מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
מתלה לקסדה

ראלי רייד 2014 – טל שחר,מקצה ראשון, סיקור ותוצאות

ראלי רייד 2014 – טל שחר,מקצה ראשון, סיקור ותוצאות

צילום: עמרי גוטמן

כתב: עומר פרל

השעה 5:00 בבוקר ובאזור השדות של טל שחר מתחילים להתרוצץ חברי ועד עמותת הראלי רייד לטובת הקמת האירוע הבא עלינו לטובה.
עמותת "הראלי רייד" חברה ל-"מ.מ.ס.י", נציגת הפדרציה הבינלאומית למירוצים FIA/FIM לשיתוף פעולה שהניב אירוע ראשון לשנת 2014, בו צפו כ-150 צופים.

התוכניות העתידיות כוללות מקצים נוספים בהתאם לתקנות ה- FIA, כמו גם הפקת מירוץ ראלי רייד בינלאומי.

לא פחות מ-41 מנועים הפרו את השקט התעשייתי של התקופה אחרונה ברעש המנועים הכל-כך אהוב על כולנו (6 אופנועים (BIKE), 10 טרקטורונים (QUAD), 6 רכבי שטח קלים – מקצועי (T-3), 6 רכבי שטח קלים RZR800 (RZR-CUP), 3 באגים 2X4 (T-1 2X4), 2 באגים 4X4 (T-1 4X4), 2 רכבים מייצור סדרתי (T-2), 1 באגי 3000 (T-1-3) ו-5 טרופי טראק (TT).

השעה 9:00 ובשנייה שפורסם סדר ההזנקה ליום המירוץ הוחלפה אווירת "יום השישי" באווירה תחרותית – מעכשיו כל אחד חושב רק על דבר אחד! פודיום!

ראשונים לזנק האופנועים והטרקטורונים לאחר הקפה ראשונה של של ערן וולנברג, הבינו כולם שהמסלול הולך להיות מהיר. המזנקים אחריו שמרו על קצב יפה למעט עומר שושני מצוות "קראנרג'י" שסבל מבעיה במזרקים. בסופו של דבר כולם סיימו את המסלול עם חיוך מרוח מאוזן לאוזן, עומר כל הכבוד על הנחישות ודחיפת האופנוע לכיוון נקודת הסיום. את הזמן השני בטיבו היום קבע דורון וינטר, שבשקט האופייני לו לימד את החבורה הצעירה פרק בהלכות מירוץ.

לנועם דהן מקטגוריית הטרקטורונים הצטרפו חם חם מהתנור 9 רוכבים חדשים בסיוע "עמותת רוכבי הטרקטורונים בישראל". עקב חוסר הניסיון של הרוכבים החדשים הוחלט ע"י "עמותת רוכבי הטרקטורונים בישראל" ש"הרוכבים החדשים" ייזנקו רק ל 2 הקפות. נועם דהן שעשה 4 הקפות לעומת 2 הקפות של "הרוכבים החדשים" צריך להתחיל לדאוג… במידה ו"החדשים" היו משלימים עוד 2 הקפות בקצב הרכיבה שבו הם רכבו, מקומו על המדרגה הגבוהה בפודיום היה נמצא בסכנה, מסקנה – החבר'ה "החדשים" יודעים את העבודה…

 הבאים בתור להזנקה הם רכבי השטח הקלים, הבאגים 2X4 T-1 2X4 וכלי-הרכב מייצור סדרתי T-2: תום בריל מספר 72 מתייצב על קו הזינוק כשאחריו שרוך ארוך של לא פחות מ 16 כלים שיוזנקו בזה אחר זה למסלול שכבר ידוע לכולם שהולך להיות מהיר…

כל קטגוריית T-3 נשלחת לתת גז בשבילים המהירים של טל שחר כשתום בריל מודע לעובדה שאחרון בסדר ההזנקה של הקטגוריה מוזנק יובל שרון ב-"מאווריק" חדש. כבר בסיבוב הראשון תום מאבד קצב בגלל נקר בצמיג אחורי ימני, דבר שמקפיץ את יובל שרון להוביל, תום נכנס לרחבת הטיפולים במהירות חריגה לדעת השופטים שנכחו במקום, מעשה שייגרור קנס של 5 דק' בסיום המקצה, צוות הסיוע של "פולריס ניצני עוז" קופץ על תום ומחליף לו צמיג במהירות וזה מאפשר לו לחזור למסלול קצת אחרי רוני פישמן שזה עתה חולף… במהלך הקפה מספר 2 יובל שרון מחליט להקל מעט במשקל הכלי ומפרק צירייה באוויר, ומחליט לפרוש לטובת בקרת נזקים דבר שמחזיר את תום לעניינים, דני פרל אורב במקום הנכון ולאט-לאט סוגר את הפער בעוד הקפה ועוד אחת, ולבסוף חוצה את קו הסיום 8 שניות בלבד (!) אחרי תום בריל שלהזכירכם "חטף" קנס של 5 דק' דבר המוביל לכך שדני פרל עולה למקום הראשון בקטגוריה שגיא בורנשטיין מסיים שני ותום בריל שלישי – ללא ספק מקצה ברמה מהגבוהות שנראו בשנים האחרונות.

מיד אחריהם יוצאת קטגוריית ה RZR-CUP כשבראשה אדר מלמד שמצליח לשמור על המקום הראשון מהזינוק, שאר הרוכבים דוהרים אחריו ומחליפים ביניהם מיקומים תוך כדי המקצה כשלבסוף גדי ביתן מסיים שני ואלעד לביא שלישי, כאשר בין המקום השני והשלישי מפרידה חצי שניה בלבד (במירוץ שארך כמעט שעה!).

בקטגוריית ה T-1 2X4 מתייצבים 3 צוותים, שלושתם מפגינים רמת נהיגה טובה כשבסיום אילן פטורי בבאגי הכתומה צהובה חוצה ראשון אחריו גולן דני וסוגר צביקה כהן.

בקטגוריית ה T-2 מוזנקים רק 2 כלים שנעים על המסלול בקצב מכובד כשלסיום מגיע רק צוות 1 הצוות של ניסים באבא ובועז מאירי.
לסבב ההזנקות השלישי והאחרון מגיעים בזה אחר זה רכבי הטרופי טראק (TT) , רכב הבאגי 3000 (T-1-3) ו 2 רכבי הבאגי T-1 4X4.

 לקטגוריית ה TT נרשמו 6 כלים שמכניסים צבע אחר למירוצי הראלי רייד בארץ, כבר בזינוק נרשמת דרמה קטנה כאשר בעיה במנוע של טל ויינברג כמעט וגורמת לו לאחר לשעת הזינוק.
ראשון מוזנק אייל לביא עם הליידי D, אייל פותח מצערת ונעלם ביישורת הארוכה כשענן אבק רודף אחריו, אלירן יפרח מזנק חזק כשכבר בסיום ההקפה ה 1 יושב לאייל על הזנב, במהלך ההקפות הבאות אלירן מאבד את הבלמים ונאלץ לפרוש מהמירוץ, ירון כהן בנהיגה חכמה שומר על קצב אחיד ומדוייק ומתמקם על המדרגה הגבוה בפודיום עם הזמן הכי טוב על המסלול היום, 51:47.716 כאשר במקום השני מתמקם טל ויינברג שזהו המירוץ הראשון שלו ולאחריו אייל לביא.

בקטגוריית ה T-1-3 מתמודד לבדו ארז אברמוב שמסיים את המסלול עם חיוך גדול.

בקטגוריית ה T-1 4X4 יוצאים 2 כלים האחד יורם אברמוב והשני עידו שקל, עידו מתביית על אחוריו של יורם ובאלגנטיות עוקף ומסיים במקום הראשון בין השניים.

לסיכומו של יום היה חם אש תרתי משמע, הסדר היה מופתי, המתחרים נתנו פייט טוב והמנועים רעמו !!!

לתוצאות מעודכנות בקובץ PDF, זמנים סופיים הקליקו כאן

תוצאות:

מחכים כבר לאירוע הבא – ראלי אשלים, שיתקיים בחודש יולי 2014


הבהרה: מערכת אתר דו״גרי ועמרי גוטמן מבקשים להתנצל בפני עומר פרל טעות עריכה וביקורת כלפי מארגני האירוע לגבי התייחסותם לצלמי העיתונות ושיוחסה בטעות לדבריו.

אנו מדגישים כי עומר פרל לא כתב את הדברים ואינו שותף לדעה שהובעה.
אנו מתנצלים על עגמת הנפש שנגרמה לו כתוצאה מפרסומם בדרך זו ומודים לו על רשמיו והעברת תוכנם למערכת האתר.

10 תגובות ל ראלי רייד 2014 – טל שחר,מקצה ראשון, סיקור ותוצאות

  1. ואולי זה ועוד ארועים כאלו, גם שהולך קשה וגם שלפעמים הקהל טרם מחונך, זה עוד אבן ועוד אבן ועוד אבן. הלאה קדימה ובהצלחה

  2. הארץ מץפתחת בכיוון שלילי.
    תראה איך שני חברה נהרגו ורק בגלל שאין מסלול.
    איפה אתה רואה פיתוח? אולי בשטחים.

  3. לצער כולם שני החברה שנהרגו אמש היה מיותר, זה לא היה קשור לכלום, תמיד בכל מקום ישנם התאררגניות רח לא מבוקרות גם בכדורסל, סנוקר ומכוניות. כל מי שבתחום הזה יודע שיש סיכון. ואם יש כל כך הרבה ארועים שונים של מוטוקרוס/אנדורו/שטח/גיפים/RZR ועוד סימן שיש התפתחות ורצון. נסו לשמור כולם על החיים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל