fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

ב.מ.וו רושמת פטנט על הקטנוע מתקדם ביותר עד כה

ב.מ.וו רושמת פטנט על הקטנוע מתקדם ביותר עד כה

ב.מ.וו קרובה לייצור של קטנוע מתקדם במיוחד – עם הנעה חשמלית, כלוב הגנה לרוכב, עם משענת רחבה, חגורות בטיחות, כריות אוויר ואפילו כנפיים חשמליות לשיפור ההתנהגות, והדבר הכי מגניב בו? אפשר לפרק את הגג ולתת לשיער להתבדר ברוח.

הוותיקים יזכרו את ה-C1 של ב.מ.וו, קטנוע מוזר עם גג וחגורת בטיחות, ללא חובת חבישת קסדה, שיחידותיו הבודדות בישראל עוברות בין ידיהם של עורכי דין הדואגים לתסרוקתם.

הקטנוע ששווק בין 2000 ל-2002 היה כישלון במכירות אבל נראה שפשוט הקדים את זמנו, אם נשפוט לפי המסמכים שכבר נדבר עליהם. ב.מ.וו הולכת לצלול חזרה לקונספט הישן של קטנוע עם גג אבל עם טוויסט קטן – הוא יוכל בכל עת להפוך חזרה לקטנוע רגיל המבוסס על הקונספט C Evolution החשמלי סביבו יורכבו עוד 15 פטנטים.

במקום כלוב האלומיניום במשקל 185 ק"ג של ה-C1, ב.מ.וו שואפים להתקין גג משולב סיבי קרבון עם כלוב אלומיניום חסכוני במשקל שיעבור מרגליו של הרוכב, מעל ראשו ויסתיימו בזרוע האחורית של הקטנוע, לו יהיו 4 אזורי קריסה שיאפשרו לגג לספוג יותר אנרגיה ע"י קריסה של כמה סנטימטרים, לדואגים מהמחיר של תאונה עם כלי כזה – נראה שאת הקורות ניתן להחליף לאחר קריסתן.

למען הנוחות נקרא לכלוב ההגנה כולו גג. החלק המרשים ביחידת הגג הוא קלות בה הגג ניתן להסרה, מספר ברגים ויש לכם קטנוע רגיל לחלוטין, הגג – כולל כריות האוויר, אזורי הקריסה, חגורות הבטיחות המשענת, המשקף והכנפונים – אליהם כבר נגיע – נשארים בבית. התוצאה היא שני קטנועים באחד, קטנוע מנהלים רגיל לחלוטין כשאתם צריכים כלי זריז וקליל וקטנוע ממוגן ובטוח לתנאי מגז אוויר קשים – או יום שבו אין לכם כוח להתעסק עם התסרוקת, אנחנו לא שופטים.

חגורות הבטיחות מהדקות את הרוכב למושב הקטנוע כמו ברכב מרוץ, בעלות מותחנים בדיוק כמו בכל רכב, כדי למנוע מתיחה שלהן בתאונה. הרוכב צריך להיות צמוד למושב כי בצדדיו נמצאות זוג כריות אוויר שיפתחו בתאונה, יגנו עליו וישמרו אותו בתוך כלוב ההתהפכות. במקרה של פגיעה מאחור משענת המושב מחוברת לגג הקטנוע מצויידת גם כן באזורי קריסה, בכדי להגן על עמוד השדרה של הרוכב, בנוסף מוצג פטנט נוסף של כריות מנופחות במשענת שמשמשות בולם זעזועים נוסף.

הגג, לא משנה כמה קל ומתקדם יהיה, יגרע מהתנהגותו של הכלי ויתנהג כמפרש אל מול הרוח, על זה ב.מ.וו מתכוונת לפצות בעזרת כנפונים חשמליים, כמו אלו שפיאג'ו מתכננת, היחידה האווירודינמית האקטיבית מורכבת מ-4 כנפיים – זוג מקדימה וזוג מאחור – המחוברות למחשב שפוקד עליהן לנוע על צירן כדי לייצר כוח הצמדה, עילוי או להזן את הקטנוע בפניות.

הבסיס כאמור הוא הקונספט C Evolution, קטנוע מנהלים חשמלי עם שלדת אלומיניום וסוללות המשמשות גורם נושא עומס והרבה מהטכנולוגיה של היצרן שמגיעה גם מתחום הרכב, שבו לב.מ.וו נציג או שניים – כשגם שם נעשה שימוש בקרבון פייבר לשלדת ומרכב הרכב. נראה שב.מ.וו רציניים בנוגע לכלי הזה ורישומי הפטנט לא נועדו רק לעגן חוקית את רעיונותיהם – אם בתחום הרכב הם נוחלים הצלחה בשיווק רכבים חשמליים, למה לא לשלוט בתחום גם בדו-גלגלי – עם קטנוע שיכול להיות כמה דברים?

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

3 תגובות ל ב.מ.וו רושמת פטנט על הקטנוע מתקדם ביותר עד כה

  1. כתבה מעניינת אבל כתובה גרוע מאוד. איפה העורך?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל