fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
MV קוביה

F1 ספרד: כרגיל מרצדס 1,2

F1 ספרד: כרגיל מרצדס 1,2

מיקי כהן

צילום: יח"צ

550 מטרים עד לפניה הראשונה כשוטל מנסה קצת יותר מדי לקחת את ההובלה, מה שגורם לבוטס להגן על מקומו ולוטל לנעול גלגלים ולצאת מעט מהסלול וזה משאיר את ההובלה להמילטון ומאפשר לורשטפן לעלות למקום השלישי. רייקונן טועה בפניה ארבע, יורד מהמסלול וחוזר למקום האחרון שממנו הוא נאלץ לפלס את דרכו מעלה. גם נוריס מנסה יותר מדי ומתדרדר לאחור.

ג'ובנצי נכנס בהקפה השביעית לרחבת הטיפולים ויוצא עם הצמיגים הקשים ביותר שיש לפירלי, בתקווה לסיים איתם את המרוץ ולהרוויח כמה וכמה מקומות בדרך.

וטל שסובל ממדרגה בגלגל הקדמי השמאלי, לאחר שנעל אותו בניסיון העקיפה בזינוק, מאפשר ל-להקלר לעבור אותו בתום ההקפה ה-12 ולנסות לצמצם את הפער מורשטפן ויותר חשוב משתי מכוניות המרצדס של בוטס והמילטון אשר בחזית וקובע הקפות מהירות אחת אחרי השניה.

עוד לפני סבב החלפת הצמיגים הראשון מתוך שניים המתוכננים במרוץ, עשרת הראשונים מורכבים מחמש קבוצות כאשר שתי המרצדס בראשון עם המילטון ובוטס בהתאמה ומאחוריהם רדבול כשהפרארי מפצלים בין ורשטפן לגאסלי, האס וטורו רוסו.

בהקפה ה-20, נכנס סוף סוף וטל להחלפת צמיגים, ארוכה מדי, אחרי שהתלונן על חוסר אחיזה במשך מספר הקפות ויוצא למקום העשירי.רדבול נותנים מענה לוטל ומכניסים מיד את ורשטפן שיוצא חמישי, אבל עם הצמיגים הרכים, בניגוד לוטל שעל הפרארי שלו מורכבים הצמיגים בעלי התרכובת הבינונית. כאשר להקלר נכנס, הוא יוצא עם התרכובת הקשה שאמורה להחזיק, כאמור, עד לסוף המרוץ. נהגי מרצדס נכנסים די מאוחר להחלפת צמיגים ומקווים שתהיה זו העצירה היחידה שלהם.

אחרי חצי מרוץ, נמצאים שני נהגי המרצדס רחוק בחזית כאשר להמילטון יש פער של למעלה מ-8 שניות על בוטס, ורשטפן מנהל מרוץ משל עצמו במקום השלישי, שני נהגי הפרארי רבים ביניהם מי יהיה רביעי כאשר הפעם וטל יותר מהיר מלהקלר שנוהג על הצמיגים הקשים, האס וטורו רוסו עדיין בתמונת הנקודות משום שהולקנברג שמדורג שביעי, עדיין לא עצר להחליף צמיגים.

בהקפה ה-36, אחרי בלבול גדול במוסך של פרארי, להקלר נותן לוטל לעבור ולעלות למקום הרביעי ולרדוף אחרי ורשטפן.

בהקפה ה-41 נכנס וטל שוב להחליף לסט צמיגים טריים אך במקום לקחת את התרכובת הרכה, הוא יוצא עם תרכובת הביניים, פשוט בגלל שלא נותרו לוטל סט של צמיגים רכים טרי שיכול להחזיק עד לסוף המרוץ. ברדבול שוב מגיבים ומכניסים את ורשטפן להחליף צמיגים וכמתחייב בתקנות, ורשטפן יוצא עם הצמיגים בתרכובת הבינונית. מרצדס מגיבים גם הם, מכניסים את בוטס ומציידים אותו בסט צמיגים רך וטרי ובעוד עושה בוטס את דרכו למסלול מרחבת הטיפולים, מנסה נוריס לעקוף את סטרול בסוף הישורת ולא צולח. המאבק ממשיך עד לפניה השניה, שם נוגעים נוריס וסטרול גלגל בגלגל, מסיימים את המרוץ מוקדם מדי ומקפיצים את מכונית הבטיחות – מה שמאפשר לשאר הטור להכנס ולהצטייד בצמיגים טריים לחלק האחרון של המרוץ מבלי להפסיד מיקום.

שש הקפות שלמות לוקח למרשלים להחזיר את המסלול לתקינות וכאשר מכונית הבטיחות יורדת מהמסלול, שולט המילטון בזינוק המחודש. אולם הקרב מתרחש מאחור כשגאסלי מנסה לעקוף את להקלר ולא מצליח, גם מגנסון מנסה את מזלו על גאסלי שמצליח להדוף את ניסיון העקיפה.

קרבות מיקום מתרחשות במקומות 7-9 בין מגנסון, גרוז'אן וסיינז כשבסופם הולך גרוז'אן ומאבד גובה ומתדרדר לאחור, עד למקום העשירי.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. ואלטרי בוטס
3. מקס ורשטפן
4. סבסטיאן וטל
5. שארל להקלר
6. פייר גאסלי
7. קווין מגנסון
8. קרלוס סיינז
9. דניאל קוויאט
10. רומן גרוז'אן.

את מסלול קטלוניה בספרד מכירים כל הנהגים כאת כף ידם, רק לפני 10 שבועות הם ביצעו את מבחני טרום העונה על אותו מסלול בדיוק, מה שאמור היה אולי להכניס קצת עניין במסלול שמאוד קשה לעקוף בו וברוב המקרים, זה שמגיע ראשון לפניה מספר אחת, הוא גם זה שחוצה ראשון את דגל השחמט. זה לא קרה וזינוק טוב של המילטון, טוב יותר מזה של בוטס שנאלץ להגן על מקומו מפני וטל, המכניס אותו ראשון לפניה הראשונה, חתם למעשה את המרוץ. אין ספק שמרצדס הגיעו הכי מוכנים לעונה ועושים הכל בצורה שקולה ונכונה, ללא שום טעות.

ניהול נהגים נכון, ניהול צמיגים נכון שמתחיל עוד מבחירת כמות הצמיגים והתרכובות עוד לפני המרוץ והטבלה כבר מראה אחרי חמישה מרוצים את הפער של מרצדס מכל השאר ובמיוחד מפרארי.

רדבול מתקדמים. לפני המרוץ היתה ההצהרה שהמטרה היא לנצח את פרארי, אולם נראה כי אפילו הפער מול מרצדס הולך ומצטמצם וברדבול מסמנים כבר את המטרה הבאה בדמות החצים הכסופים. אפילו גאסלי כבר הסתגל למכונית ומתחיל להראות תוצאות.

בפרארי כאוס אחד גדול. אחרי שהביאו לברצלונה את כל השיפורים האפשריים – גם חבילה אווירודינמית וגם מנוע מחוזק, שמונה עשיריות איטי מבוטס בדרוג וכלום במרוץ עצמו. בנוסף, שתי הוראות קבוצתיות שמגיעות מאוחר ואפילו מאוחר מידי, גורמות לאדומים לאבד אפילו את המקום האחרון בפדיום. אולם בנוטו די בטוח כי ברגע שימצאו את הבעיה בחבילה, יהיה הפיתרון מהיר מאוד, הנקודה היא שלא רק שבפרארי לא מצליחים לשים את האצבע על הבעיה, אלא גם המתחרים לא שוקדים על השמרים ובמרצדס עדיין לא הציגו את חבילת השיפורים שלהם.

האס הראו עקביות לאורך ארבעת המרוצים הראשונים בכך שהצליחו להתברג גבוה במבחני הדרוג ולהתפרק לחלוטין אחרי הקפה או שתיים במרוץ עצמו. לברצלונה הביאו האס חבילת שיפורים שלא היו בטוחים שאכן תעבוד ולמזלם, זה עבד. נותר רק לראות אם זו באמת החבילה המשופרת ששיפרה את הביצועים או אופי המסלול. צריך היה להיגמר במקומות שבע ושמונה אולם צמיגים גמורים אצל גרוז'אן, דרדרו אותו עד למקום העשירי ועדיין, נקודה ראשונה לצרפתי העונה.

מקלארן היו צריכים להיות עם שתי המכוניות בתוך הניקוד. נוריס היה הראשון אשר גבר על סיינז במקצה הדרוג מול הקהל הביתי של הספרדי, אולם התקלות מיותרת עם סטרול, באשמת שני הנהגים, סיימה לנוריס את המרוץ. סיינז לעומתו, נהנה מהתמיכה של הקהל הביתי ודחף את המקלארן עד למקום השמיני.

טורו רוסו הבריקו בסוף השבוע וקוויאט עם המרוץ הטוב ביותר שלו. הקבוצה יכולה לכעוס רק על עצמה על כך ששתי המכוניות לא נכנסו לניקוד. חוסר מוכנות בהחלפת הצמיגים הכפולה בזמן מכונית הבטיחות, חיסל כנראה את האפשרות של אלבון להלחם על הנקודה האחרונה שנותרה.

רנו שוב לא מצליחים להגיע לתוצאות. אחרי שאולץ הולקנברג לזנק מרחבת הטיפולים, בגלל שבמקצה הדרוג הוחלפה לו כנף קדמית שונה מזו שנפגעה והדבר נוגד את התקנות, אף אסטרטגיה לא היתה מצליחה להביא את הולקנברג לניקוד במסלול ברצלונה. ריקארדו לעומתו, נאבק במהלך רוב המרוץ עם סיינז והיה כמעט עד הסוף על סף הנקודות.
רייסינג פוינט השאירו סוף סוף את פורס אינדיה מאחוריהם, עם מוטורהום חדש וחבילת שיפורים. אבל ברצלונה מעולם לא האירה פנים לקבוצה וגם הפעם, עם פרישה של סטרול ותוצאה נמוכה של פרז במבחני הדרוג, לא היה סיכוי לניקוד מלכתחילה.

באלפא רומאו ירצו לשכוח את סוף השבוע הזה במהרה. רייקונן מצליח להביא נקודות לקבוצה בכל מרוץ, אך הפעם, אחרי שירד לשטח המילוט בתחילת המרוץ והצטרף חזרה לסוף התור, ירד חלום הנקודות בברצלונה לטמיון.

וויליאמס שוב אחרונים ולא במפתיע. הקבוצה לא הביאה שום שיפור למסלול ויכולים להתנחם בכך ששתי המכוניות סיימו את המרוץ.

בעוד שבועיים מגיעים למסלול הכי יוקרתי והכי איטי בסבב, מונטה קרלו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל