מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
לרט
תמוז
ברקום שמאל
HJC
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה

מוטו GP הולנד: גשם ובלגאן – ושוב מארקז מנצח

מוטו GP הולנד: גשם ובלגאן – ושוב מארקז מנצח

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

מסלול אסן אהוב על רוכבי וצופי אליפות העולם, זורם, מהיר, שפע עקיפות וכמובן אווירה וקהל שאין בשום מסלול אחר בעולם – אבל אם יש משהו שאפשר וצריך לשנוא באסן זה מזג האוויר, בכול רגע נתון בקיץ יכול לרדת גשם מבול. השנה  במיוחד, לאחר מקצה הדירוג שהושפע קשות מהגשם הגיע יום שבת ואיתו מירוץ בתנאי מזג אוויר גרועים פי כמה מהדירוג. חוסר הוודאות שכפה מזג האוויר באשר לאיזה צמיגים להרכיב על האופנועים, עם גשם וברד פעם בעשר דקות ואז השמש יוצאת והמסלול מתייבש עד לגשם הבא, הביא לדחיית הזינוק, הטריף את הרוכבים והקבוצות ותכלס הכתיב את התפתחות המירוץ. 

הזינוק בוצע כאשר המירוץ מוגדר "רטוב", כלומר הרוכבים יכולים להיכנס לפיטס ולצאת עם האופנוע החליפי – אך עם צמיגים מאותו סוג איתם נכנסו (אסור במירוץ "יבש"), המשמעות, מי שגומר את הצמיגים הרטובים יכול לשקול לאבד זמן ולהחליף לסט רטוב נוסף או כמובן לסליקס במקרה והמסלול מתייבש. זה נשמע מסובך ואפילו הרוכבים והקבוצות נזקקו להסברים כדי להבין את מלוא האפשרויות. בסופו של דבר ולמראה השמיים השחורים בחרו כול הרוכבים המובילים בצמיגי גשם מלאים – חוץ מולנטינו רוסי אשר מסיבה לא ברורה החליט בשנייה האחרונה לזנק מהפיטס (כלומר אחרון) רק כדי להחליף לצמיגי סליקס. רוסי כזכור נהנה מסיכויים מצוינים באסן לאחר שניצח שם בשנה שעברה אולם רוסי והקבוצה טועים בצמיגים כי תוך שנייה הגשם מתחדש והסיכוי של רוסי לעשות משהו נעלם. תוך זמן קצר רוסי נאלץ לחזור לפיטס ולהחליף חזרה לצמיגי גשם, מה ששוב יתברר כטעות. תוך שתיים וחצי הקפות מגלה רוסי לזוועתו כי המסלול הולך ומתייבש כך ששוב נדרשת כניסה לפיטס והחלפה לאופנוע עם סליקס, רוסי בתום כול הבלאגן הזה מצליח בשיניים לסיים חמישי, רחוק מהתקוות לניצחון ובטבלה משתווה פדרוזה לרוסי במקום השני.

הגשם קובע דברים גם בחוד. ארבע הקפות מהפתיחה חולפות עם צמיגי גשם כאשר מארקז מוביל לפני הדוקאטי של דוביציאוזו – אבל המסלול כאמור הולך ומתייבש ומארקז נכנס לפיטס ומחליף לאופנוע עם סליקס במחיר של איבוד זמני של ההובלה. דובי עושה בדיוק את אותו הדבר, שני המובילים יוצאים יחד מהפיטס ובתוך מספר פניות מארקז טועה ויורד מהמסלול, דוביציאוזו עולה להוביל. דוקאטי מוביל את השדה, מחזה שלא ממש נראה מאז ימי סטונר לפני חמש שנים, ואף נהנה מפער של ארבע שניות. הבעיה היא שגם ארבע שניות לא מספיקות מול מארקז, רוכב הונדה הולך ומצמצם את הפער ועם עשר הקפות לסיום עולה להוביל, הולך ופותח פער על דוביציאוזו ומשיג כמו ענק את ניצחונו השמיני ברציפות השנה.

למול החגיגה הלא נגמרת של מארקז והונדה (שוב גם עם פדרוזה על הפודיום), נמשכת השקיעה הכואבת של ימאהה ולורנזו. למרות שלורנזו וצוותו לא ביצעו את טעויות בחירת הצמיגים כמו רוסי ולא שילמו במחיר של שתי כניסות לפיטס – לורנזו סיים את המירוץ במסלול בו ניצח כול כך הרבה פעמים במקום ה-13 המביש. לורנזו נראה שכבר החליט שזהו זה עבורו העונה והוא רק ממתין להודיע על זה רשמית, כדאי שימהר כי ממש לא בטוח שימאהה לא יקדימו ויפטרו אותו. בחלוף שמונה סבבים, בקושי מחצית עונה,  לורנזו, להזכיר פעמיים אלוף עולם, מפגר בטבלה אחרי מארקז ב-119 נקודות.

10 תגובות ל מוטו GP הולנד: גשם ובלגאן – ושוב מארקז מנצח

  1. אם הפנומן הזה יגמור את כל השנה על הפודיום במקום 1.

  2. נראה לי לורנצו כמו שהיה ההוא האמריקאי שהיום על הדוקטי….

  3. איך יכול להיות שלא פרק את המנוע הדוקטי הזה. כל רגע הייתי בטוח שהוא פורש. אבל כל הכבוד להם .

  4. תתביישו לכם, זה לא כדורגל שכולם יודעים את התוצאה. יש פה אנשים שלא ראו את המירוץ עדין!
    פשוט עולב של אתר יש לכם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל