מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
סטפן
לרט
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
פרפקט קוביה שמאל
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC

דאקאר 2012 – סיכום היום האחד עשר

דאקאר 2012 – סיכום היום האחד עשר

אופיר דואק

צילום: יח"צ

היום האחד העשר של הדאקאר היה יום הראשון שבו בו נערך המרוץ על אדמת פרו אי פעם. פרו היא המדינה ה-27 שהדאקאר עובר דרכה ומכיוון שלאף אחד אין ניסיון מוקדם עם תנאי השטח הופך האתגר לגדול עוד יותר. היום האחד עשר היה יום מפרך במיוחד כשרוכבים עברו 534 ק"מ של שבילים ולנהגי המכוניות לעומת זאת ציפו 478 ק"מ של קטעי דרוג. תוואי השטח כלל שבילים מאובקים וזרועי סלעים עם חציית מספר נחלים  בעלי זרימה חזקה. כבונוס נוסף אפר וולקני שהקשה מאד על התנועה ובמיוחד על הראות.

אצל הרוכבים ניצח את היום סיריל דפרה והצליח להגדיל את הפער על פני מארק קומה, שהגיע שלישי, בשתי דקות. כעת עומד הפער בין השניים על 2:22 דקות ושלושה ימים לסיום הדאקאר הקרב עדין פתוח. למקום השני הגיע ג'רארד פארס גואל הספרדי שהפגין יום מצויין ונמצע כעת שישי בדרוג הכללי. הלדר רודריגז, שבדרך כלל מסיים בחמישייה המובילה, נתקע בעקבות הצפת המנוע בעת חציית אחד הנחלים ואיבד 5 דקות בניסיון להתניע את האופנוע. רודריגז סיים את היום במקום ה-9 בלבד אך ממשיך לשמור על המקום השלישי בדרוג הכללי. כשנשארו שלושה ימים לתום הדאקאר היתרון של דפרה על קומה הוא בעיקר פסיכולוגי מכיוון שהפער בזמן הוא שביר ביותר.

לפני הזינוק הנהגים ליום הנוכחי העלו סטפן פטרהאנסל וחואן רומה חשדות שהמהירות המסחררת של רובי גורדון נובעת מעבירות על ההגבלות בתקנון בהאמר הכתום. לגורדון זה לא ממש הפריע והוא פתח את היום בסיום מצוין אבל בעיות מכאניות גרמו לו להיתקע והוא הצליח לחזור למרוץ אחרי שאיבד למעלה משעה בניסיון לתקן את מכוניתו. את היום האחד עשר סיים גורדון במקום ה-25, שעה ו-50 דקות אחרי סטפן פטרהאנסל שניצח את קטע הדירוג היומי. היום הקטסטרופלי גרם לגורדון לרדת למקום הרביעי בדרוג הכללי ולאבד סיכוי לניצחון. ג'ינל דה וילירס סיים את היום במקום הרביעי ועלה למקום השלישי בדרוג הכללי שככל הנראה מחסל גם סיכוי לפודיום לגורדון המאוכזב. מי שעוד איבד סיכוי לפודיום הוא קרישטוף הולוצ'יץ' שלבסוף הצליח לסיים את היום העשירי בפער של למעלה מ-5 שעות מהמוביל באותו יום. את היום האחד עשר הצליח לסיים במקום השישי אבל זה כבר לא ממש ינחם אותו.
היחיד שמסוגל לאיים על זכייה עשירית של פטרהאנסל בדאקאר הוא חואן רומה שסיים את היום במקום השני אבל נמצא כמעט 23 דקות אחרי פטרהאנסל בדרוג הכללי.

אחרי היום המדהים אתמול רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר נגב ממשיכים במומנטום חיובי. את היום סיימו השניים במקום ה-27 וכבר מטפסים למקום ה-25 בדרוג הכללי! אפשר להיות חצופים ולחלום על מקום בטופ 20 אבל גם אם לא, ההישג של הישראלים הוא פנומנלי.

גם היום ה-12 של הדאקאר יתקיים במסלולים נפרדים לרוכבים ולנהגים. המתמודדים יעברו 246 ק"מ של קטע דרוג אך לנהגים מצפה קטע מנהלתי באורך 440 ק"מ לעומת 259 ק"מ בלבד לרוכבים. היעד ביום זה הוא העיר נסקה (Nazca) שידועה בגיאוליפים (ציורי הקרקע) העתיקים והמסתוריים שלה.

תוצאות היום האחד עשר – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 2' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 4:03:37 שעות
2 20' ג'רארד פארס גואל (ספרד) ק.ט.מ 1:39 + דקות
3 1' מארק קומה (ספרד) ק.ט.מ 2:01 + דק'
4 21' ג'וני אוברט (ארה"ב) ק.ט.מ 3:30 + דק'
5 23 חואן ברדה בוראט (ספרד) הוסקוורנה 4:53 + דק'

תוצאות היום האחד עשר – מכוניות

מיקום מספר נהג יצרן זמן
1 302' סטפן פטרהאנסל מיני 3:56:53 שעות
2 305' חואן רומה מיני 3:44 + דקות
3 309' רירארדו דוס סטנטוס מיני 8:56 + דק'
4 301' ג'ינל דה וילירס טויוטה 9:28 + דק'
5 312' ליאוניד נוביצקי מיני 10:15 + דק'
27 376' רז הימן והלל סגל ב.מ.וו 1:50:58 + שעות

דרוג מצטבר בתום היום האחד עשר – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 2' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 37:11:16 שעות
2 1' מארק קומה (ספרד) ק.ט.מ 2:22 + דקות
3 3' הלדר רודריגז (פורטוגל) ימאהה 1:08:40 + שעות
4 32' סטפן סביטקו (סלובקיה) ק.ט.מ 1:34:56 + שעות
5 10' ג'ורדי וילדומס (ספרד) ק.ט.מ 1:39:46 + שעות

דרוג מצטבר בתום היום האחד עשר – מכוניות

מיקום מספר נהג יצרן זמן
1 302' סטפן פטרהאנסל מיני 32:38:05 + שעות
2 305' חואן רומה מיני 22:49 + דקות
3 301' ג'ינל דה וילירס טויוטה 1:11:01 +שעות
4 303' רובי גורדון האמר 2:10:31 + שעות
5 312' ליאוניד נוביצקי מיני 2:11:10 + שעות
25 376' רז הימן והלל סגל ב.מ.וו  16:05:18 + שעות

גלריה

10 תגובות ל דאקאר 2012 – סיכום היום האחד עשר

  1. חוצפה! ומה עם איך שהוא הפיל רוכב אופנוע שלשום ולא קיבל שום עונש. מי שגר בבית של זכוכית שלא יסתובב ערום בבית.

  2. אבל לא זכור לי קרב צמוד כמו הקרב בין דספרה לקומה השנה

  3. זה נראה כמו מיני אוקיאנוס. איך החשמל לא מת טוטאלית אחרי מעבר מים כזה. ראיתי שבשנים קודמות- פשוט הופכים את האופנוע ומרוקנים את המים מהאגזוזים.

  4. התברגו ארבעה קטומים בחמישיה המובילה. מה קורה פה? מישהו יכול לומר לי אם אולי? בכלל? יש BMW מתחרים? או שאין להם כלים מתחת ל450 סמ"ק? ד.ל.ב- אולי תביאו איזה כלי אורגינל שרץ שם כדוגמית לחלון הראווה!

  5. גם ברמת הגולן שלנו יש שטחים עם אפר געשי, אלא ש……..שלג. שבת שלום.

  6. איך לקח יפה את הסיבוב- בדקה ה 1:31 שבסרטון העליון. חבל"ז- ביצים משיש.

  7. כנראה הפרואנים פתחו קווי מוניות-שירות לנקודות אסטרטגיות בסטייג'ים. ביננו, מעבר להנאה שבצפייה מקרוב- זה לעמוד שלוש שעות בקור…

  8. אחרי כל נחיתה מקפיצה מבינים על אלו בולמים מדובר. אם רז והלל הרכיבו את הצוללת הצהובה ממכלולים של מיצובישי ומנוע 3000 של ב.מ.וו- גורדון לקח את הבולם מחברה לייצור טרמפולינות.

  9. היום קבלת השבת היא לכבוד ה 25 שלכם. בהצלחה מכל הלב. אתם מסיימים על בליינד, תחזרו ארצה ותישנו איזה שבועיים.שב"ש לאופיר הכתב המסקר.

  10. " מה זה מה אני רוצה? אני רוצה כזה. אלטמן- אתה יכול לעשות סיבוב בעולם עם הכלי הזה- כן..חוזליטו החמור". או במילים אחרות: זה מיני זה- פטרהנסל נותן בראש במיני מס' 305. הוא עוד יראה לכולם את שובל האבק מאחוריו…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל