fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

MotoGP: סקירת מירוץ אסן, הולנד – אירוע למזכרת

MotoGP: סקירת מירוץ אסן, הולנד – אירוע למזכרת

בועז קורפל

צילום: יצרן

 
למרות שנפלה בחלקי הזכות הגדולה והמכובדת מאוד לשדר את מרוצי ה-MotoGP בשנים האחרונות, יש בי גם את ההתלהבות והתשוקה של אחרון האוהדים ביציע או מול הטלוויזיה בספה בבית. אני מודה שלפעמים זה קשה לחבוש את שני הכובעים גם יחד ולעיתים אני דווקא מעדיף לשדר את המרוצים כאותו אוהד מתלהב שמכור לאדרנלין וזקוק למנות גדולות ממנו בכל מרוץ מחדש.
זאת אולי הסיבה שאני מגיע בכל פעם לצפות או לשדר את המרוץ עם תקווה גדולה, עם תשוקה עצומה ואמונה ענקית שהפעם זה יהיה אירוע מחשמל ומרתק אך לצערי אני מוצא את עצמי משנן בכל פעם את המשפט הבא: "מזל שיש גם קטגוריית 125 סמ"ק ומוטו 2".
אני לא יכול לשפוט את כל הסיבות והגורמים לשיעמומונים הגדולים של קטגוריית ה-
MotoGP
ויש לא מעט כאלה. בימים כתיקונם, הסיפורים מאחורי הקלעים הם רק מתאבן למנה העיקרית אך בשנים האחרונות, גן הילדים של כרמלו אספלטה (יו"ר דורנה) הפך להצגה המרכזית ואילו על המסלול יש רק תהלוכות משעממות שמבזות את הענף הדו גלגלי היוקרתי בתבל.

אם אתם חסידי מוטו GP נלהבים ונאמנים שעוקבים אחרי האליפות במשך שנים רבות, אני משוכנע שגם אתם נעים בחוסר נוחות לנוכח התצוגות הלא מלהיבות הללו ואם תהיו כנים עם עצמכם, תודו כי גם אתם נרדמים מול המסך בצהרי היום או מזפזפים לערוץ אחר ומה שאולי מעיר אתכם משנת הצהריים הערבה זו צעקה שלי על רוכב זה או אחר שמתרסק לו ומותיר את המסלול מיותם במידה גדולה יותר מכפי שהמרוץ התחיל.

 
טוב, זאת לא כתבה אישית שבה אני צריך להתוודות על החוויות שלי אלא כתבת סיכום של המרוץ השביעי בעונת 2011 שנערך היום בצהריים במסלול אסן שבהולנד.
חברים שלי שהיו במרוץ בקטלוניה שזכה לתואר "המרוץ המשעמם של העשור" לא הבינו על מה מדברים כולם. לדעתם זה היה מרוץ נפלא ורווי בהתרחשויות. לפחות 80 אלף איש בקטלוניה נהנו ממנו ואני סבור שגם 92 אלף איש נוספים חשו כך היום בדרכם חזרה לעיר אסן הקרירה והרטובה.
 
"מארקו מצטיין בשבתות, רק לא בשבת הזו"
המשפט הזה יצא מהמוסך של מארקו סימונצ'לי אחרי מקצה הדירוג המצוין שנערך ביום שישי ובו סיים האיטלקי של קבוצת גרסיני במקום הראשון. הבעיה שהצטיינות בשבתות בלי המשך ראוי בימי ראשון לא שווה כלום ולכן ניסה סימונצ'לי בעצמו לממש את המשפט הזה ולנסות להצליח גם הפעם ביום שבת, היום שבו מתקיים המרוץ באסן.
בשורה הראשונה ניצבו גם קייסי סטונר שלא ממש מצליח לפצח את המסלול המיתולוגי ובן ספיס שהקדים את בן קבוצתו, אלוף העולם חורחה לורנזו.
"אלמלא ההתרסקות של קפירוסי שגזלה ממני תשומת לב בדיוק בהקפה המהירה ביותר שלי במקצה הדירוג, ייתכן והייתי קובע זמן טוב יותר ומזנק מעמדה גבוהה יותר" אמר ספיס בסיום מקצה הדירוג.
סימונצ'לי עצמו קיווה ליציבות במזג האוויר ואמר: "בין אם יהיה גשום או יבש, שיישאר במצב אחד ולא מזג אוויר משתנה בכל פעם כי זה הדבר הקשה ביותר".
מאחוריהם ניצבו אנדראה דוביציוזו, חורחה לורנזו, קאל קרוצ'לואו, קארל אברהם וניקי היידן בפערי זמנים גדולים אך כולם ידעו כי ביום המרוץ ובמזג אוויר הפכפך, הרבה דברים יכולים להשתנות.

סיבה למסיבה
אנשי ימאהה תכננו מראש את חגיגות החמישים למרוץ בהולנד. כאשר נקבע התאריך, היו להם סיבות רבות לחגיגות אך ככל שהלך והתקרב המועד, הסיבות הלכו ונמחקו בזו אחר זו והחשובה מכולן, איבוד המקום הראשון בדירוג העולמי במרוץ שקדם לכך, בבריטניה. התלבושות החגיגיות הוכנו מבעוד מועד, גם לרוכבים ואנשי הצוות וגם לחתני השמחה, האופנועים בכבודם ובעצמם, פרי יצירתם של המוחות השנונים ביותר במפעלי ימאהה ביפן. אורחים חשובים נקבצו ובאו למוסך של הקבוצה בהולנד אבל איש לא דיבר שם בקול רם על ניצחון, למען האמת, יש לא דיבר על ניצחון גם לא בלחש.
אבל כמו בסיפורי האגדות, כך גם הפעם, התברר כי הכול התחבר יחד והאמריקני הכי COOL ב-MotoGP, בן "אלבוז" ספיס, הצליח לגרום לכולם לחייך והלילה תהיה שם מסיבה אמיתית.

הפריצה של ספיס בזינוק הייתה נהדרת אבל הפריצה של בן קבוצתו, חורחה לורנזו, הייתה טובה אף יותר והנה השניים משתלטים על המרוץ ומנסים לדהור קדימה. אך החלום התנפץ (חלקית) בפנייה מספר ארבע.
סימונצ'לי איבד את זנב האופנוע שלו שהקפיץ אותו הצידה כשהוא לוקח יחד איתו אל מחוץ למסלול את חורחה לורנזו שחיפש מקום להשלים את הפריצה ולהיצמד לבן קבוצתו.
זה יכול היה להיות נחמד אם שני אלופי העולם לשעבר היו מצליחים במהלך הלא מתואם שלהם אבל הגורל רצה אחרת. למזלם של סימונצ'לי ולורנזו, ההתרסקות אירעה בפנייה איטית יחסים ולכן הנזק שנגרם לא מנע מהם לשוב אל המרוץ למרות שלסימונצ'לי נותר אופנוע קצוץ זנב שפיזר רסיסים לאורך המסלול אך החזיק מעמד עד לסיום.

לורנזו התאושש לפני יריבו האיטלקי והצליח לחזור ולתקן משהו מהעוול שגרם לו סימונצ'לי אך בסיום לורנזו סירב להתנחם ונס על מעמקי המוסך שלו לפרוק את זעמו ותסכולו הרחק מעיני המצלמות.

בן ספיס ניצל את המהומה הזו עד תום והתרחק משני רוכבי הונדה, אנדראה דוביציוזו וקייסי סטונר ושמר על טווח ביטחון מהשניים. סטונר שפספס את ידית המצמד שלו בזינוק, שילם מחיר יקר על כך. הוא "נתקע" מאחורי דוביציוזו וכאשר הצליח לעבור את בן קבוצתו האיטלקי, זה היה מאוחר מדי וספיס כבר היה נקודה אדומה-לבנה קטנה באופק.
מאותו רגע ועד לסיום המרוץ, איש לא איים על ספיס ורק החשש מפני איבוד ריכוז רגעי או שבר ענן מקומי שעלול לשבש לו את התוכניות, רק אלה היו הדברים מהם חשש האמריקני ואנשיו במוסך של אלופת העולם היוצאת.

דוקאטי: 11.1 – 10.9
לעיתים התנהג האופנוע של ולנטינו רוסי כמו שהוא ציפה ואז התואר 11.1 התאים לו אך ברוב הזמן הוא התנהג כמו 10.9 וגם הדוקטור לא מצא שום תרופה ראויה שתאזן ותשפר את ההתנהגות של הדסמוסידצ'י שלו. רוסי רצה לפתוח חזק ולצמצם פערים כבר בפתיחה, לחסוך עבודה קשה בהמשך ולא לבייש את הפירמה בסיום. התוכנית פעלה נפלא והדוקטור שזינק מהמקום ה-11 טיפס למקום השישי. ההתרסקויות של רנדי דה-פונייה וקארל אברהם סייעו לכך אך הפתיחה החזקה של קאל קרצ'לו מנעה ממנו לטפס גבוה יותר מהמקום החמישי וזאת אחרי שחלף על פני ניקי היידן בקלות יתרה.
קרוצ'לואו כבר היה אגוז קשה יותר לפיצוח אך בסופו של דבר, גם הבריטי הצעיר קיבל שיעור מבית מדרשו של ולנטינו אשר טיפס למקום רביעי ונאחז בו עד לסיום. קרוצ'לואו האומלל סבל מבעיה בצמיג הקדמי ש"נאכל" וגרם להתנהגות חסרת שליטה בחלק הקדמי של האופנוע שלו. הבריטי חזר למוסך ולאחר כמה דקות שב אל המסלול המתרוקן בידיעה כי זה לא חשוב היכן הוא יסיים, הוא בכל זאת יביא נקודות הביתה לקבוצה שלו ולעצמו.
התקלה של קרוצ'לואו איפשרה לניקי היידן לטפס למקום החמישי ובסופו של יום, דוקאטי מביטה לאחור ואומר לעצמה:"מקום רביעי וחמישי, הישג לא רע, במיוחד ששום אופנוע של קבוצת לוויין לא סיים לפנינו". זה יכול להיות מאוד דומה לסיפור על המכשפה ששואלת את מראת הפלאים: "מי האישה היפה בעיר?" כן, גם דוקאטי יודעת שאסור לה להאמין לתשובה של מראת הפלא, או ללוח התוצאות הסופיות.

חורחה לורנזו סיים במקום השישי וסגר פערים אדירים על המסלול והוכיח לעולם עד כמה ההבדלים בין אופנועי היצרן לאופנועים של קבוצות הלוויין, גדולים מאוד ולמעשה הם נמצאים בליגה אחרת.
 
והיו עוד רוכבים במרוץ…
רק שאף אחד לא זוכר איפה הם היו והיכן הם סיימו ולמה זה בכלל מגיע לנו?
קולין אדוארדס שהגיע לפודיום בסילברסטון וחולל שערוריות בחגיגות שלפני המרוץ, שב למקומו הטבעי וסיים במקום שביעי. ההזדמנות המקרית שנפלה בחלקו של הירושי אוימה להחליף את דני פדרוסה במדי "רפסול הונדה" לא נוצלה ואולי היפני החביב נבהל מגודל המעמד. הוא הקפיד להציג לכל מצלמה באזור שלו את השלט:"תחזור במהרה בריא ושלם דני פדרוסה" ומה שלא היה כתוב בשלט זה ההמשך שהיה בראש שלו…"ותחזיר אותי לקבוצת גריסיני, שם אני שמח יותר בלי כל הלחץ הזה".

סימונצ'לי האומלל נאבק באופנוע המתפרק שלו וטיפס למקום התשיעי כשהוא עצוב על הזדמנות נוספת שחמקה בין אצבעותיו. סימונצ'לי יצטרך לקחת צעד אחורה בניסיונותיו הנואשים לדחוק באופנוע בטרם התנאים מתאימים לכך ויצטרך להירגע. ההצגה הבאה במסלול הביתי שלו במוג'לו, חשובה לו מאוד ושם הוא יודע שעדיף לסיים על הגלגלים ולא לנסות ולדחוק בגבולות המעטפת תוך סיכונים מיותרים.

טוני אליאס, אלבארו באוטיסטה והקטור ברברה היו רחוקים מאוד מהרוכבים בראש המרוץ. כאשר חצה ספיס את קו הסיום, הם רק החלו בהקפה האחרונה שלהם.
קאסוקי אקיושי, רוכב הניסויים היפני של הונדה שנקרא לדגל במקום אוימה בקבוצת גריסיני, סיים לפני אחרון בפיגור של הקפה. היפני החביב זכה בטיול לאירופה על חשבון המפעל, בינינו לבין עצמנו, מי לא היה מוכן לצאת לטיול כזה?
 

8 תגובות ל MotoGP: סקירת מירוץ אסן, הולנד – אירוע למזכרת

  1. תודה על הברכות ליום ההולדת …
    ועוד שכל "עם ישראל הדו גלגלי" שומע.
    תודה.

  2. אבל תשחרר את הגורלי הזו מלידך..ץ…שהיא תשמש רק מלקטת סקופים…
    אהרון

  3. ולאשאני מבינה גדולה…..אבל לא היה אקשיין…
    תמי

  4. It was the same as Barcelona
    MotoGP must change fast for the fans or it will be lost for long time

  5. איך אפשר לסמוך על פירסומי הזמנים ולהקליט את המירוץ ולא רק את השלוש ההקפות האחרונות והמשעממות

  6. יפה כתבת קורפל. גם אני נמצא עם אותה הרגשה שהעסק הולך לאיבוד ודורנה רק מעוניית בכסף ולא ממש אכפת לה מה קורה על המסלול אפילו שגברת גורלי אומרת שכן, זה לא נראה כך. תמשיך לרתק אותנו ותגיד לגברת גורלי שלפעמים תיתן לך להשחיל מילה ולא תחפור שעות…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל