fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

F1: ורשטפן חוגג 20 במרוץ אחרון באדמת מלזיה

F1: ורשטפן חוגג 20 במרוץ אחרון באדמת מלזיה

מיקי כהן

צילום: יח"צ

עוד לפני הזינוק, תקלה בפרארי של רייקונן, במערכת הטורבו, דומה לזו של וטל אתמול, שולחת אותו לרחבת הטיפולים ונסות ולתקן את התקלה לפני שהמרוץ מתחיל, מה שלא מצליח והוא פורש ומשאיר לריקארדו קו פנוי לחלוטין בזינוק אותו הוא לא מצליח לנצל.

זינוק טוב לכלל המתחרים והמילטון מצליח לשמור על המקום הראשון כאשר מאחוריו ורשטפן, בוטס מצליח לטפס מקום, ריקארדו, ואדורן ופרז מיד אחריהם. אוקון מנהל מגע עם הוויליאמס של סטרול ללא נזק משמעותי מלבד צמיג תקור לאוקון שנכנס מיד להחלפה. הקפה הרביעית, ורשטפן צולל לפני המילטון בפניה מספר 4 ועובר להוביל את המרוץ. מאחוריו, ריקארדו מנהל מאבק עם בוטס על המקום השלישי ובהקפה התשיעית, ריקארדו מצליח במהלך והוא עובר למקום השלישי. וטל בינתיים מטפס בנחישות ובהקפה העשירית הוא כבר ממוקם תשיעי לאחר שעקף את מגנסון. החלפת צמיגים ל- 2 מכוניות הוויליאמס והמקלארן של ואנדורן, שהיו עם צמיגי הסופר רכים, מעלות את וטל למקום השישי בהקפה ה-14.
ואנדורון יוצא מהחלפת הצמיגים בדיוק כששתי מכוניות הוויליאמס נאבקות על מיקום בסוף הישורת הראשית, ואנדורן מנצל את המאבק ומצליח לעקוף את שניהם בגישת השניים רבים והשלישי לוקח.

לאחר סבב החלפת צמיגים, בהקפה ה-31 מתוך 56, ורשטפן מוביל לפני המילטון, ריקארדו, וטל שעוקף את בוטס במהלך החלפת הצמיגים, פרז, ואנדורון שמחזיק מעמד במקום השביעי, 2 הוויליאמס של סטרול ומסה בהתאם ואוקון סוגרים את העשיריה הראשונה.
מכאן ועד לקראת סוף המרוץ, נראה כאילו כולם מתנהלים לכראת דגל השחמט מלבד מכונית הטורו רוסו של סיינז שמנועה מחליט כי מבחינתו המרוץ הסתיים. הקפות בודדות לסוף המרוץ מצליח וטל לסגור את הפער מריקארדו, הממוקם שלישי ומנסה לעקוף אותו על מנת לתפוס את העמדה האחרונה בפודיום. לאחר כמה נסיונות כושלים, וטל מוותר ומחליט לשמור על הצמיגים ועל המקום הרביעי.

עשרת המקומות הראשונים:
1. מקס ורשטפן
2. לואיס המילטון
3. דניאל ריקארדו
4. סבסטיאן וטל
5. ואלטרי בוטס
6. סרחיו פרז
7. סטופל ואנדורן
8. לאנס סטרול
9. פיליפה מסה
10. אסטבאן אוקון

עד כמה שאליפות הנהגים נחשבת יוקרתית, אליפות היצרנים היא האליפות החשובה באמת משום שהיא טומנת בחובה הרבה כסף שמחולק לקבוצות לפי מיקום היצרניות ע"י מארגני הסבב.

חמישה מרוצים נותרו עד לסוף העונה, 215 נקודות באליפות היצרנים ו-125 נקודות באליפות היצרנים נשארו בקופה. בקצב הזה שבו מכוניות הפרארי נופלות אחת אחרי השניה, מרצדס והמילטון יכולים לסגור את סיפורי האליפות כמה מרוצים לפני תום העונה.

למרות נהיגה מצוינת של וטל, הפער בינו לבין המילטון רק הולך וגדל ועומד כבר על 34 נקודות ובוטס מזנב מאחור בהפרש של 25 נקודות בלבד, בעוד שבטבלת היצרנים, הפער אפילו גדול יותר ועומד על 118 נקודות. בקצב הזה, קשה לראות את וטל ופרארי סוגרים את הפער. האם יש תקווה לאדומים ממראנלו?

רדבול מתחזקים ומתחילים לאיים על פרארי בטבלת היצרנים. אם ימשיכו כמו המרוץ היום, למרות שורשטפן סיים עד היום רק 56% הכלל ההקפות, האם יצליחו לקחת את המקום השני?

פורס אינדיה נראים די בטוחים במקום הרביעי אך טורו רוסו, עם הרכש החדש, מקווים לעבור את וויליאמס ולקחת את המקום הרביעי. האם זה יקרה?

מנוע ההונדה, אשר שנה הבאה ימצא את מקומו בטורו רוסו, מצליח להחזיק מעמד לא רע ואפילו מביא את ואנדורן לסיים במקום השביעי במלזיה. האם במרוץ הבא יסיימו 2 מכוניות המקלארן בניקוד?

בעוד שבוע בדיוק, ביפן, אולי נקבל חלק מהתשובות.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 503
2. פרארי – 385
3. רדבול – 270
4. פורס אינדיה – 133
5. וויליאמס – 65
6. טורו רוסו – 52
7. רנו – 42
8. האס – 37
9. מקלארן – 23
10. סאובר – 5
טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 281
2. סבסטיאן וטל – 247
3. ואלטרי בוטס – 222
4. דניאל רחקארדו -177
5. קימי רייקונן – 138
6. מקס ורשטפן – 93
7. סרחיו פרז – 76
8. אסטבאן אוקון – 57
9. קארלוס סיינז – 48
10. ניקו הולקנברג – 34
11. פיליפה מסה – 33
12. לאנס סטרול – 32
13. רומן גרוז'אן – 26
14. סטופל ואנדורן – 13
15. קווין מגנסון – 11
16. פרננדו אלונזו – 10
17. ג'וניון פלמר – 8
18. פסקל ורליין – 5
19. דניאל קוויאט – 4

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל