fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

F1: לראשונה, בוטס מנצח את אבו דאבי

F1: לראשונה, בוטס מנצח את אבו דאבי

מיקי כהן

צילום: יח"צ

זינוק טוב מאוד של בוטס והמילטון חותך לכיוונו על מנת לחסום את וטל ולשמור על המקום הראשון של בוטס, הקפה ראשונה וכל עשרת הראשונים שומרים על מקומם. במסלול שבו הישרות הארוכה ביותר בסבב, נראה עד כמה כח המנוע של הונדה חלש, אלונזו רודף אחרי מסה ובישורת, הוויליאמס פשוט נעלמת למקלארן. מגנסון מאבד את המכונית באחת הפניות אך חוזר להתחרות בסוף התור. פרז מצליח לעקוף את הולקנברג, והאחרון מצליח להחזיר לעצמו את המקום השביעי אך לטענת פרז, הולקנברג חתך את הפניה וקיבל בכך יתרון ועל כך, הולקנברג מקבל 5 שניות עונש.

בהקפה ה-12 סטרול וגרוז'אן נחלמים על המקום ה-13 כאילו הקריירה שלהם תלוי בכך, בסופו של קרב, ידו של גרוז'און על העליונה.

הקפה 16, ורשטפן נכנס להחליף צמיגים, פרארי מגיבים מיד ומכניסים את רייקונן גם כן להחלפת צמיגים. הקפה מאוחר יותר וגם הולקנברג נכנס להחליף צמיגים ולרצות את עונש 5 השניות, ולמרות תקלה בשחרור גלגל אחורי, מצליח הולקנברג לצאת לפני פרז שנכנס להחליף צמיגים הקפה קודם.
הקפה 21 וריקארדו נאלץ לחנות את הרדבול בצד המסלול בגלל תקלה הידראולית. בוטס נכנס להחלפת צמיגים והמילטון מגיב בשתי הקפות מהירות מאוד על מנת לנסות ולצאת ראשון לאחר החלפת הצמיגים, מהלך שלא מצליח והמילטון יוצא שני.

לאחר 24 הקפות שבהם אלונזו מנסה לעקוף את מסה, סוף סוף זה קורה ואלונזו מצליח לעבור את מסה ועולה למקום ה-11.
חצי מרוץ עבר ובלבד ריקארדו שפרש, כל השמינייה הראשונה שומרת על מקומה כאשר אלונזו בניקוד במקום התשיעי ובוטס והמילטון נאבקים על המקום הראשון למספר הקפות והמאבק נרגע לאחר שהמילטון לא מצליח לעבור את בוטס.

סיינז נכנס להחלפת צמיגים וצמיג קדמי שמאלי לא מתחבר למקום וסיינז משוחרר להתחרות ומיד מחנה את הרנו שלו בצד המסלול ופורש. נראה כי תתפנה משרה בקבוצת הפורמולה 1 של רנו לעונה הבאה.

10 הקפות לסוף המרוץ האחרון של העונה ומרצדס נמצאת בליגה אחרת משאר הקבוצות ובמיוחד מפרארי שנמצאים יותר מ-20 שניות מאחור ודבר לא משתנה עד דגל הסיום בסוף ההקפה ה-55.

עשרת המקומות הראשונים, לפעם האחרונה העונה:

1. ואלטרי בוטס
2. לואיס המילטון
3. סבסטיאן וטל
4. קימי רייקונן
5. מקס ורשטפן
6. ניקו הולקנברג
7. סרחיו פרז
8. אסטבאן אוקון
9. פרננדו אלונזו
10. פיליפה מסה

היום, למרות שהרוב כבר נקבע עוד קודם וכולם באו להנות, המרוץ עצמו, היה די משעמם וללא ארועים מיוחדים אלא אם מחשבים את הניסיונות הלא כל כך אמתיים של המילטון לתקוף את בוטס או כמה נקודות יביא אלונזו למקלארן במרוץ שמסיים את היחסים עם הונדה.
למרות שבוטס מנצח את המרוץ, מקום שלישי של וטל מספיק לו על מנת לשמר את המקום השני באליפות הנהגים.

פרישתו של ריקארדו, אפשרה לרייקונן לעלות למקום הרביעי האליפות הנהגים מה שיצר מצב בו שני המהגים המובילים בקבוצות המובילות, מרצדס ופרארי, ממוקמים ראשון ושני ושני הנהגים השניים, ממוקמים שלוש וארבע.
רנו מצליחים לעלות למקום השישי באליפות היצרנים, מקום שמבטיח עוד 7 מיליון דולרים מליברטי מדיה, בעלת הבית, לתקציב העונה הבאה.
במרוץ האחרון לפני שהשותפות מתפרקת, אלונזו מצליח להביא עוד 2 נקודות למקלארן הונדה.
מסה, מצליח במרוץ האחרון בקריירה שלו, לצבור עוד נקודה לרזומה שלו ולוויליאמס.

כל השאלות ששאלנו את עצמנו במהלך העונה, קיבלו מענה. חלקן כבר כמה מורצים לפני סוף העונה וחלקן במרוץ החותם. לפנינו פגרה בת כמה חודשים שבסופה, יצוצו שאלות חדשות.
להתראות במרוץ הפותח של עונת 2018 אי שם בשלהי חודש מרץ.

טבלת אליפות היצרנים, סופית:
1. מרצדס – 668 אלופת העולם
2. פרארי – 522
3. רדבול – 368
4. פורס אינדיה – 187
5. וויליאמס – 83
6. רנו – 57
7. טורו רוסו – 53
8. האס – 47
9. מקלארן – 30
10. סאובר – 5

טבלת אליפות הנהגים, סופית:

1. לואיס המילטון – 363 אלוף עולם
2. סבסטיאן וטל – 317
3. ואלטרי בוטס – 305
4. קימי רייקונן – 205
5. דניאל ריקארדו – 200
6. מקס ורשטפן – 168
7. סרחיו פרז – 100
8. אסטבאן אוקון – 87
9. קארולס סיינז – 54
10. ניקו הולקנברג – 43
11. פיליפה מסה – 43
12. לאנס סטרול – 40
13. רומן גרוז'אן – 28
14. קווין מגנסון – 19
15. פרננדו אלונזו – 17
16. סטופל ואנדורן – 13
17. ג'וניון פלמר – 8
18. פסקל וורליין – 5
19. דניאל קוויאט – 5

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל