מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
סטפן
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
HJC
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה

MotoGP אראגון – עוד ניצחון בכיס של הקנגורו

MotoGP אראגון – עוד ניצחון בכיס של הקנגורו

בועז קורפל

צילום: יצרן

הרשו לי לפתוח בגילוי לב ולומר משהו שמעיק עלי מפתיחת העונה:"קייסי סטונר מעצבן!" ועכשיו כשהוצאתי את זה ופרקתי את המועקה, אני יכול לומר את מה שאני חושב עליו: "קייסי סטונר רוכב ענק!". האוסטרלי של רפסול הונדה ליקט ניצחון קליל נוסף בארגון שבספרד וניתר בקפיצה קנגורואית גדולה לעבר זכייה שנייה בתואר העולמי. סטונר מעצבן, לא בגלל שהוא מתנהג כמו הילד הכי מפונק בגן של כרמלו אספלטה, הוא לא מעצבן כי הוא מקבל את התנאים הכי טובים בקבוצה שלו, ממש לא. הוא מעצבן כי הוא מנצח בקלילות יתרה, כאילו מבלי להשקיע. מזכיר את הילדים האלה שמגיעים למבחן הכי קשה במתמטיקה ואומרים לחבריהם שהם לא התכוננו כהלכה והם חוששים שהם עומדים להיכשל. אולם כאשר דפי הבחינה מחולקים והשעון מתחיל לעבוד, מסתבר שהם מסיימים את המבחן תוך מספר דקות, יוצאים למסדרון ואוכלים את ארוחת הבוקר שלהם. עם פרסום התוצאות של המבחן, מסתבר שהם "שברו את השבלונה" פעם נוספת ואפילו ענו על שאלות הבונוס וקיבלו ציון 110. זה בדיוק מה שקייסי סטונר עושה לרוכבים האחרים ולאליפות העולם ב-MotoGP.
האוסטרלי שניצח בשנה שעברה בארגון, שב למסלול החדיש ביותר בסבב ואולי הבעייתי ביותר בסבב עם אותה נוסחה שסייעה לו לפצח אותו בשנה שעברה כשעדיין הוא רכב על הדוקאטי הבוגדני. הנוסחה נשלפה והועתקה במלואה להונדה והתוצאות היו טובות כמו בעונה הקודמת.

חושך בעיניים
הפסקות החשמל המוזרות שפקדו את המסלול ביום שישי, גרמו העלו את רף המתח והעצבים של הרוכבים ואנשי הקבוצות. אחרי אימון אחד בשישי בבוקר שבו הצליח פדרוסה לקבוע תוצאה טובה יותר מזו שהוא עצמו קבע באימון הראשון בעונה שעברה, קיוו אוהדי הספורט ובמיוחד הספרדים, שהקנגורו ייעצר פעם נוספת בארגון כפי שזה קרה במוג'לו, שבועיים קודם לכן. אמנם, חורחה לורנצו לא הבריק באימון הזה, אבל זה היה רק האימון הראשון…

החשמל לא חזר למסלול עד שעות אחה"צ המאוחרות והאימון השני בוטל. בתמורה לכך הוארך האימון השלישי בשבת בבוקר ל-75 דקות ובעקבותיו נערך מקצה הדירוג שבו נחשפו הקלפים האמתיים.
מבחינתו של לורנצו, החושך שירד על המוסכים ביום שישי עדיין שרר שם. הוא לא הצליח לשחזר במאומה את היכולת של האופנוע שלו ממוג'לו וכאילו להרגיז, דווקא בן ספיס היה מהיר ממנו ודחק אותו מחוץ לשורה הראשונה על קו הזינוק.
המוסך של ולנטינו רוסי היה חשוך לגמרי. אחרי מבחן מעורר תקווה של אופנוע עם שלדת מתכת (בחלק הקדמי והסורר של הדוקאטי שלו) שנערך במוג'לו מיד לאחר המרוץ הקודם, שיגר הדוקטור ניצוץ של תקווה עת אמר כי חל שיפור מסוים בהתנהגות של הדסמוסדיצ'י העקשן וכולם ציפו בדריכות רבה לשיפור בביצועים בארגון.

רוסי יצא לאימון הראשון ביום שישי עם האופנוע הישן ובאמצע האימון הוא החליף אותו לאופנוע המעודכן. הישועה לא באה משניהם.
במקצה הדירוג ספג הדוקטור מפלה נוספת עת התרסק (ללא נזק) וסיים כשהוא מדורג רק במקום ה-14.
בדוקאטי ניסו לשפר את הסיכויים במרוץ והחליטו להתקין מנוע חדש לחלוטין, שביעי במספר, באופנוע של רוסי. ההחלטה גררה מיד ענישה מהנהלת המרוץ שקבעה כי על פי התקנות רוסי יהיה חייב לזנק מתוך רחבת הטיפולים באיחור של עשר שניות לאחר הזינוק למרוץ.
התמונה של רוסי "מסתתר" מאחורי האופנוע ברחבת הטיפולים דקות לפני הזינוק, הייתה אחת התמונות העצובות בקריירה שלו. נראה כאילו רוסי סובל ומתאמץ להבליג. לא אלומיניום ולא סיבי פחם, וגם לא השילוב בין השניים. הדוקטור לא מוצא תרופה לאופנוע החולה שלו.

ציון 100
בין אם סטונר עבד על הזינוקים שלו ובין אם לאו, הפעם הוא פתח את המרוץ בצורה פחות גרועה. אמנם, בן ספיס ניצל את המאבק הקטנטן שהתפתח בין סטונר לדני פדרוסה בדרך לפנייה הראשונה ועלה למקום הראשון, אבל כולם ידעו שזה רק עניין של זמן עד שהאופנוע הכחול יאבד גובה, השאלה שנותרה פתוחה היא: תוך כמה זמן זה יקרה?
התשובה לכך הגיעה במהירה. זה לקח לו פחות משתי דקות. בתום ההקפה הראשונה חלף סטונר על פני דני פדרוסה ובן ספיס ונטל את ההובלה ומאותו רגע ועד לדגל השח-מט, הוא לא הביט לאחור.
לורנצו שפתח בצורה מהוססת, נותר רביעי והשקיף על השלושה בעצב. עד מהירה התקרב אליו מרקו סימונצ'לי ועקף אותו בקלילות והמשיך קדימה בדרכו לעקוף גם את בן ספיס ולטפס למקום השלישי בפודיום. האיטלקי של קבוצת גריסיני זינק מהמקום השישי בגריד הצליח להרשים במהלכים המהירים והחדים שלו, אבל כמו במקרים רבים בעבר, כך גם הפעם. סימונצ'לי לא צריך יריבים על המסלול, יש לו את עצמו. בהקפה העשירית הוא ביצע טעות גסה בפנייה מס' 12 ושילם על כך במחיר ההזדמנות הגדולה לעלות לפודיום בפעם השנייה בחייו ב-MotoGP.
ספיס ולורנצו שבו ועקפו אותו והאחרון אף קיבל השראה ועידוד מכך והחל לקזז את הפער מבן ספיס. הצמיגים של האמריקני נשחקו בקצב גבוה יותר ואולי היה זה חלק מהתשלום על המאמץ הגדול בתחילת המרוץ. כך או אחרת, לורנצו חלף על פני "ביג בן" ועלה למקום השלישי אך לא יותר מכך.

מלפנים המשיך סטונר להתרחק והפך לנקודה כתומה קטנה באופק כאשר פדרוסה מנסה לרדוף אחריו ולצמצם את הפער, אך גם ידו של הספרדי הקטן קצרה מלהושיע והוא נותר במקום השני עד לסיום.
הניצחון של סטונר היה הניצחון ה-100 בשידוך בין רפסול להונדה והקבוצה ש"יצאה מהקופסה" ואפשרה לאחד האומנים הספרדיים לעצב את הצביעה של האופנועים וחליפות הרכיבה של שלושת הרוכבים בעיצוב מיוחד, יצאה נשכרת גם מהעניין הזה בזכות נוכחותם של שני הרוכבים הבכירים שלה בפודיום כאשר אנשי הקבוצה למרגלות הפודיום לבשו חולצות מיוחדות לכבוד המאורע החגיגי.
לורנצו השלים את הפודיום שהיה זהה בהרכבו לזה של מוג'לו אך במשחק מדרגות אחר.

אלומיניום? קרבון? פח
מצבה של דוקאטי רק הולך ומחריף. צמד הרוכבים המוכשר שלה לא מצליח להוציא מהאופנועים את המיץ שתמציתו מהירות ואחיזת מסלול. צופי הטלביזיה באיטליה עברו לצפות בתוכניות אירוח ובישול בערוצים אחרים. הם העדיפו ללמוד מתכון נוסף של פסטה במקום לראות את ולנטינו נאבק בקראצ'לו ובאויאמה.
ההתרסקות של קארל אברהם אחרי הזינוק שגרמה לרנדי דה-פונייה לרדת מהמסלול, הזניקה את ולנטינו מידית בשתי מקומות מעלה. אבל כאשר התברר כי טוני אליאס באופנוע החלשלוש של LCR הוא זה שמוליך את הדבוקה המרכזית, זה היה יותר מדי עבור הטיפוזי הגאים של ולנטינו.
האיטלקים עוד זיפזפו מדי פעם והציצו במתרחש על המסלול. הם ראו את ניקי היידן מנסה לאחוז בעור שיניו במקום השישי ולהגן עליו מפני ההסתערות של אלבארו באוטיסטה (סוזוקי) והקטור ברברה (אספאר דוקאטי) אבל גם האלוף האמריקני בזבז את כל התחמושת בחצי הראשון של המרוץ ונותר חשוף להתקפה של השניים בהמשך.

היידן רכב על אופנוע "רגיל" של דוקאטי להבדיל מולנטינו שבחר בגרסה המעורבת שזכתה בפי העיתונאים לכינוי 11.2, אבל שתי הגרסאות לא עבדו. רוסי טיפס בהתחלה במקום נוסף גם בזכות ההתרסקות המוקדמת של אנדראה דוביציוזו שנראה כמי שעומד לסיים את העונה הטובה ביותר שלו ב- MotoGP בקול ענות חלושה.
בסופו של דבר, רוסי "נתקע" בקומה העשירית אחרי שניצל טעות של אויאמה שהסתער על הרוכב האנגלי של טק-3 במאבק על המקום התשיעי. מבחינתו של רוסי, הפער שפתח קראצ'לו היה גדול מדי והדוקטור נשאר במקום העשירי עד לסיום.
הירושי אויאמה, רנדי דה-פונייה וקולין אדוארדס היו האחרונים שחצו את קו הסיום לאחר שקפירוסי פגש את טוני אליאס וגרם לשניים להתרסק. קפירוסי שרוכב במצב גופני לא טוב, עלול להיעדר מהמרוץ הבא ביפן בעקבות התאונה הזאת.

אלילת המזל מתבקשת להגיע לימאהה, תודה!
זאת הקריאה שנשמעת במוסכים של ימאהה לאחר המרוץ בארגון. חורחה לורנצו יודע שהמשחק על סף סיום והוא בדרך לאיבוד התואר העולמי שלו. הפער שלו מסטונר שב להיות 44 נקודות, בדיוק כמו לפני המרוץ הקודם במוג'לו אך בשונה מהמפגש באיטליה, הפעם נותרו רק 100 נקודות בקופה עד לסיום.
לורנצו יזדקק לכמה ניסים ועוד כמה נפלאות מבחינתו אבל גם זה לא עשוי להספיק. הוא צריך בה בעת גם כמה צרות, ואם אפשר בצרורות, בצד של סטונר. אפילו אם סטונר יבקש לשייט במרוצים הבאים, הוא לא יצליח. האופנוע של הונדה כל כך חזק ומדויק והסטונר המעצבן הזה ימשיך לכתוש את כולם ככל הנראה גם במוטגי ובמיוחד כאשר הסבב יגיע לחצר האחורית שלו בפיליפ איילנד שבאוסטרליה.

לתוצאות המלאות ולטבלאות הדרוג

שנה טובה לכולכם, רכיבה בטוחה ונעימה!
תוכלו למצוא אותי בפייסבוק בשם Boaz Korpel

גלריה

7 תגובות ל MotoGP אראגון – עוד ניצחון בכיס של הקנגורו

  1. השנה אין ויכוח סטונר תותח.
    ואין מה להגיד גם פדרוסה הסוציומט חזק ביותר והיה יכול להוות לסטונר מכשלה לא קטנה אם לא היה נופל….

  2. עדיף לישון בצהריים ולקרוא את הסקירה שלך, הרבה יותר מעניין

  3. למרות שלא ראיתי את המרוץ, אני מרגיש בעניינים כשאני עוקב אחרי המאמרים שלך. תודה.
    והכי חשוב, כמי שהיה במרוץ במוג'אלו, אני מרגיש ממש בר מזל לאור מה שקורה לאחרונה.

  4. בועז, גם הכתיבה שלך כמו הפרשנות פשוט מקצועית ומהנה. כיף לקרוא!

  5. אין דרך טובה יותר לפתוח את היום כמו מרוץ מוטו מיפן. מחכה לסופ"ש ומקווה לשמוע את קורפל ופנגס שוב

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל