fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
תמוז
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

F1 אוסטריה: רדבול מנצחים ברדבול רינג

F1 אוסטריה: רדבול מנצחים ברדבול רינג

מיקי כהן

צילום: יח"צ

בלאגן גדול בזינוק, עם מכוניות שיוצאות מהמסלול וחוזרות, שבסופה שלה הקפה ראשונה אנחנו מקבלים סדר שונה לחלוטין ממה שהיה בקו הזינוק, המילטון מצליח לעלות ולהוביל את הטור בוטס שני, ורשטפן שלישי, רייקונן רביעי, ריקארדו חמישי, גרוז'אן שישי, מגנסון שביעי ו-וטל ממוקם רק שמיני. ואנדורן נפגע בפניה שלוש ושברים של הכנף הקדמית שלו מונחים על המסלול בעוד שלהקלר הולך לטייל עם הוויליאמס מחוץ למסלול אך מתאושש וחוזר. במשך 12 הקפות, וטל מצליח לעבור את שתי מכוניות ה-האס עד שמנוע הרנו של הולקנברג מרים ענני עשן לבן ונראה שחבילת השיפורים של רנו עולה בעשן גדול לשמיים. שתי הקפות מאוחר יותר ובהקפה ה-14, הלחץ ההידראולי במרצדס של בוטס נעלם ולא נותר לבוטס אלא להחנות את המרצדס בשולי המסלול מה שמוציא את מכונית הבטיחות הוירטואלית ומאלץ את כל הנהגים להאט.

למרות שפרארי היו על צמיגי האולטרה רכים, התרכובת הרכה ביותר שפירלי הציעה בסוף השבוע, זמני ההקפה לא הראו יתרון לצמיגים אלו.

כיום, החוקה יצרה מצב אבסורד בו דווקא הנהגים אשר נכנסים לרחבת הטיפולים להחלפת צמיגים, מבצעים הקפה מהירה יותר מאלו שנשארו על המסלול בזמן מכונית הבטיחות הוירטואלית, אי לכך, רוב הנהגים נכנסים להחלפת צמיגים ולוקחים את הצמיגים הרכים שזו התרכובת הקשה ביותר שפירלי הביאו לסוף השבוע, בתקווה שתרכובת זו תספיק להם עד לסוף המרוץ. רוב הנהגים, מרצדס מבצעת טעות ולא מכניסה את המילטון להחלפת צמיגים. כאשר מכונית הבטיחות הוירטואלית כבת וחוזרים לקצב מרוץ, המילטון אמנם מוביל את המרוץ אבל הוא רק 13 שניות לפני ורשטפן שממוקם שני כאשר חלון הזמן להחלפת צמיגים הוא סביב ה-23 שניות. מה שיוציא את המילטון תחת זמני מרוץ מלאים, למקום החמישי מתחת לאף של וטל ולמעשה מחסלים את הסיכוי של המילטון למצח את המרוץ. ורשטפן, רייקונן, ריקארדו ו-וטל מתחילים בסדרת הקפות מהירות על צמיגים טריים על מנת לצמצם עוד יותר את הפער מהמילטון.

רייקונן לוחץ קצת יותר מדי טועה ומאפשר לריקארדו לעלות למקום השלישי. למרות שהפער נשאר על כ-13 שניות מורשפטן, המילטון נכנס בהקפה ה-25 להחלפת צמיגים ויוצא כשניה לפני וטל. המילטון מתחיל ללחוץ על רייקונן שצמוד לריקארדו. למרות שהמילטון מודיע על אובדן כח, זמני ההקפה מראים אחרת והוא שומר על מהירות הקפה כמו שאר חבורת החוד.

עשר הקפות חולפות וברדבול של ריקארדו מתגלה שחיקה גדולה בצמיג האחורי ימני מה שמאפשר לרייקונן להתחיל ולסגור עליו את הפער. מי שעוד סוגר את הפער הוא וטל על המילטון. בהקפה ה-38, רייקונן עולה למקום השני לאחר שמצליח לעבור את ריקארדו שניכנס מצידוו להחליף צמיגים. הקפה מאוחר יותר, וטל מבצע מהלך ועובר את המילטון. ורשטפן, נמצא כ-7 שניות מקדימה ומנהל את המרוץ שלו בנוחות.

בשלב הזה, 20 הקפות לסוף המרוץ, חמישיית החוד עוברת למצב של שימור צמיגים לאחר שהתגלה גם אצל המילטון שחיקה באותו צמיג אחורי ימני והוא נאלץ להכנס להחלפת צמיגים נוספת ויוצא אחרי ריקארדו. המילטון מחלף לצמיגים הסופר רכים ולא לאולטרה היותר רכים גם בגלל שהתגלה במהלך סוף השבוע כי אין הבדל מהותי בין התרכובות האולטרה והסופר רכות וגם כי לא נותר להמילטון סט חדש של צמיגי אולטרה רכים. ריקארדו לעומת זאת, לא מהווה להמילטון בעיה והקפה מאוחר יותר גם מנוע הרנו המותקן באחורי הרדבול של ריקארדו, מרים ידיים ומאלץ את ריקארדו לפרוש ביום ההולדת שלו.

עם פרישתו של ריקארדו, הארטלי נכנס לרגע לרשימת מקבלי הנקוד אבל לצערו זה מחזיק מעמד פחות מרבע הקפה ותקלה טכנית משביתה את הטורו רוסו שלו.
הקפה 63 והמרצדס של המילטון מחליטה לא להמשיך ונעצרת בשולי המסלול ומאלצת את המילטון לראות את סוף המרוץ מהיציע.
ורשטפן מוביל לפני רייקונן שנמצא 3 שניות אחריו ובהעדר הוראות קבוצתיות, וטל מאחורי רייקונן, שלישי וכך גם הם מגיעים לגדל השחמט.

עשרת המקומות הראשונים:
1. מקס ורשטפן
2. קימי רייקונן
3. סבסטיאן וטל
4. רומן גרוז'אן
5. קווין מגנסון
6. אסטבאן אוקון
7. סרחיו פרז
8. פרננדו אלונזו
9. שארל להקלר
10. מרקוס אריקסון

ההגמוניה של מרצדס במסלול רדבול רינג הגיעה לסופה ביום ראשון. לאחר ששלטו במסלול לאורך תקופה ארוכה כולל כמעט כל סוף השבוע, הגיע רצף תקלות שדי נדיר במרצדס ושם סוף לשלטון. אלם גם ללא התקלה של מרצדס, מהנדסי המרוץ נרדמו בשמירה והרסו להמילטון את הסיכוי לזכות גם אם לא היה פורש. המילטון עצמו, נראה היה כבוי לחלוטין במרוץ ללא כל רוח לחימה. האם המומנטום עזב את מחנה חצי הכסף?

האם פרארי נהגו נכון שלא הורו על הוראות קבוצתיות ונתנו לוטל ורייקונן להתחרות בינהם? מבחינתנו, הצופים, התשובה ברורה. גם מבחינת הקבוצה התשובה ברורה, שתי המהגים הביאו נקודות גבוהות ללא כל מלחמה בניהם ופרארי עברו את הרצדס באליפות היצרנים הקובעת, מבחינת וטל, למרות שחזר לראש טבלת אליפות הנהגים? נדע בסוף העונה.

עשות אלפי הולנדים עשו את הדרך לאוסטריה על מנת לראות את בן ארצם מתחרה אולם כנראה שגם האופטימיים בינהם לא ציפו לניצחן של ההולנדי אשר מצידו, הפגין בגרות, יותר במעשים ופחות בדיבורים ומצא את עצמו בראש מנהל מרוץ כמעט לבדו ללא כל לחץ מאחור. מה שאי אפשר להגיד על בן קבוצתו שחגג יום הולדת לא כל כך שמח עם בעיות צמיגים ופרישה לפני סוף המרוץ. מעניין מה יהיה עם רדבול במרוץ הבא. נראה שהקבוצה סוגרת את הפער הקטן מפרארי ומרצדס. האם זה יקרה?

האס, במרוץ מצויין, מצליחים לא לבצע טעויות במהלך כל סוף השבוע ומביאים תוצאה טובה מאוד עם שתי המכוניות בתוך הנקודות ולא סתם, אלא ממש הטוב מהשאר ובמקרה הזה, בו הטובים פורשים, מקומות ארבע וחמש. אי אפשר היה לבקש יותר טוב מ-12 מקודות ראשונות לגרוז'אן.

גם פורס אינדיה היתה קונה את התוצאה הזו אם היו שואלים אותם לפני המרוץ. זה זמן רב שפורס אינדיה, הקבוצה שהיתה הרביעית בטיבה, לא מצליחה להביא תוצאות אולם הפעם, מקומות שבע ושמונה, היא תוצאה מצויינת ואוסף נקודות מכובד לקבוצה.

ראינו את פרז עובר את אוקון כאילו האחרון עומד במקום. האם היו הוראות קבוצתיות שהורו לאוקון לתת לפרז לעקוף משום שלזה האחרון יש יותר נקודות בטבלת אליפות והקבוצה רצתה להמנע מקרבות בסגנון העונה הקודמת? למרות שבסופו של מרוץ, היה זה דווקא אוקון שסיים לפני פרז.

רנו, לראשונה העונה, ללא נקודות כלל במרוץ. מעבר לפרישתו המלווה בתימרות אש ועשן של מגנסון, גם סיינז לא סיפק תוצאות וסיים רק במקום ה-12. אולי הפחד מעוד מנוע מפוצץ מנע ממנו ללחוץ יותר או אולי תנאי המסלול לא התחברו לו? בכל מקרה, האם רנו תשאר הקבוצה הרביעית בטיבה בסבב?

ומילה על המסלול, מעבר להיותו המסלול הקצר ביותר בסבב עם זמן הקפה של כדקה ו-8 שניות ובעל רק 10 פניות. זה חלק מאותם מסלולים של העולם הישן עם פניות בעייתיות, ישורות קצרות ולמרות שהופעלו שלושה אזורי DRS במסלול שלא שינו הרבה, 71 הקפות ספקו המון עניין לנו הצופים עם הרבה ארועים והמון עקיפות.

ביום ראשון הקרוב, הסבב עובר למסלול הבית של הרבה מהקבוצות, מעניין לראות מי יצא עם הראש למעלה.
יום ראשון, בסילברסטון אנגליה, יהיה מעניין מאוד.

טבלת אליפות היצרנים:
1. פרארי – 247
2. מרצדס – 237
3. רדבול – 189
4. רנו – 62
5. האס – 49
6. מקלארן – 44
7. פורס אינדיה – 42
8. טורו רוסו – 19
9. סאובר – 16
10. וויליאמס – 4
טבלת אליפות הנהגים:
1. סבסטיאן וטל – 146
2. לואיס המילטון – 145
3. קימי רייקונן – 101
4. דניאל ריקארדו – 96
5. מקס ורשטפן – 93
6. ואלטרי בוטס – 92
7. קווין מגנסון – 37
8. פרננדו אלונזו – 36
9. ניקו הולקנברג – 34
10. קארלוס סיינז – 28
11. סרחיו פרז – 23
12. אסטבן אוקון – 19
13. פייר גאסלי – 18
14. שארל להקלר – 13
15. רומן גרוז'אן – 12
16. סטופל ואנדורן – 8
17. לאנס סטרול – 4
18. מרקוס אריקסון – 2
19. ברנדון הארטלי – 1
20. סרגיי סירוטקין – 0

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל