מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
לרט
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
HJC

F1 גרמניה: מרצדס מסיימים 1,2 לראשונה והמילטון חוזר להוביל

F1 גרמניה: מרצדס מסיימים 1,2 לראשונה והמילטון חוזר להוביל

מיקי כהן

צילום: יח"צ

המרוץ יוצא לדרך כשהדאגה הגדולה ביותר היא האם ומתי ירד גשם על המסלול. הרמזור האדום כבה והשישיה הראשונה שומרת על מקומה למרות הלחץ של ורשטפן על רייקונן. המילטון שזינק מהמקום ה-14, כבר עלה שלוש מקומות בשתי הקפות הראשונות ומנהל את הקרב שלו להגיע גבוה בניקוד. רייקונן מדווח בהקפה השלישית כי הוא כבר מזהה כמה טיפות גשם על המשקף שלו, שלא מגיע. הקפה רביעית והמילטון כבר בניקוד. עוד עשר הקפות עוברות והמילטון כבר חמישי. עכשיו מתחיל הקושי האמיתי של המילטון כשורשטפן רחוק קדימה. כמה רחוק? רייקונן נכנס להחלפת צמיגים מהמקום השלישי ויוצא לפני המילטון.

20 הקפות זה לקח וגם ריקארדו נכנס לניקוד וממוקם עשירי לאחר שהולקנברג נכנס להחלפת צמיגים ועקיפה על להקלר.
בחסות החלפות הצמיגים של נהגי מרכז השדה, ריקארדו כבר אחרי המילטון אבל רחוק כחצי דקה ממנו.

נראה כי רוב הנהגים לא נכנסים להחלפת צמיגים ומחכים לגשם שלא מגיע. וטל, בהקפה ה-26, מחליט לא לחכות יותר ונכנס. מחליף צמיגים ויוצא רביעי לפני המילטון ואחרי רייקונן. שלוש הקפות נוספות וגם בוטס מחליף צמיגים ובנתיים, לריקארדו שוב נגמר הכח ברדבול שלו והוא מחנה אותה בצד פניה מספר 11. ורשטפן נכנס הקפה מאוחר יותר להחליף צמיגים ויוצא אחרי בוטס.
כמעט חצי מרוץ ומהמובילים, רק המילטון לא החליף צמיגים כשרייקונן מוביל כאשר כשניה וקצת אחריו וטל, המילטון שלישי, בוטס ו-ורשטפן סוגרים את החמישיה.

וטל ורייקונן מתלוננים על צמיגים גמורים בעוד שהמילטון עם צמיגים עוד מתחילת המרוץ, מתנהל איתם ללא בעיה וכולם מחכים לגשם. 39 הקפות לפתיחת המרוץ ולרייקונן מודעים כי הוא באסטרטגיה שונה משל וטל ועליו לתת לוטל לעבור על מנת ששני הנהגים ישמרו על הצמיגים שלהם ואכן, וטל עולה לראש הטור ופותח פער על רייקונן של מעל שניה תוך הקפה.

במרצדס כבר לא יכולים לחכות ובהקפה ה-43, המילטון מחליף סוף סוף צמיגים ויוצא כמעט 13 שניות מאחורי ורשטפן במקום החמישי. ובהקפה ה-44 הגשם מגיע לפניה 6 והראשונים שמהמרים על צמיגי הביניים הם סאובר ולהקלר נקרא להחלפם, השני הוא אלונזו וגם גאסלי, שלא החליף צמיגים עד עכשיו, מחליף גם הוא לצמיגי הביניים. מי שלא החליף צמיגים, מתנהל בזהירות בפניה שש לאחר שורשטפן החליק מעט החוצה שלא לוקח סיכונים ומחליף לצמיגי הביניים וחוזר חמישי, אחרי המילטון. מגנסון, שממוקם שישי, נמצא כדקה מאחורי ורטשפן. והגשם נחלש כשלהקלר חוזר לצמיגי סליקס האולטרה רכים. ועכשיו רטוב בחלק הראשון של המסלול ובוטס כבר קרוב מאוד לרייקונן ובחסות מכוניות איטיות, בוטס עובר את רייקונן בהקפה ה-51 ועולה למקום השני.ואז זה קורה, וטל, לאחר שניהל מרוץ זהיר, מבצע טעות ועף מהמסלול בהקפה ה-52 ומוציא את מכונית הבטיחות מה שמכניס את בוטס לרחבת הטיפולים לצמיגי האולטרה רכים. רייקונן נכנס גם הוא להחלפת צמיגים ויוצא אחרי בוטס מה שמשאיר את ההובלה להמילטון. ולאחר שפרארי היו מקומות 1 ו-2, עכשיו מרצדס 1 ו-2.

5 הקפות לקח למנהלי המרוץ לחדש את המרוץ ובזינוק מחדש, בוטס כמעט ועובר את המילטון אך הוראות קבוצתיות מורות לבוטס להשאר מאחורי המילטון. וכך גם מסתיים המרוץ.

עשרת המקומות הראשונים:

1. לואיס המילטון
2. ואלטרי בוטס
3. קימי רייקונן
4. מקס ורשטפן
5. ניקו הולקנברג
6. רומן גרוז'אן
7. סרחיו פרז
8. אסטבאן אוקון
9. מרקוס אריקסון
10. ברנדון הארטלי

וטל, שכבר נקראה בטוח בניצחון שלו וניהל מרוץ זהיר למרות ניסיונות המרדף שלו אחרי רייקונן, עד שהגיעו הוראות קבוצתיות, ביצע טעות שלא הותירה לו ברירה והעיפה אותו מהמסלול. במיו ידיו, מחק וטל את היתרון שהיה לו על המילטון ועכשיו הוא בפיגור אחריו. יותר גרוע, מרצדס שוב עולה לראשות הטבלה.

מרצדס ובמיוחד המילטון, לא ציפו למתנה שנפלה עליהם. אין ספק שמרצדס הצליחה לנהג את הצמיגים טוב יותר מפרארי או מכל קבוצה אחרת מה שבעזרת מעט גשם והרבה מזל, הביא לה בסופו של מרוץ מקומות 1 ו-2 וכנראה, החזירו להמילטון את הביטחון שאבד לו בשבועות האחרונים.

למרות החלפת יחידת ההנעה של ריקארדו דווקא במרוץ הזה, על מנת לא לקבל עונש במרוץ הבא לפני הפגרה, כנראה שדבר לא יעזור, למרות שהקבוצה יכולה להיות מעודדת מכך שהמנוע לא עלה בתמרות עשן לשמיים וכי אולי התקלה ניתנת לתיקון ללא החלפת חלקים.

תמוהה מאוד ההחלטה על החלפת הצמיגים של ורשטפן לצמיגי ביניים עוד לפני שמישהו בקבוצה בחן את תפקוד נהגים מקבוצות אחרות שהיו על המסלול עם אותם צמיגים, למרות שהפער מהמקום החמישי היה כל כך כגדול, שברדבול הרוויחו "החלפה חינם" בלי לאבד מיקום.

האס מצליחים להחניס את שתי המכוניות לניקוד, הרבה בעזרת וטל וריקארדו אבל לא רק. הקבוצה אמנם לא עומדת בהצהרות שלה מתחילת העונה כי הם יהיו הטובים מהיתר, אך הם לא רחוקים מכך בהתחשב בביצועי שאר הקבוצות.
רנו הפעם רק עם הולקנברג בניקוד בעוד שסיינז, לא מצליח לממש את הפוטנציאל של מרנו שקיבלי לידיו. לא סתם הולקנברג מדורג שביעי בטבלת האליפות אחרי ששת המובילים.

הפם היו אלו פורס אינדיה עם תוצאות מצויינות ועם שתי המכוניות בניקוד. בהחלט זריקת מרץ לקבוצה שהיא די חביבת הקהל והשנה לא מצליחה להתבלט.

ברנדון הארטלי אוסף את הנקודה האחרונה. אין הרבה מה להגיד על כך מעבר לזה שככה זה כשכולם חלשים ונכנסים ויוצאים מרחבת הטיפולים כמה פעמים עד שמחליטים עם אילו צמיגים לנסוע. מי שמבצע פחות טעויות, זוכה.
יותר מחצי מרוץ עבר ללא ארועים ודי חשבנו שכך גם יסתיים והנה ברגע האחרון, הגיע גשם לא ברור והפך את המרוץ למלא ארועים ומעניין. אולי זה איזה רמז לליברטי מדיה, למצא משהו שיהפוך את המרוץ.

עוד שבוע אנחנו בבלגיה במרוץ האחרון לפני הפגרה. יהיה מעניין.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 310
2. פרארי – 302
3. רדבול – 211
4. רנו – 80
5. פורס אינדיה – 59
6. האס – 59
7. מקלארן – 48
8. טורו רוסו – 20
9. סאובר – 18
10. וויליאמס – 4

טבלת אליפות הנהגים:

1. לואיס המילטון – 188
2. סבסטיאן וטל – 171
3. קימי רייקונן – 131
4. ואלטרי בוטס – 122
5. דניאל ריקארדו – 106
6. מקס ורשטפן – 105
7. ניקו הולקנברג – 52
8. פרננדו אלונזו – 40
9. קווין מגנסון – 39
10. סרחיו פרז – 30
11. אסטבאן אוקון – 29
12. קארלוס סיינז – 28
13. רומן גרוז'אן – 20
14. פייר גאסלי – 18
15. שארל להקלר – 13
16. סטופל ואנדורן – 8
17. מרקוס אריקסון – 5
18. לאנס סטרול – 4
19. ברנדון הארטלי – 2
20. סרגיי סירוטקין – 0

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל