fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

ב.מ.וו חושפת M1000RR קיצוני – 212 כ"ס על 192 ק"ג

ב.מ.וו חושפת M1000RR קיצוני – 212 כ"ס על 192 ק"ג

אסף לביא

צילום: יצרן

ב.מ.וו חושפת את ה-M1000RR, גרסה חדשה וקיצונית של הסופרבייק שלה, ה-S1000RR, עם 212 כ"ס, משקל יבש של 192 ק"ג, מתלים משודרגים וחבילה אווירודינמית (כנפונים) כצו האופנה האחרון.

ה-M1000RR או M RR בקיצור, משתמש באותו מנוע 4 צילינדרים מקורר מים בנפח 999 סמ"ק של ה-S, עם מערכת תזמון השסתומים המשתנה ShiftCam (או קמו-זז, כפי שהגה רביב כהן), בוכנות חדשות, תאי בעירה שתוכננו מחדש, טלטלי טיטניום חדשים, עליה ביחס הדחיסה (1:13.5) נדנדים קלים, שיפור לועות היניקה ומערכת פליטה קלה מטיטניום, כל אלו מביאים את ההספק המירבי לכדי 212 כ"ס ב-14,500 סל"ד, 11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד, עליה של תקרת הסל"ד ל-15,100 סל"ד ורצועת הכוח שבין 6,000 סל"ד לסל"ד המקסימלי התחזקה.

בתחום האווירודמני מקבל ה-M RR כנפוני קרבון שעוצבו בנהרת הרוח של ב.מ.וו ומשפרים את האחיזה של האופנוע בחלקו הקדמי ע"י כוח ההצמדה, מרסנים את הנפת הגלגל הקדמי, מסייעים בבלימה וגם בשמירה על יציבות בפניות. המתלה הקדמי הונדס מחדש עם רכיבים חדשים ומערכת כיוונונים קלה יותר לתפעול. ה-M RR מצוייד במערכת בלימה מסדרת M שפותחה בשיתוף ניסין עם זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפר 4 בוכנות ושני סטים של רפידות – לשימוש בכביש הציבורי ולשימוש במסלול. הג'אנטים מקרבון שוקלים 1.7 ק"ג פחות מאלו של ה-S, שבתורם קלים יותר ב-1.6 ק"ג מאלו שהיו מותקנים בדגם הקודם, להורדת המשקל הכללי מסייעת גם סוללת ליתיום במשקל 1.288 ק"ג.

כל מידע לוח המחוונים מוצג על מסך TFT בגודל 6.5″ עם חיישן תאורה, כפתורי הפעלה על הכידון השמאלי ומצבי תצוגה המותאמים לצורות רכיבה שונות, מצב תצוגה Pure-Ride מציג את כל המידע הרגיל לשימוש יום יומי באופנוע, בעוד מצבי התצוגה האחרים מותאמים למסלול ומציגים כוח G, מהירות בפניה, זווית הפניה, קצב התאוצה, קצב הבלימה, מידת התערבות המערכות, התראות מהירות, זמני הקפה, נתוני הקפה (מהירות מקסימלית, ממוצעת, מינימלית), מצב הרכיבה במהלך ההקפה, כמות העברות הילוכים בהקפה, תאוצה ותאוטה מירבית בהקפה, זיוות מירבית ממוצעת בהקפה, הקפה מהירה ביותר ועוד.

ב.מ.וו לא מזניחים את נוחות הרוכב ומציידים את ה-M RR גם בשקע טעינה USB מאחור, תאורת LED היקפית, ידיות מחוממות, מאותתים בעלי כיבוי עצמי ובקרת שיוט. המראות והזרוע שמחזיקה את הלוחית הרישוי קלות לפירוק לצורך רכיבת מסלול.

למי שכל זה לא מספיק מציעה BMW גם חבילות 'M competition' שונות שמתחילות מפתיחת יכולת ה-GPS של מדי ההקפה ולוח השעונים, שרשרת M אנדורנס ללא תחזוקה, כיסוי המחליף את המושב האחורי, ידיות מצמד ובלם, ריר סט, מגיני ידית בלם ומגיני מנוע מאלומיניום מכורסם ואנודייז, חבילת קרבון עם כנף קדמית ואחורית, כיסוי מושב, מגן שרשרת, כיסויי מיכל הדלק ועוד חלקים עשויים קרבון.

ה-M1000RR הוא דגם ראשון בסדרה שעתידה לצאת בשנים עם M1300GS, M1000XR ואולי דגמים נוספים, סדרת ה-M סוג של מחליפה את הצירוף HP ששימש את מחלקת האופנועים של BMW לסמן גרסאות עתירות ביצועים ומיישרת קו עם מחלקת הרכב, את זה ניתן לראות גם בתמונות בהן מוצג ה-M1000RR לצידן של מכוניות סדרת ה-M החדשות.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל