fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר

MotoGP יפן – מזל שדני בסביבה

MotoGP  יפן – מזל שדני בסביבה

בועז קורפל

צילום: יצרן

מסלול מוטגי עבר שיפוץ נרחב בחמשת החודשים האחרונים מאז אותה רעידת אדמה שהרעידה את יפן ואותו צונאמי נוראי שהגיע בעקבותיה. השיפוץ כלל סלילה מחודשת של המסלול המפותל שעליו נסעה אליפות האינדיקאר האמריקנית לפני שבועיים כאשר התארחה על המסלול. מכוניות המרוץ האמריקניות מילאו כל חריר קטן בין גרגרי האספלט בפיסות של גומי רך שהפך למצע משובח לאופנועי ה-MotoGP וגרם לרמת אחיזת המסלול לעלות פלאים.
אחרי שהצביעות פינתה את מקומה לספורט, הגיעו כל הרוכבים ואנשי הקבוצות ליפן וזכו לקבלת פנים לבבית במיוחד. העם היפני הידוע במעלותיו הרבות בזכות סגידתו לנימוס ולכבוד, ידע להעריך את הגעתם של הרוכבים (למרות שהם היו מודעים לכל הדיונים וההתנגדויות שהושמעו בחודשים האחרונים) ועשרות אלפי האוהדים ביציעים דאגו להראות זאת בכל צורה אפשרית.
הציניות המשיכה לבצבץ בטוויטרים של הרוכבים וסיפורי זוועה הזויים על קרינות רדיואקטיביות והשפעותיהן מילאו את דפי הרכילות. הסיפורים על חורחה לורנצו שיזם משחק בין חבריו הרוכבים על מידת הזיהום שכל אחד מהם יהיה נגוע בו הוא אחד המחליאים שבסיפורים וכך גם עניין פריטי הלבוש המיושנים אותם הוא בחר להביא איתו ולהשאירם ביפן "הנגועה" מיד בתום המרוץ. אם זאת אינה התנהגות אינפנטילית וגועלית, תגידו לי מה כן?

קרקס של איש אחד
להבדיל מאותם עניינים חסרי טעם, היו כאלה שניסו להתרכז בספורט ובתחרות. עבור קבוצת רפסול הונדה, המרוץ הזה נחשב מסיבות תחרותיות, עסקיות וסנטימנטאליות, למרוץ החשוב ביותר העונה. באימונים שנערכו ביום שישי ובשבת, לרבות מקצה הדירוג, שבה התמונה המוכרת וחזרה על עצמה.
למרות שדני פדרוסה סיפק תקווה לשינוי באימון השני שהתקיים ביום שישי, שב קייסי סטונר ונטל את מושכות ההובלה במקצה הדירוג ודאג להודיע לכולם מי בעל הבית האמתי.
כניסתם של שיניצ'י איטו היפני בן ה-44 וקאסוקי אקיושי בן ה-35, העשירה את המסלול בעשרות שנים של רכיבה באדיבותה של הונדה, אבל תשומת הלב שבה אל הקנגורו שאמר במסיבת העיתונאים אחרי מקצה הדירוג: "האופנוע מושלם. רמת האחיזה של המסלול יוצאת מן הכלל ואין לנו הרבה מה לעשות בכל הנוגע לאופנוע. אמנם, יש במסלול כמה כפלי קרקע וגבשושיות קטנות, אבל אני אסתדר איתן".

במחנה של לורנצו, אלוף העולם המכהן, חלמו על הופעה מכובדת במרוץ הביתי של ימאהה. התוצאות המאכזבות של יום שישי, גרמו ללורנצו וצוותו להפוך את האופנוע כמו גרב ולהגיע למקצה הדירוג עם משהו חדש. לשמחתו של לורנצו, המשהו הזה הצליח מעל למשוער וחורחה סיים את המקצה במקום השני. "לפחות יש לי תקווה שאצליח להיאבק על הפודיום" אמר לורנצו בזהירות. הספרדי ידע כי יכולת הזינוק המשופרת שלו בניגוד לזו של סטונר, עשויה לסייע לו בפתיחת המרוץ בתוספת תפילה קטנה שתסייע לו להגיע לקו הסיום לפני הקנגורו ולהשאיר את סיפור האליפות בחיים, לפחות עד למרוץ הבא באוסטרליה. 
האיקס פקטור של מקצה הדירוג היה אנדראה דוביציוזו. האיטלקי, שייפרד מהונדה בסוף העונה, ביקש להוכיח לבוסים הגדולים כי הבחירה בסימונצ'לי ולא בו להמשך הדרך, הייתה מוטעית. יצר הנקמה דחף אותו וסייע לו לסיים שלישי ולזנק מהשורה הראשונה.
מאחוריו ניצבו החשודים המוכרים. דני פדרוסה, מרקו סימונצ'לי, ניקי היידן ו…ולנטינו רוסי שזינק שביעי אבל לא לפני שעבר כמה רגעים לא נעימים במקצה הדירוג ובאימונים, דברים שגרמו לרוסי להנמיך את רף הציפיות למרות שבחימום לפני המרוץ הוא סיים במקום הרביעי ובכל זאת שביב התקווה חזר אליו ואל אנשי קבוצתו.

פסולים ומתרסקים
המרוץ של יפן ייזכר בראש ובראשונה בגלל שרשרת הרוכבים שפסלו ברגע הזינוק ועצביהם בגדו בהם. המצלמות צדו את אנדראה דוביציוזו, מרקו סימונצ'לי וקאל קראצ'לו ששחררו את המצמד עוד בטרם כבה רמזור הזינוק. לשופטי המרוץ אין שיקול דעת במקרה שכזה ולמרות שאיש מהם לא זכה ביתרון בגלל אותו רפלקס רופף בעצביהם, החליטו השופטים לקרא לשלושתם בזה אחר זה להיכנס לרחבת הטיפולים לעונש של רכיבה איטית עד לפתח היציאה בחזרה למסלול.
התוכנית של לורנצו לזנק בצורה טובה ולהשתלט על ההובלה, נכשלה כישלון חרוץ. "זה היה הזינוק בגרוע ביותר שלי" הודה לורנצו בסיום והוסיף: "היו לי תוכניות אחרות לפתיחה אך הזינוק הגרוע והמפגש עם ולנטינו, הוציאו אותי מהשלב הראשון של המשחק".
דווקא סטונר שלא ידוע בזינוקיו המופלאים, פתח בצורה משכנעת ויחד עם פדרוסה ודוביציוזו השתלטה להקת רפסול הונדה על שלושת המקומות הראשונים.
המרוץ של רוסי נמשך עד לפנייה השנייה. מגע בינו לבין חורחה לורנצו גרם לרוסי לסטות אך לרוע מזלו, בן ספיס היה בדיוק במקום ובזמן הלא נכון מבחינתו של רוסי. "לורנצו ירד מעט מהמסלול בפנייה הראשונה וראיתי הזדמנות לתקוף אותו. הוא חזר לקו של הרכיבה ופגע בגלגל הקדמי שלי עם הגלגל האחורי שלו. הוא לא ראה אותי כי הייתי עדיין מאחוריו אבל לצערי, בן ספיס היה שם וכתוצאה מהמגע שנוצר בינינו איבדתי את האפשרות לבלום והתרסקתי. זאת הייתה תאונה מרוצים רגילה ולא יותר. לאור הדברים שהתפתחו במסלול, יכולתי לסיים היום על הפודיום וחבל שזה לא קרה" סיכם רוסי את אחד המרוצים הקצרים בקריירה שלו.

התקרית הזאת לא השפיעה על מה שהתרחש מלפנים. סטונר החל להפעיל את המונה ולדהור קדימה. הוא השאיר את פדרוסה ודוביציוזו להיאבק על המקום השני ביניהם כשברקע נמצא לורנצו.
דוביציוזו היה טעון בהשראה ויצר הוכחה. האיטלקי הוכיח כי הוא קורץ מהחומר הנכון של רוכבי ה-MotoGP  ובמהלך נפלא הוא עקף את פדרוסה שנראה חסר אונים לגמרי באותן שניות.
הפריצה של "דובי" הייתה כה משכנעת עד כי לרגע נראה היה כי המיקום של סטונר נמצא גם הוא בסכנה, אבל אז פורסמה החלטת השופטים שטרפה את הקלפים.
התזמון של פרסום ההחלטה ננעץ כמו סכין בחזה של דוביציוזו. בהקפה הרביעית איבד סטונר את ההובלה כאשר אותן גבשושיות קטנות בישורת האחורית, גרמו לו לאבד שליטה על האופנוע ולפספס את נקודת הבלימה שלו בכניסה לפנייה מס' 11. האוסטרלי הצליח לשמור על קור רוח ולהישאר על הגלגלים אך כאשר הוא שב למסלול, הוא היה במקום השביעי.
דוביציוזו נהנה לפרק זמן קצר מההובלה במרוץ. הוא נכנס לרצות את העונש יחד עם סימונצ'לי ולמעשה העניין חיסל את סיכוייו להגיע לפודיום ואולי אף לנצח.

דני במקום הנכון
פתגם עתיק אומר: "מילימטר של מזל, עדיף לפעמים על קילומטר של חוכמה". לפדרוסה היו קילומטרים משניהם. פדרוסה המופתע שכבר חשב על מקום צנוע לגביע קטן בארון הגביעים הביתי שלו, גילה לתדהמתו שהוא זה שמוליך את המרוץ. לורנצו היה בעקבותיו וההתרחשויות שהיו לנגד עיניו תרמו למוראל שלו אך מוראל לא תמיד מספיק. הוא ניסה לשמור על קצב ולהיצמד לפדרוסה אך בתגובה, הוא קיבל מיריבו המושבע סדרה של הקפות סופר מהירות ששמו קץ למוראל ולכל שאר הדברים שלורנצו הביא איתו.  השניים התרחקו מכורח הנסיבות מכל הרוכבים האחרים ולא היו מודעים לרצף ההתרחשויות המטורף שקרה שם עד להקפה ה-12. זה החל בהתרסקות כואבת נוספת של הקטור ברברה שחשב למחוק את הזיכרונות הכואבים שלו מיפן ובמקום זאת הוא קיבל מזכרת נוספת בדמות עצם בריח שבורה. מזכרת שתלווה אותו לפחות עד לפיליפ איילנד.
ברברה לא היה הספרדי האחרון שהתרסק שם. הבא בתור היה אלבארו באוטיסטה שאלילת המזל האירה אליו את פניה וסייעה לו לטפס למקום השלישי. סוזוקי שעדיין לא פרסמה את החלטותיה לגבי העונות הבאות, יכולה הייתה לעשות זאת בנקל לאור תוצאה טובה שלו בבית, ביפן, אבל בסופו של דבר הם קיבלו התרסקות נוספת. באוטיסטה הצליח להדוף את ההתקפות של ניקי היידן, אבל לא את זו של סטונר.
סטונר חלף על פני היידן ללא מענה הולם. כאשר ניסה האמריקני לרדוף אחרי סטונר, הוא מצא את עצמו בארגז החול מחוץ למסלול. הקנגורו מיהר לטפס מעלה ולטש עיניו למקום השלישי של באוטיסטה. אחרי שגם הספרדי נעקף, הוא ביצע טעות בפנייה 12 ואיבד את הקדמי. באוטיסטה יצא מזה בשלום אבל האופנוע התרסק לחלוטין.

מסכת ההתרסקויות לא תמה. בנקודת האמצע של המרוץ התרסק גם דמיאן קאדלין האוסטרלי שרכב כמחליפו של לוריס קפירוסי. האוסטרלי הנרגש שלא ידע את נפשו מרוב שמחה כאשר קיבל את ההזמנה לרכוב במקום לוריס, חלם על סיום אחר. קאדלין יצא מהעניין בשלום ואולי נשוב ונראה אותו בניסיון מוצלח יותר באוסטרליה.
הרוכב האחר שהתרסק אחריו היה טוני אליאס. אחרי פתיחה טובה (איפה היית בפתיחת העונה, טוני?) התמקם אליאס במקום השמיני. אולם הספרדי שעדיין אוחז בתואר אלוף העולם המכהן במוטו 2, סיים את חלקו בתחרות כשנותרו שבע הקפות לדגל השח מט.

אקורד סיום איטלקי
אקורד הסיום של המרוץ היה שמור למרקו סימונצ'לי. האיטלקי גבה הקומה של קבוצת גריסיני, האריך את החוזה עם הונדה בעונה נוספת וברגעים אלה ממש, הוא בוחן את האופנוע של הונדה לעונה הבאה על מסלול מוטגי. מבחינתו הייתה רק דרך אחת לומר תודה והיא לעקוף את דוביציוזו.
כזכור, שני האיטלקים פסלו בזינוק ונכנסו יחדיו לריצוי העונש ברחבת הטיפולים. מרגע היציאה בחזרה למסלול ועד שתי הקפות לסיום, הם עקפו כל מה וכל מי שנקרה בדרכם. אלא שסימונצ'לי לא הסתפק בזה ורצה לסיים הכי קרוב לפודיום.
שתי הקפות לסיום, מימש מרקו את זממו ובעקיפה אגרסיבית אך ספורטיבית למדי, הוא עבר את אנדראה דוביציוזו ששמר בקנאות ובעקשנות על המקום הרביעי עד לאותן שניות.

דני פדרוסה עלה על המדרגה הגבוהה בפודיום בעיניים רטובות מדמעות. אנשי הונדה לרבות בכירי ההנהלה של חברת האופנועים הגדולה בעולם, נצרו את הרגע בליבם. רפסול הונדה מנצחת לראשונה בהיסטוריה במוטגי והכבוד הגדול נפל בחלקו של דני פדרוסה. 
פדרוסה קיבל את הניצחון בשמחה רבה מהולה בהפתעה. לורנצו היה מסופק לנוכח העובדה שלמרות כל ההתרחשויות, הוא הצליח להקדים את סטונר וימאהה עצמה יצאה בשן ועין מכל המרוץ וזאת לאור התוצאה הסופית שלו ושל בן ספיס שהתאושש מהמפגש עם רוסי וסיים במקום השישי.
המאוכזב הגדול של היום היה ללא ספק קייסי סטונר. רצף הניצחונות של הקנגורו נעצר והפער שלו בראש הדירוג הצטמק ל-40 נקודות.

בעוד שבועיים יחגוג קייסי את יום הולדתו. זה יקרה בדיוק בסופ"ש של המרוץ בפיליפ איילנד. הוא לא מתכנן מסיבה ואפילו לא ממש רוצה מתנות. הוא ידאג לזה בעצמו וכל השאר מוזמנים לסייע לו לכבות את הנרות על עוגת האליפות. נותרו 75 נקודות בקופה ומכאן שהמלאכה של לורנצו קשה שבעתיים והוא יזדקק לכל עזרה על מנת לשמור על התואר שנה נוספת.
תיאורטית זה עדיין פתוח, מעשית, הרבה פחות. אבל אין אוהד ספורט מוטורי אחד שלא חולם בסתר ליבו שההכרעה תידחה למרץ האחרון בולנסיה, חוץ מאנדראה, בת זוגו של קייסי שרוצה ללכת לחדר לידה עם טבעת אליפות על האצבע.

לתוצאות המלאות וטבלאות הדרוג

גלריה

5 תגובות ל MotoGP יפן – מזל שדני בסביבה

  1. הניצחון היה מגיע לסטונר וחבל שהוא נפגע מהמסלול הדפוק הזה. באת שאני שונא את לורנצו לפני המרוץ ועכשיו הרבה יותר, איזה איש מגעיל

  2. דני לא היה אמור לנצח ביפן. סטונר היה אמור לנצח ורק חוסר מזל מנע את זה ממנו. לא נורא, בפיליפ אילנד הוא יחזור לראש הפודיום. כתבה מצוינת כמו תמיד בועז

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל