fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מוטו GP: סקירת ענק של עונת 2017 הנפתחת בקטאר בחמישי בערב

מוטו GP: סקירת ענק של עונת 2017 הנפתחת בקטאר בחמישי בערב

גיא בן ברק

צילום: יח"צ


מקצה אימונים ראשון של המוטו גיפי לסבב פתיחת עונת 2017 בקטאר יתקיים מחר, חמישי בערב, כמקובל בסבב הראשון של העונה מקבלים הרוכבים והקבוצות יום אימונים נוסף. כבר בשעה 17:00 שעון ישראל תצא המוטו3 לאימון הבכורה שלה במסלול המואר בזרקורים, הקטגוריה הבכירה תעלה לאימון חופשי ראשון בשעה 18:55 שעון ישראל. ביום שישי נפסיק עם הפרשי השעונים כאשר בישראל יחול שעון קיץ ובקטאר לא משנים את השעון לעולם. ולכן מקצי הדירוג יערכו בשבת בערב, 21:00 יקבע הגריד למוטו גיפי. בראשון בערב באותה שעה תשע מירוץ מוטו גיפי ראשון בעונה בת 18 סבבים, ארבע יבשות, עמוק עד 12 בנובמבר בולנסיה כמעט כול סוף שבוע שני, סוף סוף חוזרים לנו סופי השבוע הנהדרים.

המצב במוטו גיפי ערב העונה ה-68 בתולדותיה טעון ומבטיח מתח ועניין כמו שלא היה זמן רב. בשנים האחרונות זה תכלס אותם שלושה רוכבים, רוסי, מארקז ולורנזו נלחמים ביניהם שוב ושוב על הניצחונות ועל האליפות, אין מישהו חדש שיטלטל לכיוון הבלתי צפוי… 

…וזה מה שצפוי להשתנות בעונה הקרובה מכיוון שבדיוק שלושת הרוכבים הלל מצויים בצרות ויפתחו את העונה בנחיתות כול אחד מבעיותיו הוא. אלוף העולם מארק מארקז הסובל מהונדה גרוע, גם כשהיה נדמה שההונדה RCV213 החדש עובד בסדר במבחני אוסטרליה, באו מבחני קטאר ושוב מארקז נאלץ לגייס את כול גאונותו להילחם באופנוע שלא נכנס לפנייה ובעיקר לא יוצא ממנה כמו שצריך, מנוע חדש, שילדה חדשה ופיירינג עם פתחים אווירודינמיים משוכללים, כול כך הרבה משתנים ללמוד בו זמנית ששום דבר לא עובד. מארקז שוקל לחזור לאופנוע של 2016, זה קורה להונדה שוב ושוב בין העונות וגם בעונה האופנוע לא ממש מצליח להתרומם ואלמלא מארקז האליפות הייתה של ימאהה לנצח. ואם ימאהה אז סגן האלוף של העונות האחרונות ולנטינו רוסי גם הוא לא מצא את החיבור עם הימאהה החדש במבחני טרום העונה, הדכדוך של רוסי בראיונות לאחר המבחנים הבינוניים היה ניכר, אם כי במטווח צלחות החרס שעשה בקטאר היום האריה הזקן נראה מאשש, נקווה שיש לו משהו במעלה שרוול החליפה אבל הוא בבעיה.

כמו גם יריבו הוותיק ואלוף 2015 חורחה לורנזו שהמעבר לדוקאטי טראומטי עבורו יותר מהצפוי אפילו לבלרינה שכמותו; מצד שני כוכב על חדש בדמותו של הספרדי הצעיר מאבריק ויניאלס שעלה השנה לקבוצת ימאהה הרשמית ומזעזע את האליפות כאשר הוא שולט באופן מוחלט במבחני טרום העונה, כול ארבעת מבחני טרום העונה הרשמיים. ויניאלס מביא איתו חיבור של הבייצים של מארקז עם החלקות של לורנזו, מהיר בטירוף וכמעט ולא טועה, בכול מסלול מולנסיה ועד קטאר, בכול הטבלאות, וזה אופנוע חדש עבור הספרדי, אחרי שתי עונות עם סוזוקי הוא יותר מסוס שחור בעונה הזו. והכי חשוב צריך לראות איך יהיו היחסים בין ויניאלס לרוסי, הלחץ של ההצלחה של ויניאלס במבחנים למול הכישלונות של רוסי על אותו אופנוע ממש נותן אותותיו, ברור שפרגון וחילופי מידע לא יהיו שם בין קירות הפיטס הרשמי של ימאהה, אפילו לא חיבה של המורה הזקן לסייח, רק צריך לקוות שזה לא יהיה מלוכלך ברמות שיגרמו לרפש שעלה בין רוסי מול לורנזו ומארקז בסוף עונת 2015 להיראות שולי.


העלאת מתח נוספת תביא דוקאטי עם דוביציאוזו להבדיל מהבעיות של לורנזו, וללא האיום של יאנונה בן הקבוצה הפרוע שבמסלול זה בשנה שעברה יירט את דובי בדרך לפודיום בטוח, דוקאטי תהיה חזקה השנה לא רק בקטאר. דוקאטי משקיעה השנה יותר מאי פעם במאמץ לגמור עם מעמד היצרן המשני ולעלות לזירה עין בעין מול הונדה וימאהה, כן להביא יותר ניצחונות, יקח ללורנזו אולי זמן אבל אם זה יתפוס זה יהיה קטלני. לורנזו ממש לא סגר את החשבון שלו עם רוסי ולא פחות עם ימאהה שאצל חורחה מסומנת כאויב אחרי כול השנים והאליפויות, לורנזו הרוכב החלק והמהיר באליפות יקבל מדוקאטי את כול המלכות, יבנו לו אופנוע חדש כל יום ויחזקו את הביטחון הספרדי כולל קייסי סטונר שיצא לאחרונה עם ציטוט שמה שלא יהיה לורנזו הוא האלוף האמיתי בעונה הקרובה. דוקאטי עושה מאמץ על להיות ברמת יצרניות הצמרת, האופנוע של דוביציאוזו עם החרטום של הכריש מכוער אבל עושה את העבודה בעידן שאחרי הכנפונים, דוקאטי לא עוצרת לרגע עם ההשקעות ומאמצי הפיתוח של האופנועים הרשמיים, ולמול אבדן הדרך של הונדה היצרן האיטלקי צפוי לעשות הרבה יותר ממה שעשה עד עכשיו. ודוקאטי אף מעמידה לצד הקבוצה הרשמית שורה של רוכבי דוקאטי חצי פרטיים אך נתמכים חזק על ידי המפעל, הרוכבים בראשות באטיסטה המנוסה, הקטור ברברה וסקוט רדינג, יחד עם דנילו פטרוצ'י, שני האחרונים רוכבי גשם מעולים ואם נזכור כמה מירוצי גשם היו בעונה שעברה, זה עשוי להיות משמעותי. 

אסור יהיה לדוקאטי להתדרדר שוב למאבקים מול סוזוקי המתחזקת עם יאנונה אך בכול זאת אמורה להיות חלשה יותר מדוקאטי, הרוכב החדש השני של סוזוקי אלקס רינס עדיין לא התחבר, צריך עוד לראות איך החלפת שני רוכבים בבת אחת מצליחה לעבוד עבור סוזוקי שהייתה במסלול נסיקה מזהיר עד השנה.  

רוכב מעניין חדש נוסף שצפוי לנצל את חולשתם של מארקז, רוסי ולורנזו וליהנות מהשוואת הרמה קרוב מאי פעם מבחינת טכנולוגיה וצמיגים בין האופנועים הרשמיים לאלה של הקבוצות הפרטיות, הוא רוכב ימאהה טק3 החדש המפתיע יונאס פולגר שלפחות לפי המבחנים צפוי לעשות יותר מאשר עשו ברדלי סמית ואספרגרו בשנה שעברה. למולו וותיק על הונדה,קאל קראצ'לו על ההונדה החזקה ביותר אחרי מארקז ופדרוזה, קאל גם הוא כזכור ענק בגשם ויעשה עוד הרבה כדי להוכיח כי גם ביבש הוא יכול לנצח, למרות שגם הוא קיבל מנוע ביג בנג חדש ויקח לו זמן ללמוד אותו.

ומה עם היצרניות החדשות בסדרה, ק.ט.מ ואפריליה? מבחני טרום העונה היו לא טובים בעיקר ליצרן האוסטרי שנמתח השנה לממדים של הונדה, ק.ט.מ משתתפת רשמית בכול שלוש הקטגוריות של אליפות העולם וזה היצרן היחיד חוץ מהונדה שעושה זאת, נקווה שהמניע הוא לא השנאה שרוחשים מנהלי ק.ט.מ להונדה שהיא גלויה ומוצהרת, העניין הוא שמה שהונדה שכחה במוטו גיפי ק.ט.מ תלמד עוד הרבה זמן ותזמון העליה למוטו גיפי עלול להתגלות כמוקדם מדי.

אז חמישי בערב העסק יוצא לדרך, פרט טריוויה מעניין, מדוע תמיד נפתחת אליפות המוטו גיפי באותו מקום, קטאר? וזאת למרות שתנאי המסלול בדוחה המכוסה רטיבות עמוק עד לסוף חודש מרץ כופים על אליפות העולם להתחיל מאוחר מאוד בשנה, כי ניתן היה לחלופין להתחיל דווקא בפאסיפי באוסטרליה, מאלזיה, הרבה יותר מוקדם בשנה, סוף פברואר כמו שעשתה הסופרבייק העולמית… אבל לא, קטאר אומרת חייבים להתחיל אצלנו ואי אפשר להתחיל יותר מוקדם, רוצים הרבה כסף שלנו? תצייתו. וזה המון כסף, מאות מיליוני אירו כי קטאר בעבור הכבוד שהיא דורשת לארח את סבב פתיחת העונה של המוטו גיפי משלמת על כול הוצאות השינוע של אליפות העולם בכול שארית העונה, 18 סבבים בכול העולם, אז אפילו לשנות סדרי עולם הם מצליחים. וספונסר שיפ בקנה מידה תקציבי קצת יותר צנוע, זה של הפרסום של מדינת ישראל, משרד התיירות שלנו, אשר בהחלטה גאונית של מישהו סוף סוף במשרד ממשלתי כיכב באליפות הסופרבייק העולמית ביורספורט, מעניין יהיה לראות האם ישודר גם בשידורי המוטו גיפי בעולם כולל במירוצים מקטאר…

באנר פרסומי:

גלריה

5 תגובות ל מוטו GP: סקירת ענק של עונת 2017 הנפתחת בקטאר בחמישי בערב

  1. מארקז פתח את העונה הקודמת עם אופנוע נחות משמעותית מהאופנוע הנוכחי ועדיין לקח את האליפות
    אני לא בטוח שזה יהיה שונה העונה הזאת

  2. סטונר כזה כלב.כשהיה בהונדה לכלך על דוקאטי .עכשיו כרוכב מבחן בדוקאטי מלכלך על הונדה.אבל הכי מרגיז כשרוסי עבר לדוקאטי הוא לא פירגן לרוסי כמו שהוא מתרפס עכשיו בפני לורנזו.במבחני טרום העונה גיא כתב על סטונר שלא ברור למה הוא פותח את הפה שלו על לורנזו. עכשיו זה ההפך.בקיצור גם כאן פוליטיקה מסריחה מעורבת .אנחנו רוצים מרוצים לא דיבורים מגעילים . הקרב הוא במסלול…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל