מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
לרט
סטפן
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

MotoGP: סיכום ימי האימון בחרז

MotoGP: סיכום ימי האימון בחרז

אופיר דואק

צילום: יצרן

הרבה תקוות התנקזו לסוף השבוע האחרון לקראת סבב מבחני טרום העונה האחרונים שנערכו במסלול חרז בספרד. לאחר שבשבוע שעבר הציגה דוקאטי את הדסמוסדיצ'י החדש חשפה ימאהה מספר ימים לאחר מכן את ה-M1 העדכני בתקווה שהשנה יצליחו לשבור את הדומיננטיות של הונדה ב-MotoGP.

המבחנים החלו ביום שישי ועל פניו דבר לא השתנה. סטונר ברח קדימה עם תוצאה של 1:39.146 דקות כשהתוצאה הטובה ביותר של לורנצו הייתה איטית ב-0.273 שניות. דני פדרוסה דשדש עמוק מעבר לרף הדקה ו-40 שניות למעט הקפה מוצלחת אחת שבה קבע 1:39.579. התקוות של של דוקאטי עם האופנוע החדש נגוזו כאשר רוסי המשיך להתלונן שהבעיות שליוו את האופנוע בשנה שעברה טרם נפתרו מה שגרם לו לסיים את יום המבחנים הראשון במקום התשיעי בלבד. קאל קרוצ'לו בימאהה טק 3 היה הרוכב המהיר ביותר מקרב רוכבי קבוצות הלווין כשהשיג תוצאה של 1:40.130, כמעט 0.8 שניות מהר יותר מרוסי.

מזג האוויר הגרוע שפקד את המסלול ביום שבת אילץ את רוב הצוותים לוותר על האימון ורק מעטים יצאו אל המסלול בכל זאת כדי לבחון את ביצועי האופנועים בתנאים רטובים. גם אלו שיצאו למסלול לא הרבו בהקפות ובכל זאת, מי שהשיג את התוצאה הטובה ביותר באותו יום היה ניקי היידן מדוקאטי עם 1:40.755 ואילו אחריו הגיע קארל אברהם בדסמוסדיצ'י של קבוצת קרדיון אך ברור לכל שהתוצאות הללו לא ממש משקפות את יחסי הכוחות בפועל.
ביום ראשון השתפר מזג האוויר והרוכבים עלו שוב למסלול. את התוצאה הטובה של היום השיג חורחה לורנצו  שקבע 1:38.953 אלא שאז יצא אלוף העולם קייסי סטונר מהפיטס וקיצץ את זמנו של לורנצו ב-0.173 שניות. השנים היו היחידים שירדו בזמנים מרף ה-1:39 דקות. רוסי סיים את יום המבחנים האחרון במקום החמישי כשהוא איטי בכמעט שניה מסטונר.

כפי שזה נראה כרגע עונת 2012 צפויה להיות שידור חוזר של עונת 2011.  סטונר יברח לכולם בדרך לאליפות נוספת, לורנצו ינסה לתת לו פייט ללא הצלחה, פדרוסה ילחם על מעמדו בקבוצת הונדה הבכירה ואילו רוסי ינסה להישאר על שני גלגלים ולשמור על מרחק סביר מחבורת החוד. אם זה נשמע לכם מתכון לשעמום זה המקום להתכונן לכך שהפערים בין הקבוצות רק ילכו ויגדלו שכן, אופנועי ה-CRT (המבוססים במידת מה על אופנועים סדרתיים) עדין מפגרים הרחק מאחורי אופנועי האבטיפוס. אם בניתם על אקשן וקרבות מותחים אולי תשקלו להמיר אותם בשנת צהרים בימי ראשון.

בדורנה מודעים לעניין הבדלי הרמות שאליהם נוסף פרמטר משמעותי בדמות המשבר הכלכלי שפוקד את אירופה ובעיקר את איטליה וספרד. המשבר גורם לכך שתקציב הספונסריות הגדולות לקבוצות הולך ומקוצץ. בעקבות כך יתכנסו בדורנה לאחר מרוץ פתיחת העונה בקאטאר לדיון חירום להצלת ההסדרה. בדיון צפויות לעלות הצעות שנועדו לצמצם את עלויות התפעול של הקבוצות ובפרט את הפער בין קבוצות המפעל העשירות לקבוצת הפרטיות. מכיוון שקבוצות המפעל נאמנות לאופנועי האבטיפוס, בניגוד לרוב הקבוצות הפרטיות שנסמכות על אופנועי ה-CRT, הצעדים צפויים לכלול גם הגבלות טכניות לצמצום הפער בזמנים על המסלול. בין הצעדים שנשקלים הם הגבלה של אופנוע אחד לרוכב (במקום שנים כיום) ושימוש בחמישה מנועים בלבד לעונה לאופנוע, עם נטייה להקלות לקבוצות ה-CRT, מה שאומר מיתון המנועים לטובת אמינות משופרת. בנוסף נשקל שימוש ביחידת ECU (ניהול מנוע) אחידה לכל האופנועים והגבלה של הסל"ד המרבי ל-15 אלף סל"ד. הגבלה זו כמובן תצמצם את יתרון מנועי האבטיפוס, שמסוגלים לנסוק ל-17 ואף 18 אלף סל"ד, לעומת אופנועי ה-CRT המתבססים על מנועים סדרתיים. תוסיפו לכך את שערוריית תקנת משקל המינימום שגדל ברגע האחרון ל-157 ק"ג ויגדל עוד בעונה הבאה ותקבלו סדרה מסורסת.

כרמלו אספלטה אולי רוצה להציל את ה-MotoGP אבל זאת תוך חיסולם של אופנועי האבטיפוס לטובת אופנועי סופרבייק משופרים. חיסול אופנועי האבטיפוס יבריח את היצרניות מהסדרה ומשמעות זאת היא מכת מוות ל-MotoGP שכן מה שטוב לקטגורית הביניים לא בהכרח טוב לקטגוריה הבכירה. עונת 2012 תזנק בעוד שבועיים עם צל כבד שמרחף מעל. יותר מדורנה צריכה להציל את ה-MotoGP צריך להציל את ה-MotoGP מידיה של דורנה.

 

גלריה

8 תגובות ל MotoGP: סיכום ימי האימון בחרז

  1. אני ממש מנסה לעקוב אבל לא מבין איך יצא שאופנוע מס' 46 מתמזג עם קסדה מס' 58? יענו עשו אחלפות ברכב החלופי בפיטס.

  2. לא האספלט מגרד את האופנוע…האופנוע מקלף את האספלט.

  3. בעוד שנה, בגיל 28- אתה פורש עם פנסיה כמו של מר עזריאלי.

  4. תשקיעו קצת, מה קרה? הצונאמי סחף לכם את הצמיגים לים?

  5. כן ידידי אני מקשיב! אלו תקלות מציקות לך? נשרף לך חצי מוח מרוב דאווין. נראה לי שלמדת מסטונר, שכולו כולו דאווין. בלי דוקאטי היית נוסע על וספה ראלי 66.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל