fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
תמוז
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

F1 סינגפור: המילטון מתקרב לאליפות חמישית

F1 סינגפור: המילטון מתקרב לאליפות חמישית

מיקי כהן

צילום: יח"צ

23 פניות צפויות לנהגים בכל אחת מ-61 ההקפות לאחר שהרמזור האדום יכבה וכל ששת הראשונים עוברים את הפניה הראשונה בשלום באותו סדר בו הם זינקו. מי שלא שפר עליו מזלו הוא אוקון בפניה 5. ניסיון עקיפה שלו על פרז, נגיעה בין שתי מכוניות הרייס פוינט פורס אינדיה, שולחת את אוקון לקיר. מכונית הבטיחות מוזנקת אך שניה לפני, וטל עוקף את ורשטפן ועולה למקום השני. עוד לפני שמכונית הבטיחות יורדת, סירוקין נכנס לרחבת הטיפולים לאחר שהכנף הקדמית שלו אספה חלק המשברים של הפורס אינדיה המרוסקת. על הדרך, סירוטקין מחליף לצמיגים הרכים.

הקפה חמישית ומכונית הבטיחות יורדת מהמסלול, המילטון מנהל בהצלחה את הזינוק מחדש וכל שבעת הראשונים שומרים על מיקומם ומתחילים לברוח לשאר ומנהלים מרוץ של שמירה על צמיגי ה-היפר רכים על מנת לנסות ולהוציא מהם כמה שיותר הקפות עד להקפה ה-15 כאשר וטל נכנס ראשון להחליף צמיגים ויוצא עם צמיגי האולטרה רכים מה שאומר שפרארי הולכים על אסטרטגיה של שתי עצירות עם וטל. מרצדס, מגיבים אבל המילטון מחליף לצמיגים הרכים (הקשים ביותר שפירלי הביאה לסוף השבוע) מה שמראה כי מרצדס, עם המילטון ובוטס, על אסטרטגיה של עצירה אחד בלבד. ורשטפן מחליף צמיגים בהקפה ה-18. עבודה מהירה לצוות של רדבול, מוציאה את ורשטפן על האף של וטל שמעדיף לא להלחם ולתת לורשטפן את המקום. רייקונן מחליף צמיגים רק בהקפה ה-23 ויוצא עם הצמיגים הרכים שיספיקו עד לסוף המרוץ.

27 הקפות מחזיק מעמד ריקארדו עם הצמיגים ה-היפר רכים עד להחלפה והוא יוצא למקום השישי כמו שזינק מה שמחזיר את ההובלה להמילטון כשכמעט חמש שניות אחריו ורשטפן, וטל, בוטס, רייקונן, ריקארדו, אלונזו, סיינז, להקלר סאובר במקום התשיעי ואריקסון שסוגר את העשירייה הראשונה.

כמה וכמה הקפות מנהל פרז קרב עם סירוטקין על המקום ה-13 ולא מצליח לעבור עד שבהקפה ה-34 מנסה פרז לעבור את סירוטקין שלא מוותר, פרז כבר כמעט ועובר את סירוטקין אבל אז, פרז מסיט את ההגה שמאלה והמגע בין המכוניות בלתי נמנע. פרז יוצא בנזק ומדדה לכיוון רחבת הטיפולים. גם הוויליאמס נפגעת אך מעט וסירוטקין ממשיך במרוץ ללא צורך לעבור לתיקונים ברחבת הטיפולים.

המילטון מגיע לשיירה של סממנים אחרויים מה שמאפשר לורשטפן לסגור על המילטון ולנסות לעקוף, אך ללא הצלחה. פרז מקבל עונש של מעבר ברחבת הטיפולים בעקבות התאונה שלו עם סירוטקין, מה ששולח אותו למקום האחרון. גם גרוז'אן נענש על התעלמות מדגל כחול בזמן שהמילטון מנסה לעבור אותו בהקפה. גם סירוטקין לא יוצא נקי על כך שחסם את הארטלי ולא נתן לו לעקוף, וגם הוא "זוכה" ב-5 שניות שמבוצעים מייד כאשר סירוטקין נכנס שוב להחלפת צמיגים.

10 הקפות לסוף המרוץ ובחזית נראה שהקרב הוכרע, המילטון כשלוש שניות לפני ורשטפן , וטל ששומר על הצמיגים שלו נמצא כ-11 שניות מאחורי ורשטפן. בוטס, רייקונן וריקארדו, מנהלים  מאבק על המקום הרביעי כאשר ריקארדו הוא המהיר מכולם עם הצמיגים הטריים ביותר אבל הקרב מסתיים ללא עקיפה של אף אחד.

עשרת המקומות הראשונים:

  1. לואיס המילטון
  2. מקס ורשטפן
  3. סבסטיאן וטל
  4. ואלטרי בוטס
  5. קימי רייקונן
  6. דניאל ריקארדו
  7. פרננדו אלונזו
  8. קארלוס סיינז
  9. שארל להקלר
  10. ניקו הולקנברג

מרצדס והמילטון קרובים מאוד לאליפות חמישית, רצופה למרצדס וחמישית של המילטון. ניהול נכון של צמיגים עם נחישות של המילטון וניהול נכון, הם אלו שנצחו את המרוץ עבורם היום. בוטס שלרוב משמש כשומר הראש של המילטון, היה מובטל היום ועשה את המיטב שהוא יכול וזה הספיק רק למקום הרביעי.

פרארי במו ידם נותנים את האליפות למרצדס. בעונה הקודמת היה זה שילוב של ניהול מרוצים שגוי עם החלטות לא נכונות ושבירה תחת לחץ של וטל. העונה, וטל מנסה בכל כוחו לא להשבר ולהרים את הקבוצה גם כאשר ההחלטות לא נכונות. וטל כל כך מנסה, עד שננזף על כך שהוא מנסה לקחת את התפקיד של אריבהבנה ממנהל הקבוצה או כדברי הקבוצה "וטל רק נהג, לא מנהל". רייקונן, שידע עוד במונזה כי לא ימשיך בפרארי בעונה הבאה, לא התאמץ יתר על המידה וסיים בדיוק באותו מקום שממנו זינק. אגב, זה נכון לכל ששת הראשונים.

מאז שריקארדו הודיע כי בעונה הבאה הוא ינהג עבור רנו, הוא ממודר מפגישות הקבוצה הנוגעות לפיתוח מכונית הרדבול לעונה הבאה, מה שלא הפריע לו לבצע את ההקפה המהירה במסלול ולקבוע שיא מסלול חדש. ורשטפן לעומתו, עשה מה שרדבול יודעים לעשות הכי טוב, שמר על פער קטן מוטל כשהיה ממוקם שלישי וחיכה להחלפת צמיגים. עיתוי מדוייק של רדבול עם עבודה מצויינת ומהירה ברחבת הטיפולים, הוציאו את ורשטפן על האף של וטל. בעוד שלורשטפן אין מה להפסיד, וטל שיכול היה לאבד את כל הניקוד במקרה של תאונה, הוריד רגל מדוושת הדלק ונתן לורשטפן לרוץ קדימה. עם צמיגים נחותים והמון הקפות עד לסוף המרוץ, ורשטפן לא ציפה לשום התקפה מצידו שוטל והיה פנוי לנסות ולנהל קרב עם המילטון. מה שמראש היה חסר סיכוי.

לאלונזו שכבר הודיע שלא ימשיך בעונה הבאה בפורמולה 1, נותר רק להנות. וכשהוא נהנה הוא במיטבו. לרגע, קבע אלונזו את ההקפה המהירה ביותר, במקלארן, אותה מכונית שאלונזו טען לא פעם שהיא מכונית לפורמולה 2. מקום שביעי והטוב מכל היתר רק מעצימים את הכישרון של הספרדי ששנה הבאה יחפש לעצמו כיסא בסדרת האינדי האמריקאית. ואנדורן שסיים 12 רק מעצים את הכישרון של אלונזו.

רנו ממשיכים לקבע את מקומם אחרי שלושת הקבוצות הגדולות ושוב מכניסות את שתי המכוניות שלהם לניקוד רק שהפעם היה זה סיינז לפני הולקנברג.

להקלר מוכיח שהחתימה בפרארי לארבע שנים היא לא חינם ושוב נכנס לניקוד עם הסאובר אלפא רומאו בעוד שבן קבוצתו, אריקסון מסיים במקום ה-11 הרחק מאחור.

בעוד שסירוטקין לאחר שחסם את הארטלי ונענש, למרות שכמעט ולא נפגע במגע עם פרז, מסיים אחרון. אין ספק שמה שמחזיק את הקבוצה להמשיך לתת לו לנהוג, זה המימון הרב שהוא מביא איתו. סטרול לעומתו, הצליח קצת יותר וסיים רק 14. כמו לאחר כל מרוץ, אני קורא לגברת קלייר וויליאמס לתת את ההגה בידיים של קוביצה. למרות שלא נראה שזה יקרה עד לסוף העונה.

בעוד שבועיים אנחנו מגיעים לסוצ'י ברוסיה לסבב נוסף.

טבלת אליפות היצרנים:

  1. מרצדס – 452
  2. פרארי – 415
  3. רדבול – 274
  4. רנו – 91
  5. האס – 76
  6. מקלארן – 58
  7. רייסינג פוינט פורס אינדיה – 32
  8. טורו רוסו – 30
  9. סאובר – 21
  10. וויליאמס – 7

טבלת אליפות הנהגים:

  1. לואיס המילטון – 281
  2. סבסטיאן וטל – 241
  3. קימי רייקונן – 174
  4. ואלטרי בוטס – 171
  5. מקס ורשטפן – 148
  6. דניאל ריקארדו – 126
  7. ניקו הולקנברג – 53
  8. פרננדו אלונזו – 50
  9. קווין מגנסון – 49
  10. סרחיו פרז – 46
  11. אסטבאן אוקון – 45
  12. קארלוס סיינז – 38
  13. פייר גאסלי – 28
  14. רומן גרוז'אן – 27
  15. שארל להקלר – 15
  16. סטופל ואנדורן – 8
  17. לאנס סטרול – 6
  18. מרקוס אריקסון – 6
  19. ברנדון הארטלי – 2
  20. סרגיי סירוטקין – 1

 

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל