מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
בקרוב ב-BIRD – קטנועים חשמליים
אביעד רייס
צילום: יצרן
אם אתם גרים באזור המרכז, ובמיוחד בתל אביב, אין סיכוי שלא נתקלתם בקורקינט של לפחות אחת מהאפליקציות השיתופיות. הקורקינטים נמצאים בהמוניהם וניתן לראות אותם ברכיבה, זרוקים בצידי מדרכה ביחידים או בערמות של עשרות על גבי עשרות של כלים שוכבים, ללא דורש.
האפליקציות השיתופיות למינהן יוצרות לא מעט בעיות וסיכונים, כאשר הן מנגישות למעשה את הקורקינטים לכל אחד ואחת בלי שום חוקים, הגבלות או צורך ברישיון או ביטוח – כל מה שדרוש זה הורדת אפליקציה למכשיר הנייד, הזנת פרטי כרטיס אשראי – ואפשר לצאת לדרך, וכאשר היא מסתיימת, פשוט משאירים את הבירד לרוכב הבא.
אם זה לא מספיק, בבירד מתכוונים לשדרג את אפשרויות ההשכרה, ולהכניס לצי הרכבים גם מופד'ס (MOPED) – רכב דו-גלגלי חשמלי שהוא חצי אופניים חצי טוסטוס, ויכול לשאת שני רוכבים. בסרטון הדרכה שדלף לכאורה לאפליקציה של בירד והתגלה על ידי גולש בטוויטר, מוצגות הוראות כיצד לשחרר ולנעול את הבירד מופד ממקומו, וטיפים בסיסיים לרכיבה בטוחה.
שונאי הבירד (ויש לא מעט כאלו), אולי ישמחו לשמוע כי הרכב החדש מגיע עם קסדה שתאוחסן בתא ייעודי ואולי (אנו מקווים) תהווה תנאי חובה באפליקציה על מנת להתחיל את הרכיבה. הבירדים החדשים מצוידים ברגלית אמצע – כך שסביר פחות שנראה אותם זרוקים בכל פינה. כמו כן, מבקשת בירד מהרוכבים לנסוע במופד על הכביש עצמו (או בשבילי אופניים יעודיים), ולא ברחוב.
האם תחבורה שיתופית דוגמת בירד ודומות לה היא טובה או לא? דיון ארוך שקשה לתפוס בו צד אחד מוחלט, שלא נכנס אליו כעת.
להשתמש בקסדה ציבורית ממש רעיון נפלא
כמו בקרטינג… אם הבאת משלך – סבבה, אם אין לך – עדיף מכלום.
אין דוושות. מעל 250 וואט. לא חוקי בישראל.
למה יש שונאי בירד?
מדינת עולם שלישי רפובליקת בננות מערב פרוע כל ליצן שאין לו חצי מושג בנהיגה בחוקי תנועה יכול לעלות על הכלים האלה מזכיר מדינות עולם שלישי בלי חוקים
מה עם ביטוח אם עושים תאונה או מחליקים אפשר לתבוע ולקבל פיצויים?
כן קסדה ציבורית ומחלות ציבוריות