fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70

אדם בעקבות חלומו

אדם בעקבות חלומו

צח כנען

צילום: יח"צ

ירושלים שלי, שכונת נחלאות, שני מטר משוק מחנה-יהודה. בבוקר זקנות השכונה עושות ריסט לשמיכות מהלילה ומאווררות אותן על חוטי-הכביסה בשמש לצד הספונג'דורים שעברו כרגע כביסה. אם חסרה קצת כוסברה למרק קפיצה קטנה לבאסטה של הירוקים, אפילו לא מורידים את הסיר המתבשל מהגז ומוסיפים אותה, טרייה ועסיסית.
ישנן שתי נחלאות: "נחלת אחים" של התימנים והאשכנזים ו"חארט אל' תאנאק" (שכונת הפחים) של הכורדים, משני צידי רחוב בצלאל. מצידו השני של השוק שמהווה את טבור העולם, בין רחוב הטורים למקור ברוך, שכונת אבו אל' בסל (אבי הבצל). לאחר בירורים ראשוניים מסתבר שפרט לשם זה אין לקבוצת הבתים הנמוכים, המקסימים והצפופים הללו שם אחר, אולי רק אבו בסל. לאחר בירורים מאוד מעמיקים, מה מסתבר? שבשנות העשרים של המאה הקודמת, פשוט היה שם שדה בצל.

לפני מספר עשורים נולד וגדל בשכונה זו ידידנו ויקיר העיר: חזי עלון. בנערותו נטה לכיוון המכונאות יותר מאשר מקצועות הומניים או ראליים. אהבת המכונאות הזו נחרטה בו והביאה אותו להתעלות על כל הקשיים האפשריים ולהתחרות לבדו לחלוטין, ללא כל סיוע, בשנת 2005 במרוץ הגיהנום: הפריז-דאקאר.
בנערותו יזם ותכנן מהיסוד חד-אופן אותו בנה בעזרת מסגר מקומי ואז גם התחיל סיפור-אהבה רב השנים עם האופנועים. כמו כולם, חזי התחיל עם הונדה חצי ווספה קטנטנה וברבות השנים לאחר הצבא, פירק עד היסוד BSA 42, מה שהיווה עבורו את כרטיס-הכניסה המקצועי לעולם דו-הגלגלי. ואם כבר דו-גלגלי, אז שטח. אהבתו הענקית הנוספת היא שטחו הנרחב של מדבר יהודה. מדי יום שישי, במשך שלושים שנה, נפגשים כמה חברים טובים, מורידים לחץ-אוויר בצמיגים ויאללה לשטח. בקיץ המדבר לוהט וניצלים בתוך חליפת-הרכיבה, כשבחורף, לאחר כמה ימי גשם בריאים, הופך תוואי המדבר את עורו למרגרינה פרווה. עם כל רכיבה כזאת תחושות המגע והיהכרות עם הקרקע  מתחדדות. מדי פעם הרכיבה מתפרשת על פני סוף שבוע שלם של רכיבה אינטנסיבית דרך מעבר בנקיקים צרים, סלעים והגעה עד סדום או אפילו אילת תוך הקפדה יתרה שלא להיכנס לשמורות-הטבע המוגנות. רכיבות ארוכות אלו היוו את אימוני ההכנה למרוץ הדאקאר ובאמצעות הרכיבה הביתה במוצ"ש בכביש הרגיל, "הרוויח" אימון לקטעי רכיבה הזהים לקטעי-הקישור במרוץ בין סטייג' לסטייג'.
ההתחלה הייתה עם סוזוקי X250 ולאחר מכן  DR350, הונדה XR650,  כמה ימאהה WR, ב.מ.וו G450, הוסאברג ורומן רומנטי עז-רגשות עם דגמי KTM רבים. מכאן הדרך למרוצים בין לאומיים הייתה טבעית ובשנת 1993 השתתף בראלי הפרעונים במשך אחד עשר ימים לצידו של רז היימן ורונן הרן במסלול באורך של כ-6,000 ק"מ. כעבור שנה השתתף בראלי פרעונים נוסף שייזכר כאירוע היסטורי, משום שחלק מהמסלול נערך בשטחי מדינתנו. יום מרוץ אחד הוזנק מיוטבתה לכיוון מערב וצפונה, במסלול מעגלי וחצה את נחל פארן ומעלה נקרות, עובדה שלצערנו לא זכתה לאזכור רב.

מאז השתתפותו בפרעונים החלה לקנן בו השאיפה, החלום הטוטאלי וההכרה הנחושה, שיגיע היום בו ישתתף בדאקאר. בתחושת הביטחון הבוערת בעצמותיו הרגיש חזי שיצליח לסיים את המרוץ למרות הקשיים הלוגיסטיים והכלכליים. לאחר הכנות תובעניות במשך שנים  שכללו הכנה מנטאלית, אימונים בחדר כושר ורכיבות ארוכות, התייצב לקו הזינוק בדאקאר של שנת 2005. הכנת האופנוע הייתה כבר אופרציה מורכבת יותר. חזי רכש ק.ט.מ  525 ואז החלה התאמתו לפורמט התחרותי. לאחר רכישת מספר אביזרי אפטר מרקט הותקן מיכל דלק מוגדל בעל קיבולת של 40 ליטרים שיספיק לרכיבה בת 300 ק"מ לפחות, על גבי הכידון מיקם את מכשירי הניווט וה-GPS ובסיוע ידידו אורי ארליך יצר והרכיב מיכל מי-שתייה מאלומיניום לצד תא אכסון לכלי עבודה בסיסיים. התכנון היה לשאת על גבו שלושה ליטר מי שתייה ליום כשהנוזלים במיכל שיוצר מיועדים לשעת-חירום בלבד. משקלו העצמי הינו כ-120 ק"ג בערך ועם שאר התוספות והדלק, הגיע משקלו ל-180 ק"ג.

לאחר שנת הכרות ואימונים עם הכלי והתאמתו בכל הפרמטרים רכש אופנוע חדש מאותו הדגם בדיוק, העביר אליו כל הזיווד והקונסטרוקציה, התאימו למשימה ביצע הרצה והתאמן עמו כשלושה חודשים. רכישת אופנוע חדש הבטיחה לו מראש שקט-נפשי ומכני, צמצום הסיכויים לתקלות- וכמובן בטחון רב, בהסתמך על תכונתו הבולטת- להיות עצמאי בשטח.  
במשך שנה זו התכתב ברציפות עם מארגני המרוץ, מימן את העלויות הכספיות האסטרונומיות מהכנסות בית-המאפה שברשותו "הבחירה הטבעית" המייצר עשרות סוגי מאפים מחומרי גלם טבעיים בלבד. קפה ארומה סייע כספית ומוראלית, כוכב הצפון צייד אותו בציוד רכיבה וביגוד הולם והאופנוע הוטס לנקודת ההזנקה בברצלונה על ידי חברת השילוח הבינלאומית אורייאן אגיש. בנקודת הזינוק התייצבו 230 רוכבי אופנועים ומספר רב של מכוניות ומשאיות. כל מתחרה קיבל מהמארגנים ארגז מתכת אישי ובו אופסנו האוהל וכלי העבודה. ארגז זה המתין לו בנקודת הסיום לאחר כל יום רכיבה לאחר שהוטס לשם על ידי אחד מכמה מטוסי התובלה שבמקביל העבירו אוהלי ענק, מזון וכמאה עיתונאים מרחבי העולם שהתמקמו לדווח מהשטח על ההתפתחויות היומיות במרוץ בסיוע חמשת מסוקי הצילום. כמו כן, הותקנו באופנועים בחסות המארגנים (חברת ASO הצרפתית) מכשירי הניווט וה-GPS. בנקודה עוצרת-נשימה זו, כש-10,000 הק"מ וששה-עשר ימי-מלחמה לפניו, אינני יכול להימנע מהזכרת המשפט: "הדרך לגהינום רצופה כוונות טובות". מאבק נגד איתני-הטבע, מדבריות, דיונות, מכשולי מים וחציית נהרות.

בכל קבוצות היצרניות הגדולות והמאורגנות עד מעל לראש, המתין לכל מתחרה בסופו של כל יום מפרך צוות טכני שעבד על אופנועו לתוך הלילה  להכינו ליום המחרת. חזי שלנו, שבעברו קורס טיס אזרחי, הכין מראש רשימת בדיקות חיוניות (בד"ח) כזו שכל טייס משנן בכל טיסה, ולפי רשימה זו עבר חלק אחר חלק באופן סיסטמטי על כל רכיבי האופנוע מדי בוקר וערב (על מזון ושעות-שינה, אין בכלל על מה לדבר). התקלות היחידות בהן נתקל במהלך המרוץ היו בעיות חשמל קטנות ושני צמיגים שהוחלפו פעמיים. שלושה ימים לפני סיום המרוץ, בעת חציית נהר עמוק בסנגל, נרטבה מערכת החשמל וגרמה לעיכוב. מתוך מגוון תנאי השטח השונים, מספר חזי כי הקטע הכי קשה, אך הכי אהוב עליו, היו הדיונות במאוריטניה. בקטע דיונות זה התקלקל הסטאטר מה שאילץ אותו להשתמש ברגלית הקיק-סטארט בהמשך. לאורך המסלול, הרכיבה מתבצעת לרוב במצב עמידה, באופן הזה הגוף יותר חזק ויציב, הרגליים משמשות מעין מתלהבולם-זעזועים נוסף. מפרק הברך אמנם סובל ועובד קשה, אך באופן זה נמנעות צרות בגב.

לאחר כל תלאות הדרך סיים חזי שלנו במקום העגול-עגול: 100 ומודה בפה מלא שאלמלא היה משתתף בדאקאר אינו יודע איך היה חי בלעדיו. כנראה ככה זה כשהתשוקה והחלום בוערים בעצמות. חשבתם שכאן הסתיים סיפורנו? לא ולא. מאז שובו מהדאקאר התחרה חזי פעמים בראלי הפירמידות ולפני חצי שנה "טייל" בקבוצה מאורגנת בסהרה המרוקאית.
מדליית הדאקאר המעוצבת באופן מדהים ועליה חרוט סמל מיוחד המשלב את הדיונות והטוארג, איש המדבר, הוענקה לכל מי שהגיע לקו-הסיום. היא מוצגת בביתו לצד שנים-עשר גביעים נוספים מתחרויות בארץ.

כידוע, עקב חשש מפיגועי טרור ברחבי אפריקה, הדאקאר מתקיים זו הפעם הרביעית בדרום אמריקה ברחבי ארגנטינה, צ'ילה ופרו. בקו הזינוק בעוד מספר ימים יעמדו בגאווה נציגנו רז היימן והלל סגל, ברכב שתכננו ובנו במשך שלוש שנים. איחולי הצלחה ובריאות מכולנו. חזי מודה כי בימי שידור הדאקאר, הוא מתנתק באופן מודע מהכל ומתמגנט למסך, צופה בכל קטע המשודר משם. כך מגשימים חלום.

אדם בעקבות חלומו-חזי עלון

תודה לזאב שפייזר (רוכב BMW), שהפיק, צילם וערך הסרט

" לפני מספר עשורים נולד וגדל בשכונה זו ידידנו ויקיר העיר: חזי עלון. בנערותו נטה לכיוון המכונאות יותר מאשר מקצועות הומניים או ראליים. אהבת המכונאות הזו נחרטה בו והביאה אותו להתעלות על כל הקשיים האפשריים ולהתחרות לבדו לחלוטין, ללא כל סיוע, בשנת 2005 במרוץ הגיהנום: הפריז-דאקאר. "

גלריה

32 תגובות ל אדם בעקבות חלומו

  1. לפעמים יש בנו כוחות שלא ניתן לתאר. חזי אלון סוג של גיבור לאומי. תודה על הכתבה

  2. מדהים, והלוואי יהיו עוד כאלו שייצגו אותנו. כבוד גדול חזי.

  3. כשאני בתוך הקסדה ברכיבה על הקטנוע, במיוחד עם ה KTM בשטח הפתוח והאין-סופי: אני כל הזמן חושב, מנתח, מנסח מכתבים, מנהל שיחות נפש עם אלוהים. אז תארו לכם את חזי- במשך 9000 ק"מ ושבועיים של רכיבה, הכי הכי קשים בעולם. מגייס את כל הכוחות וללא כל עזרה לחלוטין…מגיע לקו הגמר ומסיים בחיים- ועוד במקום הכי עגול אפשרי 100 מתוך 230 רוכבים שהתחילו. כל הכבוד. ככה מקבלים את הזנקת הדאקאר בעוד ארבע שעות. בלי לכלוכים של מי נגד מי. וכמה כסף מעורב, אלא האישיות, הרצון, הנחישות והאמונה. "האדם והמכונה". שנה אזרחית כיפית.

  4. איזה כוחות צריכים למרוץ. רק המחשבה מפילה אותי למנוחה של כמה ימים..

  5. הוא סיפר שנפתח לו התחת עד כדאי כך שהוא לא יכול היה לשבת על כיסא..

  6. אין עליך בפירוט והדגשת רגשות.
    בהצלחה- שנה אזרחית כיפית. רווית.

  7. באמת מרתק לראות איך אנשים עם כוח רצון מגיעים להשגים יוצאי דופן.

  8. מי שמכיר את כל הבירוקרטיה, מבין עד כמה קשה להרים כזה פרוייקט. כל הכסף הקשרים, ההתכתבויות, העברת האופנוע, הכנת הציוד…ובקיצורמה לא… כל הכבוד.

  9. כתבה יפה. פסקאות מעט ארוכות לטעמי. אבל ניהנתי.

  10. לרוכב שעשה, בעיני, כמעט את הבלתי אפשרי. וכן לצח על הכתבה .

  11. קטע הוידיאו מרגש. עד כמה אדם יכול לדחוף את עצמו קדימה. להגשמת חלומותיו.

  12. כיף לקרוא על אישיות מיוחדת ירושלמי בדם!צנוע נחבא לכלים
    וכל זה נכתב עלידי ירושלמי עדין רגיש ואוהב את ריחות ונוסטלגיית העיר.
    צח אמשך כך מירושלמי לירושלמי
    הערה קטנה:הייתי מוסיף תמונה של חזי אלון.

  13. איזו דרך להתחיל שנה !
    תודה צח ריגשת אותנו כהרגלך
    סיפור מדהים על איש מעניין

  14. שלום רב, אני ירושלמי ועוקב אחר טוריך בבלוגרי. וסקרי-הצרכנות. הכתבה הזו אכן ארוכה כאורך מסלול הדאקאר- אבל כפי שאני זוכר מהעיתונים המקומיים בירושלים: חזי היה גיבור גיבור, של כולנו. וכל מילה, למרות האורך- נחוצה כאן- לתאר את המירוץ.ואת האדם שמתחרה- חזי. אני מאוד שמח על פירסום הטור הזה, כי בשאר אתרי-האופנועים עוסקים רק בתחרות האישית בין דספרה ומארק קומה. למרות שיש פרומואים על רוכב צעיר מאירלנד שעומד להפתיע. לשתף את הבאגי של רז והלל- עלה למעלה ממליון ש"ח- תודה ללימור ליבנת על תרומת משרדה בסך של 300000 ש"ח: אמנם גרגר בים, אבל תודה. אז תמשיך לכתוב כך ואל תהסס לכוון גבוה. בהצלחה לישראלים שלנו- רז והלל. אנחנו איתכם.

  15. אמנם לא הופיע צילום של חזי, מעבר לשנייה בתחילת הסרטון- והופיע הרבה מחזי בתוך הקסדה.וכן לא הופיעה לצערו- תמונת מגן הגחון שיוצר מאלומיניום בו אוכסנו המים הרזרוויים וכלי-העבודה. אני מציע לקוראנו פשוט לחפש בגוגל: חזי עלון- וייראו את חזי- איש חכם, חזק כסלע ושור מדבר. ואת המיכל המתוחכם והמיוחד הזה.תודה על תגובתך המפרגנת. שבוע טוב (ושנת אושר)- צח.

  16. הסרטון הוא בכלל עליך. שמח בהתקדמותך. תמשיך כך. כל הכבוד

  17. מסתבר שהלוחמים הגדולים ביותר הם אלה שהולכים לבד עם אמונתם ועם יכולותיהם. שבירת השיאים שלהם היא גם שבירת השיאים של כולם. והכי יפה שזה נעשה בצניעות ללא רעש וצילצולים.
    ומה שהכי יפה בסיפורים האלה על הגיבורים המקומיים שהם בלי כוונה הופכים לאגדות חיות. אין כיף יותר גדול מלהפוך את האהבה הפרטית שלך לאגדה בעיני רבים. ואם יורשה לי משפט אחרון דברי אלה מכוונים גם לחזי וגם לכותב צח כנען בהצלחה, חזק ואמץ ,ישר כח ומי ייתן ותמשיכו להיות אגדה בעיני אחרים

  18. היום נערך קטע ספיישל ראשון לאורך 57 ק"מ. בדירוג הסופי: ראשון- לופז הצ'ליאני(APRILLIA). בשני: קומה הספרדי(KTM). בשלישי- דספרה הצרפתי (KTM).

  19. בעולם מסחרי, בו נדמה שהכל תלוי רק בכסף, כל כך טוב לראות שגם רוכב בודד יכול לעשות הרפתקאות מדהימות כנגד הזרם.

  20. כתבה מעניינת וחשובה.
    אין דבר העומד בפני הרצון.

  21. לא יעזור כלום,בן אדם צריך ללכת אחרי הלב שלו..
    תמשיך ככה צח.אתה שם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל