fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

אנדורו GP – שרקו ופיליפס מנצחים בפתיחת עידן חדש בחוקי האנדורו העולמי

אנדורו GP – שרקו ופיליפס מנצחים בפתיחת עידן חדש בחוקי האנדורו העולמי

גיא בן ברק

צילום: יח"צ


עונת 2017 מסמלת שינוי דרמטי באליפות האנדורו העולמית. בוטלה החלוקה שנקבעה עוד ב-2003 לשלוש קטגוריות בהתאם לנפח מרבי של אופנועי הארבע פעימות – עד 250 סמ"ק, עד 450 סמ"ק וקטגוריה פתוחה מעל 450 סמ"ק – תוך הגדרת השתי פעימות כחייבים להיות חצי בנפח מהארבע פעימות כדי להיכלל באותה קטגוריה, לדוגמא בקטגוריה E2 היו השתי פעימות מוגבלים לנפח מרבי של 250 סמ"ק בעוד הארבע פעימות הוגבלו ל-450 סמ"ק. הדבר הזה נגמר.

לחלופין מהשנה מונהגים חוקים המחלקים את אליפות האנדורו העולמית לשתי קטגוריות מקצועיות בלבד: ENDURO GP – מעל 250 סמ"ק ארבע או שתי פעימות, כשמעשית ההתמודדות היא בין שתי פעימות 300 סמ"ק לבין ארבע פעימות 450 או 350 סמ"ק; ENDURO2 – עד 250 סמ"ק ארבע או שתי פעימות, כאן שיפור משמעותי לשתי פעימות שיוכלו לעמוד עם 250EXC ולשתות את הרבע ליטר ארבע פעימות… מה שמעלה שאלה האם הסתיים עידן האנדורו 250 סמ"ק ארבע פעימות המקצועי בגלל השינוי הזה?…
  
הקטגוריות בהן יוכלו ימאהה WR250F ודומיו להשתתף באופן תחרותי הן חובבניות, "125 ג'וניור" "נשים" ו-FIM JUNIOR הנותרות זהות בפורמט שהיה נהוג עד השנה. 

החוקים החדשים הללו כבר מיושמים, שני סבבים בפתיחת עונת 2017 נערכו בפינלנד ובספרד, הטבלה: במקום הראשון רוכב שרקו ואלוף 2016 האוסטרלי מאתיו פיליפס, מקדים ב-8 נקודות את המקום השני בו ניצב רוכב בטא הבריטי סטיב הולוקומב, שלישי רוכב הוסקוורנה אנטי הלסטן הפיני.


על בסיס שינוי חוקי אליפות האנדורו העולמית וציוד אופנועי שתי פעימות בהזרקת דלק החל מ-2018 אפשר להגיד ולא בזהירות כי השתי פעימות לא רק חוזרים לאנדורו הם כבר כאן בגדול, ומי שצריכים לחרוד לגורלם כך נראה הם האנדורו ארבע פעימות.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל