fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

דין גופר: ראיון

דין גופר: ראיון

אביעד רייס

איך הכל התחיל? 
זאת השאלה הראשונה שהכי מעניינת אותך כאשר אתה נפגש עם רוכב מירוצים תוצרת הארץ שמגיע להישגים בחו"ל. כידוע לכולנו ישראל היא אולי המדינה הכי לא מפרגנת שיש כאשר מדובר בספורט מוטורי, ומאד מעניין לדעת איך בכל אופן, ולמרות הקשיים מתגברים ומגיעים לרמות הגבוהות.
הסיפור של דין גופר הוא הדבר הכי רחוק מדרך רגילה אותה עובר רוכב מירוצים עד שהוא מגיע לרמות היותר מקצועניות. גופר, כיום בן 20, התחיל לרכב בגיל 16 (גיל הנחשב למאוחר בכל תחומי המירוצים) מתוך אהבה לאופנועים. לא במטרה להתחרות, אלא נטו מסקרנות לגבי כלי הרכב האלו עם השני גלגלים בלבד. 


מה היה האופנוע הראשון?
האופנוע הראשון של גופר היה הכי לא אופנוע מירוץ- הונדה וואראדרו 125, אבל דווקא הוא  הדליק בדין את הרצון להמשיך. 

מאיפה הגיעה האהבה לאופנועים? 

גופר עונה שכנראה מאבא. כשאנחנו חופרים עוד קצת בשאלות על אבא אין ספק בכלל שהוא ה"אשם"- מסתבר שאבא גופר גם הוא רוכב על אופנוע משלו ביום יום ואפילו נמצא בעיצומו של פרוייקט על אופנוע אותו הביא במיוחד מחו"ל. 
חודש לאחר הוצאת רשיון הנהיגה, נרשם גופר לקורס רכיבה של "אופנוען מאומן" ושם מפגין ביצועים יוצאי דופן על ההונדה 125 (הוואראדרו 125 הראשון והאחרון כנראה שמגרד רגליות במסלול…). הכשרון הבולט אותו מציג גופר באותו קורס נקלט לא רק על ידי הרוכבים האחרים, אלא גם ע"י ניב חיימי- שלוקח את גופר תחת חסותו ויחד הם מתחילים לחפש את נקודת הפריצה לקריירה התחרותית של דין.

מירוצים בישראל??

באותם ימים (למי שמפשפש קצת בזיכרון), בשנת 2012, ישנו מסלול עליו מתחרים בפתח תקווה. גופר מתעתד להגיע למירוץ ולהשתלב בליגה על אפריליה RS שנרכש זה לא מזמן- סוף סוף אופנוע שעליו אפשר להתחרות. 
עיכובים מונעים מהצוות להגיע למירוץ הראשון (שאח"כ מסתבר שהוא גם האחרון לאותה עונה- רק בישראל…) והצ'אנס הראשון להשתלב נגוז. 
אירוע הליגה בפתח תקווה לא פשוט, ודין (שבינתיים מספיק להתחרות במירוץ מוטוקרוס אחד בווינגייט) כבר רואה את הייאוש בפתח, ומתחיל לחשוב שסוף פרק המירוצים נעלם ללא שוב. 
לאחר תקופה ארוכה בה לא משתתף גופר בשום תחום מוטורי בצורה תחרותית, הוא חוזר לתת בגז במסלול כוכב יאיר (זצ"ל) ע"ג דיוק 690. הניצוץ והרעב חוזרים לאט לאט ומתחילים לחשוב על חיפוש הדרך חזרה אל עולם המירוצים. כל זה בשנת 2014. 


מירוצים בחו"ל!! 
בחודש מרץ של שנת 2015 (ממש לא מזמן) יוצאים דין, חיימי וחברים לחווית מסלול בסרס ביוון. הישראלים מגיעים, מקבלים אופנועים אותם השכירו מבעוד מועד ומתאמנים במסלול.  דין גופר מגדיל לעשות, ונשאר להתחרות בחלק מסבב ליגת הסופרבייק הרומנית (RO SBK) שנערך ביוון. 
גופר יוצא למירוץ רכוב על CBR 600, יוצא שלישי בגריד למסלול רטוב עליו אין לו שום נסיון קודם, ובכל זאת מצליח לקחת מקום שני. 
המירוץ השני מתוך האליפות בו מתחרה דין, גם הוא שייך לאליפות הרומנית ונערך ברומניה. גופר מתחרה בו ע"ג R6 מושכר, מה שמאוד מקשה על כל ההכנות וההתארגנויות למירוץ, ולמרות זאת- גופר מתחרה בקטגוריית הרוקי 600 ולוקח מקום ראשון. 
המירוץ הבא בתור- ודין מרגיש שהתחרות האמיתית בעצם היא מול רוכב אחד בלבד, הוא רוצה לדחוף קדימה, ומבין שיש לו הרבה יותר מה לתת- ועושה את המעבר לקטגורייה הבאה בתור- סופרספורט 600. 
מדוע דין נשאר בשתי קטגוריות?  ברגע שהתחיל את העונה ברוקיז, אוטומטית הופסד מירוץ שלם ואיתו גם הניקוד בסופר ספורט. ברוקיז הרגיש גופר שיש לו סיכוי גבוה לקחת את התואר- והאופציה לזכות במשהו אמיתי בתוספת ה "קבלות" בצורת אליפות והישג ממשי שיהיה אפשר להציג לספונסרים, הצדיקו את הכדאיות להשאר בשתי הקטגוריות בו זמנית. 

רכיבה במיזנו

במירוץ מס' 7 זוכים המתחרים לפינוק וחוויה מעניינת- רכיבה במיזנו והסנפת הריח של הצמיגים של ה "גדולים"- הלא הם רוכבי המוטו ג'יפי שעזבו את המסלול סופ"ש לפני מירוץ הליגה הרומנית. 

מירוץ האליפות

מירוץ מס' 8- מירוץ האליפות ברוקיז. גופר מזנק ראשון- פול פוזישן כפול.  לחץ!
גם מהעובדה שחובת ההוכחה עליו- לפעמים דווקא שהולך לך כל כך טוב זה מגביר את הלחץ כי יש ציפייה שתזכה, אבל בעצם כל טעות הכי קטנה יכולה להיות סוף המירוץ ואיבוד ההישג.

מה שעוד הגדיל את הלחץ הייתה הידיעה ששעה אחרי מקצה הרוקיז הוא כבר צריך להתייצב על גריד הסופר ספורט ל 12 הקפות. 
מקצה הרוקיז עובר בטוב- פער השש שניות מהמקום השני נשמר. 

נחים ואוכלים איזה פסטה (לא לאפה עם טחינה??) ויאללה לעסקים- מקצה סופרספורט. 
גופר מתחיל ראשון, ומצד ימין רוכב בשם טיטוס. ציפור קטנה מהפאדוק לוחשת לדין שיש מזימה של חלק מהרוכבים להפיל אותו ובכך לעזור לרוכב שטוען לכתר ומוביל את דירוג האליפות ונמצא במקום חמישי. 
דין לא נלחץ למרות אזהרות הרוכבים האחרים, ופותח הכי חזק שהוא יכול. גופר וטיטוס צמודים, ובסוף הפתיחה הראשונה בישורת דין יוצא ראשון מהפנייה.
באחת הפניות השמאליות האיטיות טיטוס מנסה להוריד את דין מהמירוץ, לא מצליח ומתרסק,  ולמרות זאת ממשיך עד הקפה לפני סוף המירוץ. 

סוף המירוץ- גופר מקום ראשון. מוביל האליפות מקום רביעי.
בטוטל- מקום שני בסופר ספורט, ומקום ראשון ברוקיז- אלוף הרוקיז!! שאפו. 

מה נאחל לך דין?

מאחלים לדין הצלחה בהמשך. אין ספק שמדובר פה בכישרון שלא פוגשים כל יום. אם יוכל להמשיך לרכב, אין ספק כי יוכל להתקדם ולקטוף תארים ותוצאות טובות. אך כאחד הענפים היקרים ביותר לתחזוק, לא רחוק היום בו יצטרך גופר ספונסרים שיוכלו לעזור בהתקדמות. הגיע הזמן כי העוסקים בענף (אבל לא רק) ירימו את הכפפה ויעזרו לרוכב צעיר ומוכשר. 

גלריה

7 תגובות ל דין גופר: ראיון

  1. עוד רוכב מוכשר ביותר שהתחיל מאוחר מדי בגלל חלמאות ובירוקרטיה 🙁
    רוב מוחלט של מי שבאמת שווה משהו בעולם המירוצים התחיל להתחרות על אופנועים לפני גיל 10 . בספרד למשל ישנם ״חוגים״ מוטורים לילדים מגיל 5 … ככה מגיעים למצב בו במוטו ג׳י פי שומעים את ההמנון הספרדי יותר מכל המנון אחר . ישראל צריכה מסלולי מירוצים וגישה יותר פתוחה ומתקדמת ובלי טמטומות כמו ״חוק מוטורי״ ועוד המצאות ופטנטים מטופשים , פשוט לסלול מסלולים לקארטינג וסופר מוטו , לאופנועים ומכוניות . מדינה שמייצרת טייסים מהטובים בעולם לא צריכה לפחד מספורט מוטורי ,
    היא צריכה לפחד מכדורעגל …

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל