fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

F1 אבו דאבי: פרישות, תאונות ואחד המילטון

F1 אבו דאבי: פרישות, תאונות ואחד המילטון

במסלול שבו ממוקם פארק השעשועים עולם פרארי עם 40% סיכוי לגשם ורק 300 מטר מפרידים בין קו הזינוק לפניה הראשונה ובעוד שמרצדס ופרארי מזנקים מצויין, דווקא ורשטפן מזנק לא טוב ונופל למקום העשירי אבל הדרמה הגדולה היא בין גרוז'אן להולקנברג בעוד שהאחרון מנסה לעקוף השניים נוגעים והולקנברג מתעופף בפירואט מרשים לגדר הצמיגים ונוחת הפוך עם הגלגלים כלפי השמיים. מכונית הבטיחות כמובן מייד יוצאת ולוקח למרשלים כמה דקות עד שהם הופכים את שברי הרנו ומוציאים את הולקנברג ללא פגע.

לאחר חמש הקפות יורדת מכונית הבטיחות והמרוץ מתחדש ומי שמנצל את הזינוק המחודש הוא להקלר שעובר את ריקארדו למקום החמישי. ורשטפן מתלונן על מנוע שמתחמם אולם זה לא ממש משנה לו על מנת להילחם על המקום השביעי עם אוקון ולבסוף גם לעבור את אוקון. ובהקפה השביעית, הפרארי של רייקונן מחליטה שזה הזמן לסיים את הקריירה של רייקונן בקבוצה האדומה והמכונית שובקת חיים ממש על קו הזינוק. מכונית הבטיחות הוירטואלית מוכרזת ומי שמנצל את המצב הוא המילטון שנכנס להחלפת צמיגים היחידה שמתוכננת לו ויוצא חמישי אחרי ורשטפן ומשאיר את הובלת המרוץ לבוטס.

לאחר שתי הקפות מבוטלת מכונית הבטיחות הוירטואלית ומשאירה לנו מאבק בין המילטון לורשטפן על המקום הרביעי אולם ההולנדי מגביר קצב ורץ קדימה לנסות ולעבור את ריקארדו אבל מי שמפתיע הוא וטל שניכנס להחליף צמיגים בהקפה ה-16 ויוצא אחרי אוקון אבל לא הרבה זמן ו-וטל מייד עולה למקום החמישי. מרצדס מגיבים ומכניסים את בוטס להחלפת צמיגים ומצליחים להוציא אותו לפני וטל, מה שמשאיר את ריקארדו להוביל במרוץ האחרון שלו במדי רדבול. גם ורשטפן מחליף צמיגים בהקפה ה-18.

גשם שמאיים לרדת במסלול משאיר את ריקארדו בחוץ בהמתנה לראות עד כמה רטוב יהיה ולאילו צמיגים כדאי להחליף ובהקפה ה-24 אכן הגשם מגיע ויורד על הישורת האחורית של המסלול אולם לא מספיק עבור צמיגי הביניים, ובסופו של דבר בהקפה ה-33, נכנס ריקארדו להחליף צמיגים ויוצא אחרי ורשטפן למקום החמישי.

כשנותרו עוד 20 הקפות לסוף העונה, המילטון מוביל לפני בוטס, וטל, ורשטפן וריקארדו. אולם לא לאורך זמן, בוטס טועה בפניה 7 ומאפשר לוטל ולורשטפן לסגור את הפער ובהקפה ה-36 וטל עולה למקום השני, בהקפה ה-38 ורשטפן מצליח להדחק לפני בוטס ולזרוק אותו מחוץ למסלול מה שמאפשר גם לריקארדו לעקוף הקפה מאוחר יותר במרצדס בטוחים שיש תקלה במכונית של בוטס שנקרה לרחבת הטיפולים להחלפה נוספת של צמיגים ובדיקה של המכונית למרות שמכשיר הטלמטריה לא מצביעים על כל תקלה. מי שכן סובל מתקלה הוא אוקון שבהקפה ה-47 נכנס לרחבת הטיפולים אולם אפילו לא מצליח להגיע עד לכניסה והמכונית מאבדת כל כח ואוקון מסיים את תפקידו בפורס אינדיה. עוד מכונית שמתחילה לעשן גם היא הטורו רוסו של גאסלי שמקבל הוראה לעצור את המכונית מייד ולסיים את העונה מוקדם. אולם בסופו של יום מי שמשייט עד לדגל השחמט הוא המילטון שקוטף את המיצחון ה-12 שלו העונה.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. סבסטיאן וטל
3. מקס ורשטפן
4. דניאל ריקארדו
5. ואלטרי בוטס
6. קארלוס סיינז
7. שארל להקלר
8. סרחיו פרז
9. רומן גרוז'אן
10. קווין מגנסון

בתחילת העונה המרתי על תוצאות סוף העונה וזה הזמן לראות כמה כובעים עלי לאכול.

רשמו לפניכם, מרצדס אלופת עולם בפעם החמישית ברציפות ולואיס המילטון לוקח אליפות חמישית ושניה ברציפות כאשר בוטס מסיים במקום השני את אליפות העולם.

אז החלק הראשון נכון. למרות שבאמצע העונה נראה היה כי לא זו תהייה התוצאה, מרצדס והמילטון כמו בעונה הקודמת, לא נשברו תחת הלחץ ודווקא הם אלו שהתעלו והביאו את הגביעים הביתה. החלק השני הסתבר כפיאסקו שלם. לא רק שבוטס לא סיים שני אלא רק חמישי, בוטס מלחתחילה סומן כנהג שני בקבוצה והעונה הקריב כמה וכמה מרוצים לטובת המילטון אולם לא רק אלו מנעו ממנו את המקום השני אלא גם חוסר היכולת להגן על מקומו ודגמאות מכן ראינו אפילו היום במרוץ כאשר פינה את מקומו לוטל ובטעיות שביצע כאשר שני נהגי הרדבול לחצו אותו ובסופו של יום, שלח את רייקונן לטכס הגאלה שמקיימת ה-FIA.

כובע ראשון.

רדבול תהייה הקבוצה השניה בחוזקה העונה כאשר ורשטפן יהפוך לנהג המוביל. ריקארדו ישמש ככינור שני החל מאמצע העונה.

גם פה 50%, רדבול הצליחה רק לקראת סוף העונה לעלות על הסטאפ הנכון ולהתחיל להלחם על המקומות הראשונים עד אז, נראה היה שמשהו שם לא ממש עובד.

כובע שני.

ורשטפן אכן הפך להיות נהג מוביל אולם זה קרה יותר מוקדם מאמצע העונה וההחלטה של ריקארדו לעבור לרנו, נתנה את האות להראות לכולם כי ורשטפן הוא הנהג המוביל. אולי ההחלטה של רדבול לעבור למנועי הונדה בעונה הבאה ורצף התקלות שגרמו לו לפרוש שכנעו את ריקארדו לותר.

פרארי לא רק שלא יצליחו לבצע את הקפיצה הקטנה שלה הם מקווים ולקחת אליפות, אלא ירדו עוד שלב וילחמו ברדבול. רייקונן ממלא יפרוש בסוף העונה והוא כבר הבין שלא יהיה אלוף עולם יותר , לכן העונה יתן עוד פחות ממה שהוא נותן. וטל? כמו שראינו בעונה הקודמת, ברגע שלא הולך הוא הופך מבייבי שומכר לסתם בייבי.

פה זה כבר יותר מסובך. עד אמצע העונה פרארי הובילו ונתנו פייט מצויין למרצדס. היו אלו טעויות של הקבוצה והחלטות שגויות שמנעו מוטל לזכות באליפות. וטל השנה לא נשבר וניסה להלחם בכל כוחו עד שחטף נזיפה על התנהגותו הלוחמנית מול מנהלי הקבוצה.

רייקונן לא פרש. אמנם לא ימשיך בפרארי בעונה הבאה אבל עוד שנתיים בסאובר מראות שהפיני נהנה מהקרקס ולמרות שברור לו שאת הפודיום הוא יראה מהיציע בחר הפיני להמשיך לנהוג.

עוד שני כובעים.

פורס אינדיה יסיימו שוב במקום הרביעי והקרבות בין פרז לאוקון, ימשיכו לספק לנו רגעים משעשעים.

סהרה פורס אינדיה פשטו את הרגל ונסגרו ממש באמצע חופשת הקיץ, מתוך ההריסות קמה קבוצה חדשה בעזרת אביו של לאנס סטרול שמשך קבוצה של אנשי עסקים לרכוש את הקבוצה על כל תכולתה. כל הנקודות שהקבוצה צברה עד אותה עת נמחקו. עד לסוף העונה הצליחה הקבוצה החדשה לצבור 52 נקודות, בצרוף אותם נקודות שנמחקו, היה מציב אותם דווקא במקום החמישי. אוקון ופרז הפסיקו לריב.

כובע וחצי.

וויליאמס יוותרו על המיליונים שמביא איתו סירוטקין ויקפיצו את קוביצה למושב הנהג מתי שהוא בחצי הראשון של העונה. במידה ולא, ימצאו את עצמם בתחתית הדרוג בסוף העונה.

טוב פה אין כובעים. וויליאמס לא ויתרו על הכסף של סירוטקין עד לסוף העונה ואכן מצאו את עצמם בתחתית הדרוג אולם זה עלה להם כי קוביצה חוזר לנהוג בוויליאמס בעונה הבאה.

אז איך קוביצה חוזר לנהוג בוויליאמס?

זו לא הבחירה הראשונה של וויליאמס ונראה כי פשוט קוביצה קיבל כיסא לעונה הבאה מחוסר ברירה.

שני נהגי וויליאמס על חוזה של כמה שנים אבל, משפחת סטרול שרכשה כאמור את פורס אינדיה לוקחת את סטרול הצעיר לנהוג בשרותם בעונה הבאה. סירוקין לעומתו אמנם נשאר ללא כיסא אבל מי שממן אותו לא ממש היה מרוצה מביצועי וויליאמס העונה ומשך את ידו מברז הכסף לעונה הבאה.

הבחירה היתה אמורה להיות אוקון אולם בוויליאמס לא מצאו את הממן לכיסא של הצרפתי וכך נותר קוביצה שמביא מימון מהבית.

טורו רוסו יראו לכולם שמנוע ההונדה גיבור. אמנם הקבוצה לא תצליח לגנוב ניצחון באף מרוץ העונה, אבל הם יסיימו הרבה יותר גבוה מאשר מקלארן סיימו בעונה הקודמת.

אז הנה עוד כובע, טורו רוסו לא מצליחים לצבור הרבה ניקוד במהלך העונה ולא בגלל מנוע ההונדה שהשנה סביר יחסית ומספק ביצעים לא רעים. הבעיה היא חוסר הניסיון של שני הנהגים ואוירודינמיקה שלא עובדה כמו שציפו.

רנו והאס לא יתקדמו העונה יחסית לעונה הקודמת.

הכובע הבא ברשימה שייך לרנו והאס. שתי הקבוצות ביצעו העונה קפיצה גדולה, רנו סיימה רביעית והאס חמישית לא רחוקה מרנו.

מקלארן תראה לכולם שהבעיה היא לא רק יחידת הכח של הונדה וגם השנה הקבוצה תילחם להוציא כמה נקודות עד סוף העונה. אלונזו, לא ישאר במקלארן בעונה הבאה.

בתחילת העונה רצתי לרכוש כובע עבור מקלארן אולם אז התחילו התוצאות לא להגיע ובסוף העונה מקלארן נשענת רק על אותן נקודות שאת רובן הביא אלונזו עוד לפני שהבין בעצמו כי בעונה הבאה הוא מחפש כיסא מחוץ לסבב. מאותו הרגע, אפילו לא נקודה בודדת עד לסוף העונה כשהמטרה בכל מרוץ היא פשוט לסיים.

חצי כובע.

סאובר? היא תמשיך להיות זו שסוגרת את הטבלה רק השנה עם יותר נקודות משנה שעברה.

אולי הוספת השם אלפא רומאו לקבוצה נתנו איזה תנופה לכל החבילה כי סאובר ביצעה קפיצה העונה מקבוצה שסוגרת טבלה לקבוצת מרכז. להקלר הוכיח כי הוא קורץ מהחומר הנכון וההחתמה שלו ע"י פרארי היא הוכחה לכך. גם לאחר ההחתמה, לא נח להקלר על זרי הדפנה והמשיך להביא לקבוצה ניקודות חשובות מרוץ אחרי מרוץ.
הכובע האחרון.

בפברואר 2019 יחלו מבחני טרום עונה ובמרץ חוזרים לעונה נוספת, עד אז, שיהיה לי בתאבון.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 655 אלופת העולם
2. פרארי – 571
3. רדבול – 419
4. רנו – 122
5. האס – 93
6. מקלארן – 62
7. פורס אינדיה – 52
8. סאובר – 48
9. טורו רוסו – 33
10. וויליאמס – 7

 

טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 408 אלוף עולם
2. סבסטיאן וטל – 320
3. קימי רייקונן – 251
4. מקס ורשטפן – 249
5. ואלטרי בוטס – 247
6. דניאל ריקארדו – 170
7. ניקו הולקנברג – 69
8. סרחיו פרז – 62
9. קווין מגנסון – 56
10. קארלוס סיינז – 53
11. פרננדו אלונזו – 50
12. אסובאן אוקון – 49
13. שארל להקלר – 39
14. רומן גרוז'אן – 37
15. פייר גאסלי – 29
16. סטופל ואנדורן – 12
17. מרקוס אריקסון – 9
18. לאנס סטרול – 6
19. ברנדון הארטלי – 4
20. סרגיי סירוטקין -1

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל