מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
לרט
KTM עליון קוביה
תמוז
HJC
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה

F1 ספרד: חצי הכסף מסיימים אחד ושתיים

F1 ספרד: חצי הכסף מסיימים אחד ושתיים

מיקי כהן

צילום: יח"צ

שעטה של כ-600 מטרים לפניה הראשונה והפרארי של וטל מזנקת טוב יותר מהמרצדס של בוטס ותוך הפניה הראשונה. המילטון מצליח לשמור על ההובלה אולם המהומה מתרחשת מאחור כאשר גרוז'אן מאבד את ה-האס שלו ולמעשה חוסם את המסלול בפניה שלוש ולוקח איתו את הרנו של הולקנברג ואת הטורו רוסו של גאסלי ומקפיץ את מכונית הבטיחות למסלול כבר בהקפה הראשונה. בהקפה השישית מכונית הבטיחות יורדת והמרוץ מתחדש כאשר כל הנהגים סובלים מצמיגים קרים וחוסר אחיזה אולם היחידי שמצליח לשפר מיקום הוא אלונזו שעובר את אוקון בפניה חמש.

ואנדורן מקבל עונש של חמש שניות על כך שיצא רחב בפניה הראשונה לאחר הזינוק ולא חזר למסלול במקום שהשופטים קבעו.

בהקפה ה-18 וטל נכנס להחלפת צמיגים מוקדמת ויוצא עם צמיגי המדיום בתקווה שעד שהצמיגים יתחממו ויקבלו את האחיזה הנדרשת, צמיגי המרצדס יהיו גמורים ופרארי יצליחו עלבור גם את המילטון ולתת לוטל את הניצחון. מרצדס מגיבה ומכניסה את בוטס להחלפת צמיגים אבל המהלך של פרארי בנתיים מצליח כאשר בוטס יוצא מאחורי וטל. המילטון בנתיים משייט לו בקדמת הטור עם מרווח של כמעט 16 שניות על רייקונן שבמקום השני. נהגי הרדבול עידיין ממוקמים מאחורי הפרארי של רייקונן ולא ממש מאיימים כשנראה שריקארדו נמצא בקצב איטי יחסית בעוד שורשפטן עוד מנסה ללחוץ על רייקונן ובהקפה ה-25 רייקונן מודיע על תקלה בפרארי שלו ומוריד את הקצב לקצב זחילה בעודו מנסה להתגלגל לרחבת הטיפולים.

המילטון בנתיים נכנס להחלפת צמיגים ויוצא אחרי ורשטפן שמוביל את המרוץ בשלב הזה כיוון שלא החליף צמיגים עדיין ובהקפה ה-34 נכנס ריקארדו להחלפת צמיגים והקפה מאוחר יותר, גם ורשפטן. ולאחר יותר מחצי מרוץ, המילטון מובלי לפני וטל ב-11 שניות, בוטס, שתי מכוניות הרדבול של ורשטפן וריקארדו, בהתאמה, מגנסון בהאס שומר על המקום השישי, סיינז שביעי, להקלר בסאובר שמצליח לשמור את אלונזו מאחוריו.

הקפה 43 ומנוע המרצדס בפורס אינדיה של אוקון, מרים ידיים ופורש. אוקון מחנה את המכונית בצד המסלול ומכונית הבטיחות הוירטואלית יוצאת. פרארי מנסים את מזלם ומכניסים את וטל להחלפת צמיגים מהירה שמשתבשת משום שפרז נכנס להחלפה גם כן ועל מנת לא להסתכן בשחרור לא בטוח, מחזיקים את וטל עוד כמה שניות. וטל יוצא מאחורי ורשטפן ולמעשה מפסיד שתי מקומות. מרצדס, מחכים עם בוטס ולא מכניסים אותו. מכונית הבטיחות מופסקת וכאוס מתחיל על המסלול. ורשטפן פוגע בוויליאמס של סטרול וגורם לעצמו נזק לכנף הקדמית בעוד שסירוטקין, מאבד את הוויליאמס השניה אך מצליח להחזיר אותה למסלול.

לאחר שהעניינים על המסלול נרגעים, המילטון מוביל לפני בוטס, ורשפטן, וטל, ריקארדו, מגנסון שעדיין שומר על המקום השישי, סיינז, אלונזו שסוף סוף עוקף את להקלר ופרז בפורס אינדיה היחידה שנותרה במסלול. עוד הקפה עוברת וגם מקלארן נשארים עם מכונית אחת בלבד לאחר תקלה מכנית במכונית של ואנדורן. עד לסיום המרוץ רק להקלר מאבד מקומות אבל עדיין מצליח להביא נקודה חשובה לסאובר.

עשרת המקומות הראשונים:

  1. לואיס המילטון
  2. ואלטרי בוטס
  3. מקס ורשטפן
  4. סבסטיאן וטל
  5. דניאל ריקארדו
  6. קווין מגנסון
  7. קארלוס סיינז
  8. פרננדו אלונזו
  9. סרחיו פרז
  10. שארל להקלר

עם שובו של הסבב ליבשת הישנה, איזרבז'אן לא נחשבת, חזרנו גם למסלולים הישנים עם כל הבעיות שמסלולים אלו מביאים. קושי רב בעקיפות עד כמעט בלתי אפשרי, מרווח גדול בין הנהגים, כ-20 שניות בין המילטון שניצח לבוטס שסיים שני וכשהנהג הממוקם שישי כבר מהווה סמן אחורי. הסטטיסטיקה לא משקרת הפעם, 25 מתוך 28 המרוצים שהתקיימו במסלול בברצלונה, ניצח מי שזינק מהשורה הראשונה וגם הפעם זה הסתיים בדיוק כך. מה גם, שאחרי המרוץ בבקו, כנראה שכל מרוץ יהיה פחות מרתק.

מכונית הבטיחות הרגילה והוירטואלית, הצליחה לשנות תוצאות בכל מרוץ העונה. פרארי ניסו גם הפעם לרכוב על מכונית הבטיחות, אולם הפעם טעו בפרארי וזה עלה לוטל במקום השני או לפחות בפודיום. החלטה תמוהה בהתחשב שבכך שרק מכונית אחת מתחרה בעוד שהשניה של רייקונן, פרשה. האם בפרארי למדו את הלקח?

למרצדס זה היה טיול של אחרי הצהריים, המילטון שזינק ראשון ולמרות שאיבד את ההגנה של בוטס, בן קבוצתו, לא היה צריך להגן על מקומו יותר מיד. גם בוטס, שנהנה מהטעות של פרארי, לא היה צריך להלחם על מקומו השני. למען העניין בהמשך העונה, מקווה שהדומיננטיות הזו לא תימשך. האם זה יהיה גם במרוץ הבא?

רדבול הגיעו לספרד אחרי נזיפה שקיבלו הנהגים מראש הקבוצה, כריסטיאן הורנר, על התנהגותם בבקו וראינו את ריקארדו לא לוקח סיכונים מיותרים ואת ורשטפן מתנהג פחות אגרסיבי מבדרך כלל מלבד שטות קטנה בסיום מכונית הבטיחות הוירטואלית שאז ניסה ורשפטן לבדוק את עמידות תיבת ההילוכים לה הוויליאמס של סטרול. התוצאות היו בהתאם, רדבול הצליחה לקחת את כל הנקודות שהתאפשרו לה עם בונוס קטן מפרארי. מעניין כמה זמן יחזיק האיפוק של נהגי רדבול?

הספרדים קיבלו את המיטב שיכלו לתת נהגי האומה הספרדית. סיינז ברנו שמראה סימנים של קבוצה חזקה ואלונזו שלא משנה באיזה מכונית הוא נוהג, מול הקהל הביתי, הוא כבר יוציא מהמכונית הרבה יותר ממה שהיא מסוגלת לתת.

סאובר אלפא רומאו עם להקלר מצליחים שוב להביא נקודה חשובה ומסתמנים העונה לא כקבוצה החלשה ביותר, תואר שנראה שנשמר לוויליאמס. האם גם במרוץ הבא נראה תוצאות טובות מסאובר או אולי וויליאמס יצליחו סוף סוף לזכות בנקודה לפחות?

רןמן גרוז'אן שהיה הבטחה גדולה לעם הצרפתי והביא תוצאות לא רעות במדי רנו עוד שהייתה קבוצה מהחלשות בסבב, הולך לאיבוד בהאס. במרוץ הקודם, טעות טפשית שלו שהפגישה אתה המכונית שלו עם הגדר בזמן שמכונית הבטיחות על המסלול ובמרוץ הזה, לא רק שהוא מאבד את המכונית אלא גם ממשיך ללחוץ על דוושת הדלק ויוצר מסך עשן שמונע מנהגים אחרים להמנע ממפגש איתו. האם האס ימשיכו עם גרוז'אן עד סוף העונה או לפחות מר סטיינר, מנהל הקבוצה, ינהל שיחה עם הצרפתי?

בעוד שבועיים, הסבב מגיע למסלול הכי יוקרתי והכי איטי בנסיכות הקטנה של מונקו. אולי אז, נקבל חלק מהתשובות.

טבלת אליפות היצרנים:

  1. מרצדס – 153
  2. פרארי – 126
  3. רדבול – 80
  4. רנו – 41
  5. מקלארן – 40
  6. האס – 19
  7. פורס אינדיה – 18
  8. טורו רוסו -13
  9. סאובר – 11
  10. וויליאמס – 4

טבלת אליפות הנהגים:

  1. לואיס המילטון – 95
  2. סבסטיאן וטל – 78
  3. ואלטי בוטס – 58
  4. קימי רייקונן – 48
  5. דניאל ריקארדו – 47
  6. מקס ורשטפן – 33
  7. פרננדו אלונזו – 32
  8. ניקו הולקנברג – 22
  9. קווין מגנסון – 19
  10. קארלוס סיינז – 19
  11. סרחיו פרז – 17
  12. פייר גאסלי – 12
  13. שארל להקלר – 9
  14. סטופל ואנדורן – 8
  15. לאנס סטרול – 4
  16. מרקוס אריקסון – 2
  17. אסטבאן אוקון – 1
  18. ברנדון הארטלי – 1

 

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל