fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC

מוטו GP מבחנים: מארקז המהיר ביום האחרון בפיליפ איילנד

מוטו GP מבחנים: מארקז המהיר ביום האחרון בפיליפ איילנד

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

אליפות המוטו GP נמצאת באחד הרגעים הבעיתיים ביותר בתולדותיה, חוסר וודאות גורף מאפיין את הסדרה שאמורה להיות הדבר הכי מדעי ומדויק ומסודר בעולם. מתוך היסטריה להכניס עוד ועוד שינויים בלחץ זמן נראה שדורנה מנהלת הסדרה הלכה כמה צעדים רחוק מדי וזרקה את האליפות לטירוף מערכות. גם מהפיכת הצמיגים והמעבר למישלין שבעליל עדיין רחוקים מלעבוד, גם המהפיכה באלקטרוניקה – יותר מדי בבת אחת. המבחנים בפיליפ איילנד שננעלו ביום שישי האחרון לא רק שלא הוסיפו מידע וביטחון, הם רק העצימו את הבלבול. לאחר שלושה ימים במבחנים באוסטרליה אין ולו קבוצה אחת שיודעת בוודאות מה לעשות כדי להשיג תוצאה, ואלה היו המבחנים הלפני אחרונים לפני פתיחת העונה. כלומר שלושת המבחנים הרשמיים בולנסיה בנובמבר, ספאנג בפברואר 1 ופיליפ איילנד כעת לא קדמו את הרוכבים כמעט בכלום, נותר איפה רק מבחן בודד בתחילת מרץ בקטאר – וזהו.

אז מציאות חדשה וחוסר וודאות פגעו במוטו GP, קחו לדוגמא את חורחה לורנזו – אם לשפוט על פי המבחנים בספאנג הרי שהוא והימאהה M1 מוכנים פיקס לעונה וינצחו כול מירוץ, לורנזו שלט בספאנג באופן מוחלט – אולם אז מגיעים המבחנים בפיליפ איילנד ולורנזו פשוט לא קיים, האופנוע לא זז ואלוף העולם מדורג תשיעי… למולו מארק מארקז, מבולבל ואבוד במבחנים בולנסיה, אס מוחלט בספאנג, כנ"ל גם ביומיים הראשונים באוסטרליה – ואז פתאום ביום השלישי בפיליפ איילנד הוא המהיר ביותר, כשבמקום השני הקטור ברברה עם הדוקאטי החצי פרטי, שלישי מאבריק ויניאלס והסוזוקי שבמבחנים האחרים לא פגע, קאל קראצ'לו על הונדה שלושת רבעי רשמי מדורג רביעי – למולם דני פדרוזה הרשמי למהדרין מדורג חמישי ורוסי הגדול שביעי. כך נראית מהפיכה. נכון שמנהלי הסדרה רצו ליצור תחרות ולצופף את היתרון של אופנועי המפעל אבל לא צריך לשפוך את התינוק עם המים.

מספיק לקרוא מה אומר מארק מארקז כדי להבין באיזה צרה נמצאת הסדרה: "בספאנג היינו אבודים, לא היה לנו מושג מה לעשות, אבל בפיליפ איילנד פתאום האופנוע עובד… אבל זה לא ממש פתאום, אופי המסלול בפיליפ איילנד מכתיב יציאה מהפניות בהילוכים גבוהים יחסית והבעיה של ההונדה היא ללא ספק בתאוצות בהילוכים הנמוכים, ובזה הונדה עדיין בצרה צרורה…"

וימאהה,כאמור עם לורנזו ורוסי בתחתית הרשימה בפיליפ איילנד, ברור לגמרי כי השילדה החדשה 2016 של ימאהה פשוט לא עובדת עם צמיגי מישלין, ימאהה הלכה רחוק מאוד בכיוון הלא נכון ועכשיו תידרש הרבה עבודה לתקן, למעשה לורנזו ורוסי ישתמשו בשילדת 2015 משופרת.. אלה חדשות מצוינות לרוכבי קבוצת הלווין של ימאהה טק 3, כאשר פול אספרגרו ובראדלי סמית רוכבים על האופנועים של לורנזו ורוסי מסוף 2015, כלומר האופנועים של לורנזו ורוסי השנה יהיו קרובים אליהם מאוד מאוד בגלל הבעיות של שלדת 2016.

7 תגובות ל מוטו GP מבחנים: מארקז המהיר ביום האחרון בפיליפ איילנד

  1. בסופו של דבר אם יש בלאגן העונה תהיה צפופה וזה חיובי כנראה שיהיו מרוצים בשליטת honda מרוצים בשליטת yamaha ומרוצים ללא שליט ואז זה הופך את העסק למעניין.נראה כי הסובל הראשון הוא חורחה שלא מתפקד כאשר התנאים לא מושלמים .הוא כבר התחיל עם תרוצים ואמר "רכבתי על משומשים כל היום "

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל