מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
פרפקט קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
תמוז
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC

הונדה מציגה פורצה 750 ופורצה 350 חדשים

הונדה מציגה פורצה 750 ופורצה 350 חדשים

אסף לביא

צילום: יצרן

אחרי שורה ארוכה של טיזרים הונדה חושפת באופן מלא את הפורצה 750 החדש, ממשיך דרכו ההיי-טקי של האינטגרה והאח מוטה הכביש של ה-X-ADV, העושה שימוש באותה יחידת הנעה, עם ערימות של אלקטרוניקה, יכול תיור נינוחה לצד ביצועים או כמו שהונדה מגדירים אותו – קטנוע GT. הונדה מנצלת את ההזדמנות גם כדי לחשוף את הפורצה 350 החדש המיועד לשוק האירופאי וגם את הפורצה 125 המעודכן.

ב-2007 הגיע לישראל לראשונה הפורצה 250, שבגלל טעות היה מוכר אז דווקא כ'פורזה' – תרגום של שם הקטנוע, עוצמה באילטקית – Forza (שכן באנגלית Z מקבילה לאות ז' וגם ל-צ'). הפורצה היה קטנוע מנהלים מתקדם מאוד לתקופה שהחליף את הג'אז 250, עם תנוחת רכיבה כורסאתית במיוחד, מגירה קדמית ענקית (שאנחנו עדיין מתגעגעים אליה טיפה), התנעה ללא מפתח, עיצוב ייחודי איכות ויוקרה. תג המחיר הראשוני של הפורצה היה גבוה משמעותית ממתחריו (כמעט כפול מקטנוע טאיווני מתחרה) ובדגם השני שיצא ב-2009 (הגיע לישראל בסוף 2008) והיה בעל מנוע משודרג ועיצוב חדיש יותר, תג המחיר זינק ל-50,000 ₪ מה גרם להפסקת הייבוא שנה לאחר מכן.
הפורצה הבא שהגיע לישראל לא היה מפעלי הונדה ביפן או איטליה, כמו הדורות שלפניו, וגם לא היה בנפח 250 סמ"ק, אלא בנפח של 300 סמ"ק. הוא גם ויתר על חלק לא קטן מהאבזור והיוקרה של קודמיו, כשהבולט ביותר מביניהם הוא היעדר מפתח הקרבה, אבל כל זה הוביל לתג מחיר חדש והנמוך ביותר לפורצה עד אותו היום. הדגם הזה זכה להצלחה מחודשת ובמשך מספר שנים היה הנציג היחיד של הונדה בגזרת הקטנועים מעל 125 סמ"ק, זאת עד לכניסתו של האירו4. הפורצה הבא שמגיע לישראל משלב תכונות רבות של הדורות הקודמים, היוקרה חוזרת בגדול, עם מפתח קרבה, לוח שעונים מתקדם, בקרת אחיזה, ABS, משקף מתכוונן חשמלית ועוד וזאת כשהוא שומר על תג מחיר נמוך יחסית, הוא מגיע בשני הנפחים – 250 ו-300 סמ"ק כשבהמשך גם מצטרפת גרסת ה-125 סמ"ק. עכשיו הונדה מהנדסת מחדש את המשפחה וקובעת רף חדש עם הפורצה 750.

הפורצה 750 בנוי סביב מנוע טווין מקבילי בנפח 745 סמ"ק, עם גל-זיזים עליון יחיד, 8 שסתומים, קוטר בוכנות של 77 מ"מ ומהלך של 80 מ"מ, סדר הצתה של 270°, קירור נוזל והספק מקסימלי של 58 כ"ס ב-6,750 סל"ד ומומנט של 7 קג"מ ב-4,750 סל"ד, למנוע גם שני בלאנסרים למניעת ויברציות בסל"ד גבוה. המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים (DCT) עם 3 מצבי רכיבה אוטומטיים קבועים מראש ואחד הניתן לכיוון ושינוי. הזנת הדלק נעשית ע"י מערכת הזרקה וזו נשלטת בידי מצערת רכב-על-חוט חשמלית. את התיבה אנחנו מכירים מדגמי הונדה רבים וזה הדור האחרון שלה, מאז נחשפה לראשונה ב-VFR1200F ב-2010 נמכרו מעל ל-140,000 כלי דו-גלגליים של הונדה המצוייידם בתיבה, יחידת ההנעה כולה מגיעה כמובן מה-X-ADV ומשותפת גם ל-NC750X האוטומטי. ניתן להתאים את הפורצה 750 לדרגת רישיון נהיגה A1 ע"י הגבלת ההספק ל-47 כ"ס.

השלדה של הפורצה 750 מסוג צינורות פלדה בתצורת יהלום בעלת זיוות היגוי של 27° ומפסע של 104 מ"מ מחוברת למזלג קדמיה הפוך בקוטר 41 מ"מ ומהלך שך 120 מ"מ מקדימה וזרוע אחורית מאלומיניום בעלת מנגנון לינקים ובולם יחיד עם מהלך שך 120 מ"מ וכיוונון עומס קפיץ בלבד מאחור, כשמידות הגלגלים 120/70-17 מקדימה ו-160/60-15 מאחור ובסיס גלגלים בארוך 1,580 מ"מ. מערכת הבלימה מורכבת משני דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר 4 בוכנות רדיאלי מקדימה, דיסק 240 מ"מ מאחור ו-ABS. אורכו הכללי של הפורצה 750 עומד על 2,200 מ"מ, רוחב של 790 מ"מ וגובה של 1,484 מ"מ, גובה המושב 790 מ"מ, מרווח הגחון 135 מ"מ והמשקל הרטוב 235 ק"ג. מיכל הדלק בנפח של 13.2 ליטר יחד עם תצרוכת דלק מוצהרת 28 קמ"ל מייצרים טווח מקסימלי של 370 ק"מ.

כעת אנחנו מגיעים לתחום בו הפורצה מצטיין – האבזור – ונתחיל כמובן עם כל הנוגע למנוע: הונדה מפשטים את תפעול כל מערכות הקטנוע ע"י 4 מצבי רכיבה, שלושה מהם קבועים מראש ואחד (מצב USER) ניתן לתכנות מלא לפי העדפות הרוכב. המצב הראשון הוא RAIN – הרגוע ביותר, עם ההעברות הילוכים מוקדמות וחלקות יותר התערבות מלאה של מערכות בקרת האחיזה וה-ABS. השני הוא STANDARD – עם העברות הילוכים זריזות בסל"ד גבוה יותר והשלישי הוא SPORT שמשחרר את כל מה שהמנוע הזה יכול לתת, מושך את ההילוכים עד לסופם מוריד את בלימת המונע ואת התערבות בקרת האחיזה. כל המצבים משפיעים במידה מסויימת על מיפוי מערכת ניהול המנוע, תפעול תיבת ההילוכים, בקרת האחיזה, בלימת המנוע וה-ABS. בנוסף, ניתן העביר את הקטנוע למצב ידני ולשלוט בתיבת ההילוכים משני כפתורים על הכידון השמאלי, ניתן גם לכבות לחלוטין את מערכת בקרת האחיזה או לבחור באופן ידני את מידת התערבותה.

עוד בתחום האלקטרוניקה תאורת LED היקפית מלאה, מסך TFT בגודל 5″ עם קישוריות בלוטוס ומערכת השליטה הקולית עליה שמענו לראשונה ב-CB350 החדש, שלט חכם במקום מפתח המשמש גם לפתיחה ונעילה של הארגז העליון המקורי של הונדה (אופציונלי), שקע טעינה USB, מערכת איתות מצוקה אוטומטית בבלימת חירום, מערכת בקרת אחיזה, ABS ועוד.

הפורצה 750 עוצב לתיור ארוך, עם מיגון רוח רחב, כולל מסיטי רוח בצידי הקטנוע, מדרך רגליים גדול ומרווח, תא אחסון מתחת למושב בנפח 22 ליטר המספיק לקסדה מלאה ועוד קצת וגם תא כפפות מקדימה. בנוסף, מציעה הונדה אבזור רב השלמת חבילת התיור האיכותית, עם שלושה אגזים, תיק מיכל, משקף גבוה, ידיות מחוממות ועוד.

 

פורצה 350 החדש + פורצה 125 מעודכן

כפי שכבר דיווחנו בחודש יולי, הפורצה 300 מוחלף ע"י ה-350, עם מנוע שגדל בנפחו מ-279 ל-330 סמ"ק, עיצוב מעודכן, משקף חדש שיותר נמוך יותר ועולה גבוה יותר, שקע המצת מוחלף ב-USB ומערכת איתות מצוקה בבלימה חירום נוספת. החידושים היחידים שאנחנו מביאים בידיעה זאת – מעבר לעצם הגעתו הרשמים לשווקי אירופה – הם מערכת השליטה הקולית החדשה שמוצעת כאופציה והנתונים הרשמיים: ההספק גבוה יותר ב-16% ועומד כעת על 30 כ"ס ב-7,500 סל"ד, מומנט של 3.2 קג"מ ב-5,250 סל"ד והמהירות הסופית עולה ב-8 קמ"ש ל-137 קמ"ש, שאר הפרטים הטכניים מינוריים ופחות רלוונטיים בסוג הכלי הזה, נצלול אליהם כשהקטנוע יגיע לישראל וניקח אותו למבחן מקיף.

הפורצה 125 מקבל את אותם השינויים שמקבל ה-350, כשהוא נשאר עם אותו המנוע ומתחדש גם במערכת בקרת אחיזה.

כל דגמי הפורצה החדשים יגיעו לישראל בתחילת 2021, כשבשלב הראשון ה-350 יימכר לצידם של ה-250 וה-300 ולבסוף יחליף את ה-300.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

4 תגובות ל הונדה מציגה פורצה 750 ופורצה 350 חדשים

  1. נראים מעולה! האם המסך TFT יגיע גם לגרסאות הקטנות?

    • תכתוב ליצרן. אבל ביפנית. 🙂

  2. יאללה הגיעה הזמן שההגמוניה של הטי מקס תיעלם יחי המלך החדש רק ככה במטרו יורידו את האגו המגעיל שלהם

  3. באסה אחת, רצינית…. שרשרת. למה זה טוב? אז נוותר על קצת כוח בשביל נוחיות של רצועה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל