fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC

דאקאר 2012 – תם ונשלם

דאקאר 2012 – תם ונשלם

אופיר דואק

צילום: יח"צ

ראלי הדאקאר 2012 הגיע לסיומו בלימה בירת פרו. היום ה-14 של הדאקר היה בעיקר קטע קישור אחד גדול כשבתווך 29 ק"מ מדודים שלא שינו דבר והיו בעיקר הצגת תכלית עבור המקומיים שלהם זו הפעם הראשונה בה הדאקאר מתארח בארצם.

פאל אנדרס אולואלסטר הנורבגי ניצח את קטע הדרוג היומי בקרב האופנוענים כשדקה ו-8 שניות אחריו הגיע מארק קומה, המאוכזב הגדול של הדאקאר. קומה כזכור חווה תקלות וטעויות ניווט ביום ה-13 של הדאקר שגמרו לו לאבד את ההובלה לטובת דפרה. אם זה לא הספיק, נאלץ קומה להחליף מנוע נוסף בק.ט.מ שלו מה שעלה לו ב-45 דקות עונשין נוספות.
למרות הכל דפרה וקומה, שניהם רוכבי קבוצת רדבול-ק.ט.מ, התחבקו על הפודיום והקהל הריע לשניים שסיפקו דאקאר מותח ומלא תהפוכות. למעשה השניים היו בליגה משלהם שאף רוכב לא הצליחה לקורא תיגר על הדומיננטיות של השנים לאורך המרוץ. היחיד ששמר על עקביות מרשימה, אך לא הצליח לסכן את רוכבי ק.ט.מ, היה הלדר רודריגז בימאהה שכבש את המדרגה השלישית על הפודיום.
הזכיה של דפרה היא הרביעית שלו בדאקאר ובכך הופך לרוכב המצליח ביותר של ק.ט.מ בראלי. דפרה זכה לראשונה בדאקאר בשנת 2005 ומאז הוא מסיים לסרוגין במקום השני או במקום הראשון.

עם כל הכבוד לדפרה, הכוכב הבלתי מעורער של הדאקאר הוא סטפן פטרהאנסל שניצח בין הנהגים. זוהי הזכייה העשירית של פטרהאנסל בדאקאר, הרביעית על 4 גלגלים ובאמתחתו עוד 6 זכיות על אופנוע. מר דאקאר ניצל את הניסיון העצום שלו והפגין ביצועים  מעוררי השתאות עם המיני הירוקה שלו, למעט אותה תקרית שנויה במחלוקת שבה הפיל אופנוען באחד ממעברי המים. פטראנסל אמנם לא הפגין דומיננטיות אבסולוטית אבל כשמתחריו סבלו מחוסר עקביות, חוסר מזל, או שפשוט לא היו מהירים מספיק הדרך לניצחון העשירי הייתה סלולה. יחד עם פטרהאנסל בפודיום היה חואן נאני רומה שסיים את הדאקאר בפער של כ-41 דקות אחריו . gcur מיני, שלה זו השנה הראשונה בדאקאר, מדובר בדאקאר חלומי כשבין עשרת המקומות הראשונים חמישה מהם היו שייכים למיני הצבעוניות.
במקום השלישי התכבד ג'ינל דה וילירס הדרום אפריקאי שניצח את הדאקאר של 2009 ולו זו הפעם הראשונה שהוא מתחרה עם טויוטה. אגב ,את קטע הדרוג היומי ניצח רובי גורדון בהאמר הכתום שהגיע למקום החמישי בדרוג הכללי.

ואי אפשר לסיים בלי רז הימן והלל סגל ב"צוללת הצהובה" של פויינטר. הצוות הישראלי הפגין יכולת גבוהה ועקביות מדהימה לאורך כל הדאקאר. את קטע הדרוג היומי סימו השניים במקום ה-32 ובסך הכל הגיעו למקום ה-26 בדרוג הכללי. יותר מכך, השנים זכו במקום הראשון בקרב הקבוצות הפרטיות שאינן נתמכות על ידי יצרנים במישרין או בעקיפין. שאפו!

תוצאות היום ה-14 – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 6' פאל אנדרס אולואלסטר (נורבגיה) ק.ט.מ 22:26 דקות
2 1' מארק קומה (ספרד) ק.ט.מ 1:08 + דקות
3 32' סטפן סביטקו (סלובקיה) ק.ט.מ 1:43 + דקות
4 20' ג'רארד פארס גואל (ספרד) ק.ט.מ 2:01 + דקות
5 34' אלסנדרו בוטורי (איטליה) ק.ט.מ 2:11 + דקות

תוצאות היום ה-14 – מכוניות

מיקום מספר נהג יצרן זמן
1 303' רובי גורדון האמר 22:43 דקות
2 309' ריקארדו דוס סנטוס מיני 0:21 + דקות
3 304' קרישטוף הולוצ'יץ' מיני 0:38 + דקות
4 301' ג'ינל דה וילירס טויטה 1:28 + דקות
5 307' קרלוס סוסה גרייט וול 1:36 + דקות
32 376' רז הימן והלל סגל ב.מ.וו 10:16 + דקות

דרוג סופי – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 2' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 33:28:11 שעות
2 1' מארק קומה (ספרד) ק.ט.מ 53:20 + דקות
3 3' הלדר רודריגז (פורטוגל) ימאהה 1:11:17 + שעות
4 10' ג'ורדי וילדומס (ספרד) ק.ט.מ 1:40:56 + שעות
5 32' סטפן סביטקו (סלובקיה) ק.ט.מ 1:47:28 + שעות

דרוג סופי – מכוניות

מיקום מספר נהג יצרן זמן
1 302' סטפן פטרהאנסל מיני 38:54:46 שעות
2 305' חואן רומה מיני 41:56 + דקות
3 301' ג'ינל דה וילירס טויטה 1:13:25 + שעות
4 312' ליאוניד נוביצקי מיני 2:11:54 + שעות
5 303' רובי גורדון האמר 2:16:53 + שעות
26 376' רז הימן והלל סגל ב.מ.וו 19:32:43 + שעות

גלריה

15 תגובות ל דאקאר 2012 – תם ונשלם

  1. אני יודע שלא תישנו שבוע, למרות שאתם קרועים מעייפות- אני, מר אדרנלין אמשיך לרוץ לכם בדם עד ינואר הבא. כל הכבוד. ויש הרבה כבוד.

  2. פלאפון נייד- רק להחליף סוללה וסים וזהו. הגיב:

    הלוואי עלי במוסך ישראלי מודרני עם ליפט "ממוחשב". קומה עצר רגע בצד הדרך. אכל איזה חטיף אנרג'י ועד שהוא סיים לזלול- המנוע כבר מורכב. אני בעד שירות מוסכים להחלפת מנועים תחת מדידת סטופר. מר קומה היקר- מקום שני. כל הכבוד.

  3. שכחת להרביץ שטיפה כללית בלחץ מים אחרי החלפת המנוע. היו עושים לך את זה גם בלי טיפ.

  4. בוא נאמר ביננו: קצת "התפלק" לכם. האם בכלל תיכננתם להכנס בקיי.טי.אמים- או רק בהוסקווארנות?

  5. שיחקת אותה, עכשיו בוא נראה אותך במחלף שפירים לכיוון איילון בשבע וחצי בבוקר !

  6. רוויתי נחת מהטקסטים הענייניים. אינשאאל'ה, בינואר הבא- אתה שם עם מצלמה, משקפת וטלפון לוויני- כל שעליך לעשות הוא ללמוד קצת ספרדית וצרפתית. שוב תודה שחסכת לי להשאר ער בלילות מול היורוספורט ולהייבש עם סנוקר או קפיצות במקפצות שלג או צלפים שגולשים עם רובה על הגב- רק תרגול אב"כ עם המסיכה חסר אצלם.

  7. למכירה קורולה יד ראשונה קילומטראז נמוך. מכרתי את הוילה בשביל הג'פ לכן ניתן להשיג אותי רק בנייד, בשעות סבירות ובלי קשקושים- הרכב במצב פיקס, בודי נקי ולאחר טיפול גדול.

  8. אני מקווה שתפיק מסקנות ותיקח עוד כמה צמיגים רזרווים. טוב מאוד שהתהפכת. גם כשקונים אופנוע/ קטנוע חדש ומהיר- ההחלקה הראשונה איתו מכניסה לך קצת שכל, זהירות ועירנות על הכביש. שלא תתהפכו ידידיי- בגשם: גג 30-40 קמ"ש בבקשה.

  9. רז והלל היקרים- מראש הייתי משוכנע שתסיימו בתוך השלושים. מקום ראשון בקטגוריית המימון העצמי. לא נורא- בעוד שלושים שנה אתם סוגרים את המינוס, או שתבקשו מלימור ליבנת עוד כמה ג'ובות בונוס למסיימים בגאון- נתראה לבטח עם הצוללת בתערוכת אוטומוטור בגני התערוכה בפסח.

  10. בלי הראיונות של הכתבת הצרפתייה בסוף הסטייג'ים, בכל ערב??

  11. חגיגה כפולה- גם הבאגי הישראלי צהוב עולה. שיחקתם אותה, כל הכבוד. הלוואי בעוד שנה- שלושה כלי-רכב מישראל.

  12. אתם יושבים בזולה בכורסא חמש מאות קילומטר כל יום.החלטתי שאני לוקח את הרייזר- מחזק את קשת ההתהפכות, מגדיל הספק, משנה מערכת פליטה ומצטרף אליכם.

  13. אמיל קוסטריצה הבמאי של סרטי הצוענים הגיב:

    לקזחסטני בקאמאז והרוסי בוולוו. אני יודע מה הסוד שלכם: קצת וודקה על הבוקר…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל