fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

MotoGP אינדיאנפוליס – סופר סטונר

MotoGP אינדיאנפוליס – סופר סטונר

בועז קורפל

צילום: יצרן

המאבק על התואר העולמי בין קייסי סטונר לחורחה לורנצו קיבל תפנית מסוימת במרוץ הקודם בברנו שבצ'כיה. לורנצו איבד את ההובלה במרוץ אחרי טעות לא אופיינית וראה את סטונר מנצח ומעלה את היתרון שלו בראש הדירוג העולמי ל-32 נקודות.
אלוף העולם המכהן, שינן לעצמו ימים ולילות את המשפטים המנצחים שתפקידם להחדיר בליבו אמונה שהמאבק לא תם וכפי שהוא הוליך בתחילת העונה וסטונר סגר עליו ועקף אותו בדירוג העולמי, כך גם הוא יכול לעשות זאת ליריבו האוסטרלי ולהחזיק אצבעות שעוד יקרו דברים על המסלול ויסייעו לו בכך. אבל קודם כל עליו לסחוט את האופנוע שימאהה מציבה לרשותו עד קצה גבול היכולת בניסיון לסיים לפני סטונר את כל המרוצים שנותרו עד לסוף העונה, אם יהיה שם גם ניצחון או שניים, אדרבה ואדרבה.

בעת שהפאדוק התארגן באזור המיועד לו במסלול אינדיאנפוליס מוטור ספידוויי, רחשו אנשי התקשורת ובחשו בכל מה שזז. חוזים עתידיים, פגישות נסתרות, רכילות צבעונית וסקופים מרעישים. אנשי המדיה חטפו מכל הבא ליד והקיפו את הרוכבים האמריקנים, הגיבורים המקומיים, כמו להקת דבורים מזמזמות סביב שדה פרחים מלא צוף.
היידן קיבל אופנוע בגרסת 11.1 מדוקאטי ועיטר את קסדתו בתמונתה של אחותו שנישאה שבוע ימים לפני כן יחד עם בן זוגה.
אדוארדס הביא את כל המשפחה (בלי כלי הנשק) והפגין את הפטריוטיות באמצעות עיטור על הקסדה שהוקדש ליחידת העילית של הצי האמריקני שאיבדה 30 מלוחמיה בהפלת מסוקם באפגניסטן.
בן ספיס שב למכורתו אחרי שתפס שם בשנה שעברה את הפול פוזישן וסיים על הפודיום בעונת הבכורה שלו וכעת הציפיות ממנו היו גבוהות. האמריקני בעל האופי האדיש ניסה להחזיר את כולם לפרופורציות אבל על המסלול הסתבר שהוא האופוזיציה האמתית היחידה לקייסי סטונר.

השורה הראשונה על קו הזינוק כללה את האוסטרלי המעופף שמחץ וריסק את כל השיאים בסוף השבוע ולצידו עמדו שני האופנועים של ימאהה כשני אריות משחרים לטרף. מבט לעבר השורות הבאות חשף כי מאחוריהם נמצאים רוכבים חזקים בעלי פוטנציאל כדוגמת פדרוסה, דוביציוזו וסימונצ'לי ולכן המתח הגיע לשיאו בזינוק.
בחירת הצמיגים הפכה לשיחת היום באינדיאנפוליס. ברידג'סטון בחרה להביא לארה"ב את שתי התרכובות הקשות ביותר שלה בהנחה כי אלה הן התרכובות שיתאימו למזג האוויר החם שישרור במסלול יחד עם פני האספלט החדש. בפועל התברר כי התרכובת הקשה ביותר אינה מאימה והבחירה הנכונה שאותה עשו הרוכבים שזינקו בשורות הקדמיות היא צמיגים קשים בחלק הקדמי ואחורי של האופנוע ואיש מהם לא בחר בצמיג הקשה ביותר.

ולנטינו רוסי סבל מסופ"ש קשה, אחד הקשים בעונה הזאת. ברור כי דוקאטי ממשיכה בחיפושיה אחרי קצה החוט שבו היא תוכל לאחוז ולהמשיך ממנו הלאה בבניית האב טיפוס האולטימטיבי שלה שיחזיר לה את התהילה. אולם כאן, בארה"ב, גם רוסי וגם היידן ספגו מפלה קשה ולא מידי הרוכבים האחרים אלא מהאופנועים שלהם עצמם.
התמונה שבה נראה ג'רמי ברג'ס, הגורו הטכני, ראש הצוות של ולנטינו כשהוא סוגר את הקלסר עם הנתונים, פניו נפולות והבעת ייאוש נסוכה עליהם, התמונה הזאת ממחישה את עומק הבעיה.
הביטוי הידוע אומר: "לא מדברים על חבל בביתו של תלוי" ולכן אין מה לחפור ולהרחיב את הדיבור על דוקאטי, רוסי, היידן, 11.1 וכל השאר. כולם מקווים (לרבות היריבים שלהם) שהפתרונות יימצאו והאדומים יחזרו למאבקים על האליפות כי האליפות זקוקה להם יותר מכול.
ועד שזה יקרה (וישנם כאלה הטוענים שזה יקרה בשנה הבאה ואומרים זאת בביטחון מלא כאילו שרוסי והם חולקים את אותה פיצה במסעדה שלו בטבוליה) ממשיכים רוכבי הונדה ובראשם קייסי סטונר, לאותת כי המכבש הכתום-שחור מעלה הילוך בדרך לתואר העולמי והונדה סוף כל סוף תחזור למעמדה כמלכת המסלול.

החוליה החלשה של קייסי
אם יש "חור במשחק" של קייסי סטונר, הרי שמדובר ביכולת הזינוק שלו למרוצים. ראינו אותו מחליק כשם ששום רוכב אחר לא מחליק את האופנוע. הוא משכיב את ההונדה שלו בזוויות שקשה להאמין איך שבים ומעלים את האופנוע בחזרה. הוא מהיר כשד משחת וניפץ את שיאי המסלול, הוא אפילו הפגין חושים חדים כתער כאשר זיהה בזמן את המכרסם הפרוותי שחדר למסלול במקצה האימון והצליח להימנע מדריסתו ומעל לכל אלה, הוא הפגין יכולת אדירה ויצירתיות רבה כאשר דילג עם שני גלגלים באוויר מעל לאבן השפה המשופעת. כל הדברים הללו גרמו גם למרים שבמבקריו לנצור את לשונם, להשפיל מבט ולהודות שהאוסטרלי רק הולך ומשתבח. אבל בניגוד לכל אלה, קייסי פשוט לא יודע לזנק. חד וחלק. היכולת שלו לחזור אחרי הזינוק ולתקוף בדרך למעלה ולנצח עדיין נזקפת לזכותו אך אם סטונר היה משפר את יכולת הזינוק שלו היינו מקבלים "חבילה מושלמת" על המסלול.
את החור הזה ביכולתו, ניצלו דני פדרוסה וחורחה לורנצו בזינוק ופרצו קדימה. סטונר נשר לאחור ונעצר במקום השלישי אולם בניגוד אליו, הזינוק המזעזע של בן ספיס, דרדר אותו למטה והאמריקני השאפתן נעצר במקום התשיעי אחרי שהפסיד בקרב שלו נגד אנדראה דוביציוזו שיתכן שאף נגע בספיס והרתיע אותו. ספיס ידע לחזור לעצמו, להתעשת ולטפס חזרה במעלה הדירוג ואפילו להביס ללא תנאי את בן קבוצתו חורחה לורנצו שצמא לכל נקודה. "אני לא סבור שההתדרדרות בפתיחה מנעה ממני לנצח. גם אם הייתי בחבורת החוד בפתיחה, הייתי מסיים באותו מקום" אמר ספיס בסיום אחרי שטיפס בפעם השלישית העונה על הפודיום כשהוא דוחק ממנו את בן קבוצתו.

אם בן ספיס לא היה מופתע מהתוצאה הסופית, אזי שדני פדרוסה אשר סיים שני, אכן הופתע ממיקומו בפודיום. "זה היה סופשבוע קשה, המיקום שלי במקצה הדרוג לא אפשר לי לחשוב על אפשרות לסיום במקום הזה" אמר פדרוסה בסיום.
דני פתח מצוין כהרגלו ונטל את ההובלה בשלבים הראשונים למרוץ כשהוא משאיר מאחוריו בזינוק את סטונר, לורנצו, ספיס ודוביציוזו. הפערים בינו לבין סטונר במקצה הדירוג צצו ועלו על פני השטח לאחר זמן קצר. סטונר החל להגביר קצב ולקבוע זמני הקפה מהירים ביותר ופדרוסה לא עמד בהם.
האוסטרלי טיפס למקום הראשון ומאותו רגע הוא לא הביט לאחור ולא ביצע שום טעות עד לדגל השח-מט.
מרבית העניין במרוץ הגיעה בזכות הטיפוס של בן ספיס מהמקום התשיעי לשלישי ובזכות האיש בחליפת הרכיבה בצבע תכלת, אלאברו באוטיסטה, רוכב סוזוקי.

הניצוצות של באוטיסטה
אחרי פתיחת עונה זוועתית עם התרסקות ונזק לירך בקטאר כבר בשלב האימונים לפני המרוץ הראשון, איש לא האמין שאלבארו באוטיסטה וסוזוקי יהיו שווים משהו, אם בכלל בעונת 2011.
אבל לספרדי של סוזוקי יש מנגנון החלמה מיוחד שמחובר למצבר של המוטיבציה שמקבל טעינה מהלב והשאפתנות שלו. אם תרצו, זאת מערכת טעינה במעגל סגור של "דחף להצלחה".
מדובר בילד ספרדי טוב, אחד שגדל תחת כנפיו של חורחה מרטינז אספאר ופרש כנפיים ועף ל-MotoGP בקבוצת סוזוקי וכיום הוא פורע את השטרות, אחד אחרי השני.
באוטיסטה הוכיח פעם נוספת (אחרי שקיבלנו הוכחה ניצחת ליכולתו בסילברסטון) כי ההימור עליו היה מוצדק. גם בלגונה סקה ובברנו הוא מיקם את האופנוע הכחול שלו באזור המקום השישי אך התרסקויות בשני המרוצים הללו מנוע ממנו לסיים בצורה מכובדת. הפעם באינדיאנפוליס זה קרה ובואטיסטה השאיר מאחוריו שמות ענקיים, אלופי עולם, רוכבים שמידת הניסיון שלהם שקולה לכל אורך חייו של באוטיסטה. הוא סיים במקום שישי לאחר שהפגין רמת רכיבה משובחת והחזיר לאוהדי סוזוקי בעולם את הצבע ללחיים, שם בארה"ב במיוחד, לטובת אוהדיו של קווין שוואנץ וימיו הגדולים בסוזוקי.

החלק העצוב של המרוץ
בראש החלק הזה נמצאים רוכבי דוקאטי, ולנטינו רוסי וניקי היידן. אם תרצו, תוכלו להוסיף את לוריס קפירוסי (פראמק דוקאטי) שפרש מהמרוץ, את קארל אברהם (דוקאטי קרדיון) שפרש מהמרוץ ואת הקטור ברברה (דוקאטי מפפרה אספר) שהתרסק בפנייה האחרונה לפני דגל השח-מט.
רוכבי הקבוצה הרשמית נחלו כישלון חרוץ וצורב. רוסי זינק מהשורה האחרונה ומיעוט הרוכבים סייע לו להתקדם מעט. רוסי נאבק באופנוע וזה הגיב בתקלה במערכת ההילוכים שהותירה את רוסי ללא יכולת להמשיך ולהאיץ למשך מספר שניות וכתוצאה מכך הוא איבד את כל המקומות שהוא טיפס קודם לכן. במקביל החלה נסיגה אצל היידן שבחר לקחת תרכובת גומי רכה יותר לצמיג הקדמי. הפתיחה של האמריקני הייתה נאה אבל ההתלהבות הצטננה עד מהירה והיידן החל לאבד גובה וצנח עד למקום האחרון אחרי שנאלץ להחליף אופנוע כי הצמיג הקדמי היה פשוט גמור. היידן סיים את המרוץ בפיגור של שתי הקפות ובן קבוצתו, ולנטינו רוסי הספיק עוד לתקן משהו ממצבו העגום וסיים במקום העשירי בפער של 55 שניות מהמנצח וגם זאת באדיבות ההתרסקות של ברברה בפנייה האחרונה לפני קו הסיום.
"זה היה סוף שבוע מזעזע" אמר בסיום ויטוריאנו גוארסקי, ראש קבוצת דוקאטי והוסיף את המשפט המכובס שהתרגלנו לשמוע מדוקאטי: "אנחנו חייבים למצוא את השיפורים במהירה".
רוסי טען כי חוסר הביטחון שהוא חש ביחס לאופנוע בהמשך להתרסקות במקצה הדירוג ולתקלות במערכת ההילוכים, לא תרמו ליכולת שלו באינדיאנפוליס.

"הנפילה" של מרקו
אחרי הפודיום הראשון בקריירה, הציפיות ממרקו סימונצ'לי הרקיעו שחקים בארה"ב. אולם בדרך לשם קיבל סימונצ'לי איתותים מהונדה כי אם ברצונו להמשיך ולרכוב על אופנוע יצרן בעונה הבאה, עליו להיפרד מהצוות הנאמן שמלווה אותו עוד מימי האליפות שלו עם ג'ילרה בקטגוריית 250 סמ"ק.
דומה שסימונצ'לי אשר מנפנף בהצעה נגדית מדוקאטי (דוקאטי עצמה לא אישרה זאת מעולם) ינסה לשכנע את ראשי הונדה שההרמוניה בינו לבין הצוות שלו חשובה וראויה וגם כדאי להם לשלם עבורה ולא לקצץ מתקציבו או משכרו של מרקו באופן אישי. התשובות על המשך דרכו תיוודענה בהמשך אך התוצאות של אינדיאנפוליס לא יסייעו למרקו בדיון הזה. האיטלקי גבה הקומה שגה בבחירת הצמיגים שלו ונענש על כך במאבקים עם טוני אליאס, קאל קראצ'לו, הירושי אויאמה ובסופו של דבר הוא סיים במקום ה-12.

הכוכב הבלתי מעורער
שם אחד ניצנץ בסוף השבוע החולף באינדיאנפוליס מעל כולם. קייסי סטונר. "יכולתי לרכוב מהר יותר" אמר סטונר בסיום ואותת ללורנצו והאחרים כי בעוד שבוע, במיזאנו, המשימה שלהם להביס אותו תהיה קשה באותה מידה שזה היה בארה"ב ואולי אף יותר.
היתרן של קייסי בראש הדירוג גדל. האליפות עשויה להיות מוכרעת בקרוב, באיטליה או אולי בספרד, במרוץ שיבוא אחרי מיזאנו. הסיכויים התיאורטיים עדיין קיימים אך הלכה למעשה, אפשר כבר להבריק את כתר האליפות ולרענן את כללי טקס ההכתרה ולשנן את ההמנון האוסטרלי של קייסי סטונר.

לתוצאות המרוץ המלאות ולטבלאות הדרוג

גלריה

15 תגובות ל MotoGP אינדיאנפוליס – סופר סטונר

  1. עונה משעממת. מגיע עם כל הכבוד לרוסי, לסטונר לקבל את האליפות…מה עוד שאישתו בהריון וזו תהייה מתנה לילד החדש..

  2. למה אני תמיד מקום שני…? מה אני לוזר….?
    לא חשוב העיקר שאת רוסי אני עדיין משיג…..

  3. בועז אחלה ריכוז של המרוץ.
    לא ראיתי אותו…. פרסמו מתי שידור חוזר.

  4. בקצב הזה שנה הבאה הוא תופס את מקומו של לורנצו.

  5. אם קייסי ישפר את הזינוקים הוא באמת יהיה מושלם. כתבה מצוינת קורפל, חבל שהמרוץ לא מרתק כמו הכתבות שלך. תמשיך לעדכן אותנו, תודה

  6. רוסי, תקוע עם הפיתוח ושומר על עצמו לעונה הבאה. לורנזו נתקע עם הפיתוח ויש לו עוד לאן להתקדם בכל הקשור ליכולות פיתוח האופנוע. פדרוסה אינו עקבי וברגע שיפרד מהזוועה שנקראת אלברטו פויג', יהווה איום על כתר האליפות. מסתמן שסטונר הולך לתת את הטון בתקופה הקרובה בתנאי שלא ישבר בעת משברים קטנים הפוקדים פה ושם כל רוכב בקטגוריה זו.
    באופן כללי יהיה מעניין לראות מה יהיו ההשלכות של דוקאטי עם שלדת אלומיניום על עולם המוטוג'יפי.

  7. סיקור מעולה. גורם לי להיות מסוקרן מהמירוץ הבינוני מינוס הזה שפספסתי..

  8. העונה ממשיכה לאכזב ובגדול. מול הפורמולה והסופרבייק שמביאים אירועים בונבונים, המוטו לא פוגע. סטונר ברמה אחת מעל כולם וקורפל מצליח להחזיק אותי במסך וגם כאן. שאפו יא קורפל!

  9. אחת העונות הגרועות ביותר בהיסטוריה של המוטו ג'י פי אם לא ההה…
    האליפות כבר של הקנגורו. רוסי מאכזב נורא אבל הוא תמיד בלב בתקווה שיחזור בגדול בעונה הבאה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל