מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
סטפן
HJC
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

WSBK עונת 2018 נפתחת באוסטרליה בסופ"ש הקרוב

WSBK עונת 2018 נפתחת באוסטרליה בסופ"ש הקרוב

גיא בן ברק

עונת הסופרבייק העולמי 2018 נפתחת בסוף השבוע הקרוב במסלול פיליפ איילנד אוסטרליה, מירוץ הבכורה של העונה יערך ביום שבת בשעה 06:00 שעון ישראל. מבחני טרום העונה האחרונים טרם פתיחתה הרשמית ננעלו הבוקר בפיליפ איילנד כאשר האלוף בשלוש השנים האחרונות ג'וני ריי רוכב קאוואסאקי קובע את הזמן המהיר ביותר, 1:30.598 ד', אולם מרקו מלנדרי רוכב דוקאטי צמוד בהפרש זעיר ואתמול אף דורג ראשון בעוד ריי נופל, גם טום סייקס לא מרים ידיים והוא שלישי במבחנים בהפרש קטן. מאידך רוכב דוקאטי הבכיר צ'אז דייויס חווה כישלון במבחנים ומדורג 11, חשוב לציין כי אופנוע המירוץ של דוקאטי לעונת 2018 הוא עדיין הפאניגאלה וי-טווין 1200, ה-V4 יכנס למירוצים רק בשנה הבאה.

ואם אופנועים הרי שלא ניתן לדבר על עונת הסופרבייק המתקרבת ללא דיבור על החוקים החדשים בסדרה, חוקים הבאים ליצור יותר תחרותיות מול עיני הצופים בטלוויזיה וביציעים לאחר שבעונות האחרונות היו על המסך בכול מירוץ רק שני אופנועים רוב הזמן, מה שדרדר את העניין בסדרה עד למצב בו קיומה מוטל בספק. הבעיה היא שהפיתרון בו בחרה דורנה מנהלת הסדרה ליצירת יותר עניין בעונה הקרובה הוא חתיכת פיתרון ראדיקאלי – כפו על האופנועים המובילים בסדרה מגבלה של סל"ד מרבי הנמוך עד 1,000 סל"ד בהשוואה לשנה שעברה וזאת במטרה להוריד את ההספק המרבי ולהחליש את החזקים. הנפגעים העיקריים הם אופנועים ארבע צילינדריים כמובן, שכול קיומם מותנה בסל"ד גבוה וליתר דיוק אופנועי קאוואסאקי השולטים באליפות מזה חמש שנים.

"קרקס ולא אליפות אופנועים" כינה את החוקים הללו ג'יימי וויתהאם הפרשן והוא צודק, מכיוון שבנוסף להגבלת ה-ZX10R בסיכול ממוקד הרי שחוק נוסף לעונה הקרובה קובע שבמידה ורוכב מסוים משיג שלושה נצחונות רצופים – הוא ייענש בהורדה נוספת של כוח המנוע וזאת לאחר שניתנת להנהלת הסדרה גישה מלאה למחשב ניהול המנוע של האופנועים בסדרה… זה נורא. במקור, סוף המאה ה-19 ועד ממש לא מזמן, מירוצי אופנועים נועדו לדבר אחד בלבד – לדחוף לפסגת היכולת האנושית הן מבחינת הרכיבה והן מבחינת ייצור המכונה הטובה האפשרית וזאת במטרה להקיף מסלול אספלט הכי מהר שאפשר ולחצות את קו הסיום ראשון. זהו. כאן בפעולתה מחסלת הנהלת הסופרבייק מטרה זו לטובת חזון של התקוטטות מעוותת של גלדיאטורים, חלקם קשורי יד אחת, חלקם צולעים בכוונה, כשהמטרה האמיתית היא רייטינג, כלומר להרוויח כסף. כמה זמן זה יחזיק בטרם קאוואסאקי תסרב להושיט את הלחי השנייה שוב ושוב? ריי כבר מחה נגד החוקים החדשים אבל הצפון אירלנדי עדיין מצליח להיות המהיר ביותר במבחנים, אך במידה ואלה יכו בו שוב ושוב הרי יש מצב שהאלוף והירוקים שאיתו יודיעו "עד כאן", לא יסיימו את העונה הזאת וממש לא נאשים אותם.

תגובה אחת ל WSBK עונת 2018 נפתחת באוסטרליה בסופ"ש הקרוב

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל