מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
rok-straps רצועות קשירה 140
פרפקט קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
לרט
לרט
ברקום שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
HJC
מתלה לקסדה

F1 מונקו: ריקארדו נותן לרדבול מתנה במרוץ ה- 250 שלהם

F1 מונקו: ריקארדו נותן לרדבול מתנה במרוץ ה- 250 שלהם

מיקי כהן

צילום: יח"צ

זינוק ללא דרמות ומלבד הארטלי שמאבד חלק מהכנף הקדמית ו-ורשטפן שמצליח לעלות שתי מקומות, כל השאר הנהגים נשארים באותו מקום בו זינקו ועד ההקפה השלישית בה כבר מותר לפתוח את ה-DRS, ריקארדו כבר פותח פער של מעל לשניה מוטל שממוקם שני.

היחידי שמצליח לעורר עניין במרוץ הוא ורשטפן שמצליח לעלות עוד שני מקומות. סירוטקין בנתיים נענש בכניסה לרחבת הטיפולים ו-10 שניות עצור וסע, על כך שהקבוצה הרכיבה את גלגלי המרוץ פחות משלוש דקות לפני הזינור, כמו שמחייב החוק.

הקפה עשירית וסטרול חוטף תקר בגלגל הקדמי השמאלי לאחר פגיעה בהאס של אריקסון וברחבת הטיפולים, מעבר להחלפת הצמיגים לסופר רכים, גם הכנף הקדמית מוחלפת. שתי הקפות מאוחר יותר, המילטון נכנס להחליף צמיגים לצמיגי האולטרה רכים ויוצא למקום השישי. וטל נכנס בהקפה ה-16 גם כן להחלפת צמיגים ויוצא שלישי. הקפה נוספת וגם מוביל המרוץ, ריקארדו מחליף צמיגים ומייד אחריו, בוטס, היחיד מחבורת החוד שהחליף לצמיגי הסופר רכים בתקווה שזו תהייה ההחלפה היחידה שלו במרוץ.

לאחר סבב העצירות הראשון, ריקארדו מוביל באין מפריע כאשר מאחוריו וטל, המילטון, רייקונן ובוטס ובעצם ללא שינוי מהזינוק אך לא לאורך זמן. הקפה 28 וריקארדו מודיע על כך שהרדבול שלו מאבדת כח ו-וטל סוגר את המרווח מייד אבל לעקוף במונקו, זה כמעט בלתי אפשרי. מכונאי רדבול מזהים את התקלה ומודיעים לריקארדו, פשוט תהייה ממוקד וריקארדו, נשאר ממוקד.
השאר? המילטון נמצא כ-10 שניות מאחורי וטל ומוביל אחריו את רייקונו ובוטס. גאסלי, שעדיין לא החליף צמיגים ויחיד שנוסע עם צמיגי ה-היפר רכים, נמצא אמנם הרחק מאחורי בוטס, אך ממוקם שישי עד כמעט חצי המרוץ.
מונקו, כמו מונקו, לאחר חצי מרוץ, בעוד שריקארדו לא הכי מהיר ולעקוף לא ניתן, כל חבורת החוד מצמצמת פערים וההפרש בין המקום הראשון לשישי עומד על שמונה שניות. בעוד שכל 20 הנהגים עדיין על המסלול.

וכשנראה שכלום לא ישתנה, מגיעה תיבת ההילוכים במקלארן של אלונזו ומודיעה על פרישה ו-25 הקפות לסוף המרוץ, נשארות 19 מכוניות להתחרות.
מאחור, הולרנברג מקבל עזרה מבן קבוצתו, סיינז ובהוראות קבוצתיות הולקנברג עובר את סיינז שמעכב אחריו את ורשטפן שמנסה בכל מחיר לעקוף עד ההקפה ה-59 שבה, בסוף המנהרה, ורשטפן מצליח במהלך אגרסיבי לעבור את סיינז.

וזה לא נגמר עד שחוצים את דגל השחמט, שש הקפות לסיום המרוץ, הבלמים בסאובר של להקלר מפסיקים לתפקד ולהקלר נעצר רק אחרי ביקור באחורי הטורו רוסו של הארטלי. מכונית הבטיחות הוירטואלית מופעלת לשתי הקפות עד לסיום פנוי השברים. ומשם על לסיום, כמו ברוב המרוץ, אף אחד לא מחליף מיקום.

עשרת המקומות הראשונים:
1. דינאל ריקארדו
2. סבסטיאן וטל
3. לואיס המילטון
4. קימי רייקונן
5. ואלטרי בוטס
6. אסטבאן אוקון
7. פייר גאסלי
8. ניקו הולקנברג
9. מקס ורשטפן
10. קארלוס סיינז

בסך הכל, מרוץ שקשה לסכם. כמו כל שנה, במידה ואין תקלות בהחלפת הצמיגים, או גשם, זהו מסלול שכמעט בלתי אפשרי לעקוף בו ורוב המרוצים במונקו נקבעים במקצה הדרוג ולא במרוץ. אבל ריקארו הצליח להתברג כנהג מצויין מעבר להיותו נחמד בכך שכמעת 50 הקפות הוביל את המרוץ עם רק שישה הילוכים מתוך שמונה.

ורשטפן, לאחר שנקרא לשיחת נזיפה מכריסטירן הורנר, הבוס של רדבול, נהג מחושב יחסית ולמעט עקיפה אגרסיבית אחת על סיינז, נהג למען הקבוצה ומזער נזקים על כך שזינק אחרון.
לפרארי ומרצדס לא היתה תשובה לרדבול, ככה זה כשאתה עם מכונית שלא ממש מתאימה למסלול. שתי הקבוצות יצאו עם הטוב ביותר שיכלו לקבל מסוף השבוע במונקו.
פייר גאסלי ומהנדס המרוץ שלו, הימרו על צמיגי ה-היפר רכים שיחזיקו מעמד כמה שיותר וזה הצליח להם, תוצאה מצויינת לטורו רוסו בכלל ולגאסלי בפרט.
וויליאמס שוב ללא נקודות ולמעשה שתי המכוניות הגיעו אחרונות. טוב יעשו אם יתנו לקוביצה להתחרות במקום סירוטקין או סטול.

ומילה אחת על מונקו, הרבה קוראים לדלג על הנסיכות הקטנה שלרוב מספקת מרוצים לא מעניינים לנו הצופים, אולם מעבר להיסטוריה שיש למסלול הזה, הנהגים מאוד אוהבים להתחרות בו והמסלול עדיין מכניס המון כסף לנסיכות הקטנה.

בעוד שבועיים, בקנדה, זה כבר יהיה מרוץ אחר לחלוטין.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 178
2. פרארי – 156
3. רדבול – 107
4. רנו – 46
5. מקלארן – 40
6. פורס אינדיה – 26
7. טורו רוסו – 19
8. האס – 19
9. סאובר – 11
10. וויליאמס – 4

טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 110
2. סבאסטיאן וטל – 96
3. דניאל ריקארו – 72
4. ואלטרי בוטס – 68
5. קימי רייקונן – 60
6. מקס ורשטפן – 35
7. פרננדו אלונזו – 32
8. ניקו הולקנברג – 26
9. קארלוס סיינז – 20
10. קווין מגנסון – 19
11. פייר גאסלי – 18
12. סרחיו פרז – 17
13. אסטבאן אוקון – 9
14. שארל להקלר – 9
15. סטופל ואנדורן – 8
16. לאנס סטרול – 4
17. מרקוס אריקסון – 2
18. ברנדון הארטלי – 1
19. רומאן גרוז'אן – 0
20. סרגיי סירוטקין – 0

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל