מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מידלנד שחורי 140 על 70
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
ברקום שמאל
KTM עליון קוביה
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
פרפקט קוביה שמאל
לרט
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
מתלה לקסדה

פורמולה 1 עונת 2017

פורמולה 1 עונת 2017

צילום: יח"צ


ב-26/3, יום ראשון הקרוב, יוזנק הגרנד פרי הראשון של העונה במלבורן שבאוסטרליה עם 10 קבוצות ו-20 נהגים.

הרבה מאוד שינויים טכנים היו במהלך הפגרה מסוף עונת 2016 אך לפני שניגע בהם, מי נוהג איפה?

מרצדס:
 

מרצדס תנסה, גם השנה להגן על התואר החשוב ביותר, אליפות היצרנים, בפעם הרביעית ברציפות.

לואיס המילטון:
אחרי שהפסיד אליפות במרוץ האחרון של 2016 לניקו רוזברג, לואיס לא יתן לאף אחד לקחת לו אליפות עולם רביעית, השנה.

ואלטרי בוטס:

לאחר פרישתו המפתיעה של ניקו, מרצדס נשארו ללא 2 נהגים מובילים ומנוסים. חרושת השמועות לגבי המחליף של ניקו נמשכו מספר שבועות כאשר בסופם הוחתם ואלטרי בוטס. 
בוטס שמרגיש שדרוג בכלים שקיבל השנה, ילחם בלואיס בכל כוחו על מנת לקחת תואר אליפות ראשון.

רדבול:


 
אחרי ששנה שעברה הוכתרו כקבוצה היחידה אשר יכולה לתת מענה לחצים הכסופים של מרצדס, ברדבול השנה מקווים לקחת את הבכורה עם אותו הרכב נהגים.

דניאל ריקארדו:
אין ספק שריקארדו ירצה להראות לכולם שהניסיון עושה את שלו ולקבע את מעמדו בנהג המוביל של הקבוצה.

מאקס ורשטפן:
הילד בן ה-19, הפנומן הצעיר, כבר הוכיח בעונה הקודמת, בכמה מרוצים, שהוא עשוי מחומר של אלופים. השנה, רוב הסיכויים שנראה אותו כובש את המדרגה הראשונה בפודיום, כמה פעמים.

פרארי:
 

גם פרארי נשארו עם אותו הרכב נהגים משנה שעברה אשר מקווים כי המהנדסים ממראנלו הצליחו השנה, סוף סוף, לסגור את הפערים מול מרצדס.

סבסטיאן ווטל:
כמי שהוגדר בעבר כבייבי שומכר ובעונות האחרונות תמגלה רק כבייבי, התקווה כי השנה ווטל יתרכז יותר בנהיגה ופחות בבכיינות.

קימי רייקונן:
האייסמן כהרגלו, בשקט האופיני לו, מוציא מהמכונית יותר ממה שהיא מסוגלת לתת. אם פרארי הצליחו להוציא מכונית תחרותית השנה, אין ספק שקימי יעשה הרבה כאב ראש לשאר נהגי החוד.


פורס אינדיה:
 

אחת הקבוצות החביבות בסבב ע"י הרבה אוהדים. סיימה את שנת 2016 במקום הרביעי ותנסה שנה לעלות עוד שלב.

סרחיו פרז:
פרז נשאר מהעונה הקודמת אשר סיים אותה במקום השביעי מייד לאחר ששת נהגי החוד.

אסטבן אוקון:
עונה אחת במדי קבוצת מנור, הראו את ניצוצות היכולת של אוקון. העונה, עם שדרוג לקבוצה תחרותית יותר, נקווה לראות יותר מהיכולת של אוקון.
וויליאמס:


 
וויליאמס נתקלו בבעיה העונה. מאסה פרש ובוטס חתם במרצדס. כך נשארו בקבוצה ללא נהג מוביל ומנוסה, אשר יעזור לפתח את המכונית במהלך העונה. מאסה נקרא אל הדגל.

פיליפה מאסה:
אחד הנהגים החביבים ביותר בסבב ויועידו על כך החגיגות, המוקדמות מסתבר, לפרישתו בסוף העונה הקודמת. לאחר שנקרא ע"י ראשי הקבוצה, החליט מאסה, להשאיר את הקסדה על הראש עוד עונה ולתלות אותה רק בסופה.

לאנס סטרול:
סטרול, הקנדי בן ה-18, מגיע לכיסא הוויליאמס לאחר זכיה באליפות הפורמולה 3 הארופאית.

מקלארן:
 

כאשר נחתם החוזה בין מקלארן להונדה, אמרו כולם כי יקח כמה שנים עד שהחבילה תבשיל. אולי הבעונה הזו זה יקרה.

פרננדו אלונזו:
אלונזו כבר יכול היה לפרוש מזמן עם שתי אליפויות עולם בכיס והתחושה כי הוא מעבר לשיא. אבל אלונזו לקח על עצמו אתגר לעזור ולהחזיר את מקלארן הונדה לגדולתה ולנסות לקחת אליפות עולם שלישית. קשה להאמין שזה יקרה העונה.

סטופל ונדורן:
ונדורן, הבלגי בן ה-25, מגיע לזירת הפורמולה 1 בגיל מבוגר יחסית, היישר מכיסא נהג המבחן.

טורו רוסו:


 
קבוצת הבת של רדבול, תנסה השנה לעלות יותר גבוה בדירוג מהעונה הקודמת, עם אותו הרכב נהגים.

דניאל קוויאט:
לאחר שבמהלך העונה הקודמת, הוא "הורד" לקבוצת הבת, ינסה השנה קוויאט, להראות לקברניטי רדבול כי הם טעו.

קארלו סיינז:
בן של המטדור הספרדי ממרוצי הראלי, ינסה להוכיח את עצמו השנה ולהעלות יותר גבוה מהמקום ה-12 בו סיים בעונה הקודמת.
האס:
 

הקבוצה הראשונה מזה זמן רב, שהוכיחה כי לא צריך להסתרך מאחור בעונת הבכורה והעמידה מכונית ראויה מאוד בעונה הקודמת. השנה, ינסו להשתפר ולהתברג גבוה יותר באליפות היצרנים.

רומאן גרוז'אן:
הצרפתי נשאר גם העונה במדי קבוצת האס. 

קווין מגנסון:
אחרי עונה לא כל כך מוצלחת במדי רנו, מקווה השנה מגנסון לתוצאות טובות יותר.

רנו:
 

הקבוצה הצרפתית שואפת העונה לתוצאה טובה יותר ממקום תשיעי עם 8 הנקודות בו זכו בעונה הקודמת.

ניקו הולקנבר:
הגרמני, שמגיע מקבוצת פורס אינדיה, יתרום מנסיונו לקבוצת רנו.

ג'וליון פלמר:
פלמר, שזו עונתו השניה במדי רנו, ינסה להוכיח שהוא לא רק הבן של…


סאובר:



 
לאחר שכמעט לא הצליחה לסיים את עונת 2016 עקב בעיות כלכליות ונמכרה בסופו של דבר לקבוצת השקעות, מתיצבת סאובר השנה עם כוחות ותקציבים מחודשים.

מרקוס אריקסון:
אריקסון מתייצב לעונתו השלישית במדי קבוצת סאובר.

פסקל וורלין:
אחרי עונה במנור, גם כיסא בקבוצת סאובר הוא שדרוג עבור וורלין.

מאנור:
קבוצת מאנור לא הצליחה למצא ממן או בעלים ולמעשה, נסגרה.


שינויים טכנים:
ביחידת הכח והעברתו, לא בוצעו שינויים גדולים העונה אלא רק שיפורים כאלו ואחרים, מה גם, שהתקנות הטכניות אינן מאפשרות שינוים.

השינוי אולי העיקרי ביותר הינו הרחבת הגלגלים, הקדמיים ל-305 והאחוריים ל-405, דבר אשר גרם לשינוי אווירודינמי כמעט בכל מבנה המכונית. 

הכנף הקדמית גדלה והיא חייבת להיות בצורת דלתא.

רוחב המכונית גדל בכ-20 ס"מ מה שיוצר רצפה גדולה יותר ומסיטי הרוח הקדמיים גדולים ורחבים יותר.

הכנף האחורית גדלה, שוטחה והונמכה. כמו כן, הדפיוזר האחורי רחב וגבוה יותר.

הנה סרטון קצר באדיבות Car Tavern, המתאר את השינויים.


כל אלו, אמורים להפוך את המכוניות לאיטיות יותר בישורות אך להרבה יותר מהירות בפניות ולקצר את זמני ההקפה בכ-2-5 שניות להקפה.

כאשר הוצגו המכוניות של העונה, נראה כי רוב הקבוצות הוסיפו את סנפיר הכריש בגב המכונית  מלבד מרצדס.

האם העונה תהייה מותחת עד סופה או שמה כבר אחרי מספר מצומצם של מרוצים מרצדס יברחו לכולם?
לאחר 8 ימי אימון תרום עונה, מתחילים לקבל מעט תשובות אבל אף אחד לא יודע איזה עוד שפנים יש לקבוצות לשלוף מהכובע.

בסוף השבוע, נתחיל לקבל תשובות.
שתהייה עונה מלאת פעילות לכולנו!

5 תגובות ל פורמולה 1 עונת 2017

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל