להמשיך למכור הארלי ללקוחות באירופה".

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל