fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

סופרבייק WSBK: חוזרים לאקשן 2015/ספיישל טרום עונה

סופרבייק WSBK: חוזרים לאקשן 2015/ספיישל טרום עונה

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

עונת 2015 של אליפות הסופרבייק העולמית תיפתח ב-22 בפברואר בפיליפ איילנד אוסטרליה. למרות האיום המשמעותי מצד האחות הגדולה והעשירה מוטו GP, עונה זו צפויה להיות עשירה ומעניינת בהמשך ישיר לעונה הקודמת בה הוכרעה האליפות בסבב האחרון ממש של העונה. 14 סבבים מתוכננים לעונה זו, נקודה רגישה לסופרבייק שנכשלה בעונה הקודמת להשלים את מספר הסבבים המתוכנן, השנה ינסו לקיים את הסבב במסלול החדש בתאילנד, והסבב ברוסיה חוזר, בתקווה שהמשבר הכלכלי שם לא יחסל אותו. בכלל היו חששות שמא דורנה שמנהלת הן את המוטו GP והן את הסופרבייק מקריבה את הסדרה מבוססת הסדרתי, בכך שהיא מקרבת את אופנועי המוטו GP  לסופרבייקס עד איום ממשי על הצדקת קיומם של האחרונים, אולם הסופרבייקס מצליחים עדייו לספק משהו שאין במוטו GP ולו כי אין שם מארק מארקז שעושה צחוק מכול האחרים אלא חבורה של רוכבים קשוחים שכול אחד מהם יכול לנצח ביום נתון. ויש שם גם קרבה גדולה יותר בין האופנועים מאשר במוטו GP, האפריליה הוא האופנוע הטוב ביותר אבל ה-ZX10R של טום סייקס לא רחוק, הדוקאטי פאניגלה כבר בשל לגמרי, סוזוקי נמצאים במקום טוב – זו לא השליטה המוחלטת של הונדה כפי שקורה במוטו GP.
ואם עד כה היו האופנועים בסופרבייק קרובים מבחינה טכנולוגית הרי שחוקים חדשים לעונת 2015 מצופפים עוד יותר את הפערים בין האופנועים. בבסיס החוקים החדשים – הגבלות כספיות ניכרות על הסכומים שהקבוצות יכולות להוציא, הן על האופנועים והן על הרכיבים בנפרד, למשל כול מערכת האלקטרוניקה חייבת לעלות מקסימום 8,000 אירו, זה סכום מצחיק בהשוואה למה שהותקן באופנוע סופרבייק רשמי עד לפני שנה, ומעבר לכך הרי שהקבוצה חייבת להעמיד את התוכנה בה היא משתמשת לרשות הקבוצות האחרות, כאשר תוכנה זו מפוקחת על ידי הנהלת הסדרה כדי לוודא שיוויון ביצועים. בנוסף מתקרבת קטגוריית האיבו שהייתה נחותה מדי בעונות הקודמות לאופנועי הסופרבייק בזכות שורת הקלות בשיפורי מנוע לאיבו, קטגוריה זו אף תגדל משמעותית עם רוכבים פרטיים הודות למספר האופנועים הגדול שכול יצרן חייב להעמיד כדי להשתתף. לעומת זאת הסופרבייק כאמור מוגבלים בכספים, כמו-גם בשיפורים המותרים, למשל בוכנות ושסתומים חייבים להיות מקוריים סדרתיים, טלטלי טיטניום אסורים, גם יחסי ההעברה האפשריים מוגבלים בכול מסלול, יש הגבלה במספר מנועים לעונה וקבוצות היצרן חייבות לשתף את הידע שלהם עם כול רוכב וקבוצה שמבקשים זאת – אלה תנאים שמסרסים כול אופנוע מפעל ושמים דגש מיוחד על יכולת הרוכבים תוך הגברת התחרותיות. 
וכך אנו מגיעים למבחני טרום העונה הרשמיים הראשונים לעונת 2015, אלה נערכו ב-26/7 לינואר במסלול חרז, חלק גדול מהזמן ירד גשם שוטף שהרס את המבחנים, אולם ביום השני זכו הרוכבים למסלול יבש והביאו תוצאות מצוינות. הפצצה האמיתית באה מדוקאטי וג'וגיליאנו האיטלקי הפסיכי קבע זמן הקפה בחרז של 1:39.332 ד', רק שנייה ועשרים איטי מזמן הפול שקבע מארק מארקז באותו מסלול במירוץ המוטו GP בעונת 2014, זמן שהיה מזכה את ג'וגליאנו במקום מכובד על השורה השלישית של הגריד באותו מירוץ מוטו GP. כבוד. ודוקאטי צריכים את הכיכוב הזה בעונה הקרובה כמו פסטה לאיטלקי, הבושות שהפאניגלה עושה בשנתיים שהוא מתחרה בסופרבייק חייבות להסתיים הפעם עם לא פחות מאליפות אחרת בטוח הבוסים הגרמנים כבר לא יקבלו תירוצים כאשר הם יצטרכו להקצות את העשרות מיליוני אירו לפיתוח סופרבייק חדש לדוקאטי כי הפאניגלה כבר מזדקן קשה להאמין, מה לעשות והוא הוצג ב-2011. טוב איפה שדוקאטי היו דומיננטיים בשני ימי המבחנים, כך גם טום סייקס רוכב קאוואסאקי והדמות הטרגית של עולם המירוצים בכלל, על הדרך הפאתטית בה הפסיד תואר אליפות כמעט בטוח לסילבאן קווינטולי רוכב אפריליה בעונת 2014. סייקס היה השני המהיר במבחנים, איטי רק ב-0.36 השנייה מהדוקאטי, כשבעורפו של סייקס נושף הרוכב החדש בקבוצת קאוואסאקי, ג'וני ריי שעזב במפתיע שנים עם הונדה לטובת אופנוע יותר טוב, והוא שלישי עם 1:39.745 ד'. דוקאטי נוסף, של צ'אז דייויס שממשיך עם הבולונזים, מדורג רביעי, כשאפריליה מדורגת רק חמישית. אלופת העולם מעדיפה לרכז מאמץ במוטו GP עם מרקו מלנדרי ומקריבה את הסופרבייק לאחר שהוכיחה כי ה-RSV4 הוא בעליל האופנוע הטוב בעולם, ספק אם ליאון הסלאם, הרוכב החדש על הוי ארבע האיטלקי ומדורג כאמור חמישי יצליח לשחזר את המהירות והעקביות של קווינטולי. במקום השישי אלקס לאוז שממשיך עם סוזוקי וגובר על הכוכב החדש בשורות סוזוקי שמשקיעה מאמץ משמעותי השנה, רנדי דה פונייה שבא עם תהילת המוטו GP אבל על ה-GSX-R1000 הוא מדורג תשיעי בלבד. במקום השביעי רוכב הונדה החדש, ואן דאן מארק אלוף הסופרספורט, ההולנדי מטגן מנוע ובהופעתו הראשונה על סופרבייק מרשים מאוד, האופנוע עם זאת מפגר משמעותית אחרי האחרים בסדרה, הונדה הצליחה לבלבל את כול העולם בעניין סופרבייק וי ארבע חדש שאמור היה להופיע כבר לפני שנה ולהחליף את ה-CBR1000RR שכבר לא מסוגל לסחוב מול המתחרים הצעירים והמתקדמים בהרבה, במיוחד כאשר החוקים הולכים ומקבעים את תצורת הסופרבייק קרובה מאוד למכלולי האופנוע הסדרתי. רוכב הונדה הבכיר, אלוף העולם סילבאן קווינטולי, נכשל במבחנים בחרז כשהתרסק בשלב מוקדם ולא קבע תוצאה.

נעדכן במהלך פברואר כשיערכו מבחנים נוספים ולקראת הסבב הראשון ב-22 לחודש באוסטרליה. החורף מפשיר, האליפויות חוזרות לאקשן, 2015 החלה. 

גלריה

3 תגובות ל סופרבייק WSBK: חוזרים לאקשן 2015/ספיישל טרום עונה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל