fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

F1 קנדה, וטל מנצח ומפסיד

F1 קנדה, וטל מנצח ומפסיד

מיקי כהן

צילום: יח"צ

זינוק נקי של כמעט כל הטור, רק אלבון נתקע בסנדוויץ' בין סטול לג'ובנצי ומאבד את הכנף הקדמית, הולקנברג מצליח לעלות מקום אחד על חשבון בוטס שיורד למקום השביעי. סיינז נכנס להחלפת צמיגים מוקדם מהמתוכנן, בעיקר בגלל לכלוכים בכונסי האוויר שגרמו לחימום המנוע. ורשטפן נתקע שש הקפות אחרי נוריס עד שהצליח לעקוף ולהתחיל לסגור את הפער מהשישיה הראשונה ובהקפה התשיעית המתלה האחורי ימני במקלארן של נוריס מרים ידיים ונוריס נאלץ לפרוש.

אחרי 27 הקפות, פותח וטל את סבב החלפות הצמיגים של חבורת החוד ויוצא במקום השלישי עם סט הצמיגים הקשים שאמורים להספיק עד לסוף המרוץ. שתי הקפות מאוחר יותר וגם המילטון מחליף לצמיגים הקשים. בוטס הוא הבא בתור להחליף צמיגים וכמה הקפות אחר כך, גם להקלר יוצא עם צמיגים קשים וחדשים ויוצא אחרי ורשטפן – היחיד בחבורת החוד שעדיין לא החליף צמיגים משום שזינק מראש על הצמיגים הקשים.

אחרי חמש הקפות בהן מצליח ריקארדו להחזיק את בוטס מאחוריו, נכנעת הרנו למרצדס החזקה יותר ובוטס עולה למקום החמישי.

הקפה 48 ואיבוד ריכוז למאית שניה של וטל ופניה מספר ארבע מגיעה מהר מהצפוי. וטל יורד לדשא וחוזר חזרה, ישר לנתיב הנסיעה של המילטון שמייד מתלונן על חזרה לא בטוחה של וטל למסלול, שופטי המסלול בוחנים את התקרית ומענישים את וטל בחמש שניות שיתווספו לזמן של וטל בסוף המרוץ. וטל מנסה להוציא מהפרארי שלו את כל הסוסים האפשריים, על מנת להגדיל את הפער מהמילטון ללמעלה מחמש שניות, אולם גם המילטון אוסף את כל הסוסים של המרצדס שלו ולא מאפשר לוטל לברוח. בסופו של מרוץ, הפער הוא רק 3.658 שניות והמילטון הוא זה שמנצח את המרוץ.

שתי הקפות לסיום המרוץ וסטרול מצליח לעבור את סיינז. מי שמנצל את המהלך הזה הוא קוויאט שעוקף גם הוא את סיינז וגורף את הנקודה האחרונה.

בוטס נקרא לרחבת הטיפולים על מנת להחליף לצמיגים הרכים ביותר, כדי לנסות ולבצע את ההקפה המהירה ביותר ולקחת מלהקלר את נקודת הבונוס ואכן, בוטס, בהקפה האחרונה, קובע את ההקפה המהירה ביותר.

עשרת המקומות הראשונים:
לואיס המילטון
סבסטיאן וטל
שארל להקלר
ואלטרי בוטס
מקס ורשטפן
דניאל ריקארדו
ניקו הולקנברג
פייר גאסלי
לאנס סטרול
דניאל קוויאט

אי אפשר לסכם את המרוץ בקנדה ללא היחסות לתקרית בין וטל והמילטון. וטל נענש על חזרה לא בטוחה למסלול. על פי החוק היבש, מגיע לוטל העונש. אבל השאלה היא האם במקרה הנ"ל צריך היה וטל להענש? האם העונש שקיבל וטל היה מגיע לו, או שאפשר היה להסתפק בעונש שונה, כזה שלא משפיע ישירות על מנצח המרוץ? האם היה וטל בשליטה במכונית וחזר למסלול בצורה לא בטוחה בכוונה? או שאולי וטל כלל לא שלט ב-100% בפרארי ועשה את כל מה שהוא יכול על מנת לא לסיים באחת מגדרות הבטיחות של המסלול?

ראיתי את המהלך של וטל עשרות פעמים, מכל זווית בה היא שודרה, לדעתי וטל לא שלט בפרארי עד לחזרה מלאה למסלול ובמידה והמילטון לא היה מאחוריו, היה וטל מבצע את אותו מהלך שוב. וטל ניזון מאינסטינקט ובמהלך שתי השניות של התקרית, לא היה לו זמן לחשוב על משהו מכוון. המילטון מצידו, גם הוא לא יכול היה לעשות דבר מלבד לבלום. לא לברוח ימינה – כי שם היה קיר ובמידה ורצה לעקוף משמאל, גם כך היה נאלץ לבלום משום שהוא היה בשיא המומנט קדימה. ה-FIA, בשנים האחרונות, הושיב גם נהג מרוצים לשעבר בפנל השופטים מסיבה די ברורה, אולם הפעם טעה צוות השופטים לדעתי. במידה והיתה נבחנת השאלה האם השיג וטל יתרון בירידה לדשא והחזרה למסלול, קיצור דרך, כי אז ראוי וטל לעונש שהרי אם היה קיר, וטל היה מסיים את המרוץ באותו הרגע.

גם מצד המילטון נראה היה כי הבין שהניצחון ניתן לו במתנה מידי השופטים. אולם אלו החליטו וההחלטה אינה ניתנת לערעור.

בצד של להקלר הייתה תקווה למכונית בטיחות ואפילו וירטואלית, לפחות זה היה התירוץ בו השתמשו בפרארי לכך שהשאירו את להקלר עוד ועוד הקפות על צמיגים גמורים. אולי במידה והיה נכנס כמה הקפות קודם להחלפת צמיגים, היו תוצאות המרוץ אחרות לחלוטין.

בוטס במרוץ צונן, מצמצם נזקים במאבק שלו על האליפות, מקום רביעי ונקודת הבונוס על ההקפה המהירה ביותר.
ורשטפן ניצל את הסיטואציה שנקלע אליה ובעזרת כמה עונשים שחטפו אחרים, זינק מהמקום התשיעי עם הצמיגים הקשים. נהיגה בוגרת, אחראית וחסרת סיכונים, הביאה אותו למקום החמישי שלא כמו גאסלי שזינק אמנם מהמקום הרביעי עם הצמיגים הרכים, אבל לא הצליח לשמור על מקומו והתדרדר עד למקום השמיני בסוף המרוץ.

רנו עם התוצאה הטובה ביותר שלה השנה. שתי המכוניות בניקוד. ריקארדו מתחיל להתרגל גם למכונית וגם לקבוצה, אולם רק הוראות קבוצתיות מנעו בסופו של יום מהולקנברג לעקוף את ריקארדו.
סטרול השתמש באותה אסטרטגיה של ורשטפן, להתחיל על הצמיגים הקשים ולמשוך עד כמה שניתן ואז לעבור לצמיגים בתרכובת הביניים. התוצאה, מקום תשיעי לקנדי, בקבוצה הקנדית, במרוץ הביתי. לפרז זה עבד קצת פחות טוב ולראשונה העונה, מסיים סטרול לפני פרז.
טורו רוסו לא ציפו להרבה במרוץ הקנדי ואכן אלבון פרש כבר אחרי כמה הקפות, אולם היה זה דווקא קוויאט שהצליח להוציא את הנקודה האחרונה במלאי במפתיע.

גם מקלארן חוו מרוץ קשה, נוריס נאלץ לפרוש וסיינז שסבל מבעיית בלמים ונכנס מוקדם לרחבת הטיפולים, נסע כל המרוץ פחות שלוש הקפות, על הצמיגים הקשים. שלוש הקפות לסוף המרוץ, כאשר הוא במקום התשיעי, נגמרו הצמיגים. מה שאפשר לסטרול וקוויאט לעקוץ ולהוציא את סיינז מהניקוד.
אלפא רומאו בסוף שבוע שירצו לשכוח. כלום לא עבד לקבוצה ונראה שהקבוצה צריכה למצוא מחדש את הניצוץ שהיה לה בתחילת העונה.

האס הגיעו עם הרבה תקוות לקנדה והן התנפצו אחת אחרי השניה. מגנסון עם מכונית מתוקנת, אחרי התאונה במקצה הדרוג, לא הסתדר כלל ובכה בקשר עד כמה המכונית גרועה. האמוציות עלו כל כך גבוה עד שמנהל הקבוצה, גונטר שטיינר, היה צריך להתערב ולהשתיק את מגנסון.

וויליאמס שוב אחרונים, אבל יש מקום לתקווה. חבילת השיפורים שקיבלו המכוניות מראות על התקדמות. לא שבמרוץ הבא יתחילו וויליאמס להילחם על נקודות, אולם כעת הגיעה הקבוצה לרמת השיפור שהם רוצים.

בעוד שבועיים, צרפת. מסלול די דומה לקנדה מבחינת מאפיינים. אולי שם ינצחו פרארי ואף אחד לא יקח מהם את הניצחון.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל