fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
תמוז
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

חדש בישראל: KTM סופר-דיוק 1290R דור 3

חדש בישראל: KTM סופר-דיוק 1290R דור 3

אסף לביא

צילום: יצרן

יבואנית KTM ד.ל.ב מוטוספורט משיקה היום את הדור השלישי של הסופר-דיוק 1290R, כמה ימים לאחר השקתו של הדיוק 890R. הסופר-דיוק 1290R עבר השנה שינויים משמעותיים בכל הנוגע לשלדה ומתלים, אלקטרוניקה ועיצוב – כש-90% מחלקיו חדשים. מחירו עומד על 142,900 ₪.

מנועו של הסופר-דיוק 1290R הוא דורו האחרון של ה-LC8 והחזק ביותר עד היום, ה-V טווין בנפח 1,301 סמ"ק – שנשלט ע"י מצערת רכב-על-חוט חשמלית – מקבל מערכת שימון ומערכת קירור חדשות, קייסים חדשים, מערכת יניקת אוויר ראם-אייר חדשה, מערכת הזרקה עם מצערות בקוטר 56 מ"מ משופרת, שסתומי יניקה מטיטניום, מערכת הצתה חדשה ושיפורים בתיבת ההילוכים, ביניהם הפחתת החיכוך, מצמד מחליק חדש עם מנגנון אסיסט. המנוע מתחדש רק ב-3 כ"ס לעומת קודמו ועמוד כעת על 180 כ"ס ב-9,500 סל"ד ו-14.2 ק"ג ב-8,000 סל"ד, אך יעיל יותר בסל"ד נמוך עם כ-85% מהמומנט זמינים כבר ב-4,000 סל"ד ועל פי היצרן גם חסכוני יותר בדלק ומזהם פחות. מיכל הדלק הגדול יותר בנפח 16 ליטרים מגדיל את טווח הרכיבה.

השלדה שונתה לחלוטין, קשיחה פי 3 מהדור הקודם והמנוע משמש גורם נושא עומס, זווית היגוי שונתה ועומדת כעת על 25.2° במקום 24.9° בדור השני, אליה מחובר מזלג הפוך של WP מדגם APEX, חדש לחלוטין, בקוטר 48 מ"מ עם אפשרויות כיוון מלאות. מאחור גם כן בולם הניתן לכיוון מלא. הצמיג האחורי צומח במידה לרוחב של 200 מ"מ במקום 190 והסופר-דיוק החדש מגיע עם צמיגי S22 של ברידג'סטון, נעולים על חישוקים קלים יותר, יחד עם כל שאר השינויים משקלו של הסופר-דיוק יורד בכ-5 ק"ג ועומד כעת על 185 ק"ג יבשים. תנוחת הרכיבה על הסופר-דיוק שופרה ע"י עיצוב מחדש של מיכל הדלק, כידון ברוחב 760 מ"מ שניתן לכוון ל-4 מצבים שונים עם טווח של 21 מ"מ ורגליות ומנופים עם כוונון בעל טווח גדול יותר.

מערכת הבלימה היא מהטופ של ברמבו, עם דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפרים מונובלוק רדיאליים מסדרת Stylema, גם מאחור קליפר של ברמבו עם דיסק בקוטר 240 מ"מ, מערכת הבלימה מגובה ב-ABS קורנרינג של בוש הדור השני של מסדרת 9.1 MP עם מצב סופרמוטו שמכבה את המערכת בגלגל האחורי בלבד, ניתן גם לכבות באופן מלא. בקרת האחיזה משתנה לפי מצב מפת המנוע הנבחרת, במצב ספורט המנוע בעל הספק מלא והתערבות מוגבלת של בקרת האחיזה, במצב סטריט ההספק נותר כשהוא ומערכת בקרת האחיזה שרגישה יותר ובמצב גשם מערכת בקרת האחיזה מתערבת באופן מלא וההספק מוגבל ל-130 כ"ס.

 

עוד בתחום האלקטרוניקה – מערכת MSR לשליטה בבלימת מנוע, מסך TFT צבעוני עם חיישן תאורה, התנעה ללא מפתח, קישוריות בלוטוס לסלולרי, חיווי לחץ אוויר בצמיגים, מאותתים כבים אוטומטית, בקרת שיוט, וכאופציה – קוויקשיפטר למעלה ומטה, חבילת Track שמגדילה את השליטה על בקרת האחיזה ל-9 מצבי התערבות, מצב לרכיבה עם צמיגי סליקס, בקרת זינוק, שינוי תגובות המצערת ומערכת בקרה על ווילי.

הסופר-דיוק 1290R מצטרף למשפחת הנייקדים של היצרן עם תג מחיר של 142,900 ₪; מחירו של הדיוק 890R עומד על 79,900 ₪ לתקופת השקתו; הדיוק 790 משווק כעת גם ברישוי A1 ומחירו ירד ל-69,990 ₪, הדיוק 390 גם כן עודכן במחירו שעומד כעת על 29,990 ₪.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל