fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו GP חרז בסופ"ש

מוטו GP חרז בסופ"ש

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

חרז, המסלול הנפלא, הקהל המוטרף. עכשיו במירוץ מספר ארבע מתחילה האליפות האמיתית של 2014, לאחר שלושה מירוצים רחוקים נוחתת המוטו GP בביתה האמיתי אירופה. כאן כול המחסנים והמעבדות, כול המתקנים והציוד ולא צריך למזער הכול למכולות ולהתפשר על מה לוקחים ומה לא. כאן המסלולים המוכרים אותם פוקדת אליפות העולם שנה אחרי שנה מזה עשרות בשנים. מזג האוויר מוכר, הקהל מוכר, הספונסרים כולם נוכחים אישית, כך גם המנהלים הגדולים מיפן ואירופה. זה הזמן לתחרות האמיתית, רצף של שישה מירוצים אירופים המהווים את ליבה של האליפות, עם 150 נקודות אפשריות בקופה זה פוטנציאל שעשוי להכריע את האליפות.

וזו הבעיה המרכזית של המוטו GP ערב פתיחת הסבב הרביעי של העונה, הכרעת האליפות בשלב מוקדם מדי. מארקז מארקז מגיע לחרז עם מאזן מושלם של שלושה נצחונות משלושה פול פוזישן, הוא מוביל את הטבלה בהפרש של 19 נקודות לפני פדרוזה. פדרוזה? שוב עליו יהיה לנצח גאון רכיבה תורן? תשע עונות רוכב פדרוזה בקטגוריה העליונה וללא תואר יחיד, אפילו להיידן יש אחד. לאחר המירוץ האחרון בארגנטינה ניתן היה לחשוב שפדרוזה שכבש את המקום השני בהקפות האחרונות זכה לאיזו רוח חדשה, אבל לבנות עליו את התחרות מול מארקז זה אומר עונה משעממת. יש לו לפדרוזה חשבון פתוח עם בן קבוצתו האלוף שלקח תואר בעונה הראשונה שלו, כמה זה כואב, שהרי מארקז התנגש בגלגל האחורי של פדרוזה במירוץ באראגון בשנה שעברה, הביא לחיסול חיישן מחשב והביא להתרסקות ולאפס נקודות שלמעשה חסלו כול סיכוי לפדרוזה להתמודד על האליפות. האם נקמה היא שתביא את פדרוזה להיות מה שהיה צריך להיות כבר מזמן ולא היה? בשנה שעברה ניצח פדרוזה באורח משכנע את מרקז בחרז, פדרוזה אף הוביל את הטבלה אשתקד בשלב המקביל לזה בו אנו מצויים עכשיו, סבב רביעי, בפער של 6 נקודות על מארקז, כשלורנזו מרוחק 23 נקודות מהמקום הראשון – ובכול זאת בסוף העונה מארקז לקח אליפות בפער של 4 נקודות מלורנזו בעוד פדרוזה שוב מפספס. נקווה בכול זאת שרוח חדשה תגיע משום מקום לדני הקשיש כי אחרת מילא שזו תהיה העונה האחרונה שלו כרוכב רשמי עבור הונדה, זו תהיה וואחד עונה ארוכה ומשעממת לכולנו.

לא רק בגלל פדרוזה, בעיקר בגלל הכישלון של ימאהה ולורנזו, וכן גם רוסי. תחרותיות ברמה של אליפות עולם לא מרשה כישלון בשני מירוצים ברצף כבר בפתיחת העונה זה דרדר את לורנזו וימאהה לתהום של 53 נקודות מהמקום הראשון, אחרי שלושה מירוצים זה פער בלתי מתקבל על הדעת ברמה זו, אין פלא שלורנזו כבר פתח את הפה באמרו כי "היה שמח אם היה לו אופנוע יותר תחרותי", ביקורת שמעולם לא שמענו ממנו על ימאהה. לורנזו וימאהה עם הגב לקיר, עוד תבוסה בנוסח קטאר או ארה"ב והרבה לפני מחצית העונה אפשר יהיה לארוז את הקבוצה וללכת הביתה. הונדה בפער אדיר על ימאהה, לראות את המירוצים זה ממש כואב לראות איך ההונדה עובד עבור מארקז ולוקח כול מה שהרוצח הזה זורק לו ומבצע ונשאר על הגלגלים, בעוד ה-M1 הזקן של ימאהה מאיים להעיף את הרוכבים מעליו בכול נגיעה במצערת שניה לפני שהאופנוע כמעט זקוף, וזה אומר שההונדה כבר נעלם. צריך להחזיק אצבעות שהחזרה הביתה לאירופה, למפקדה של ימאהה ולמקורות כול הכוח שלה, תתבטא בשיפור דרמתי באופנוע המירוץ. רוסי גם הוא מתקרב במהירות לרגע האמת, כדי לעמוד בהבטחתו לשמור על רמה של אליפות או לפרוש עד יוני הוא חייב להתעשת לזמני הקפה יותר עקביים ממה שהראה בארגטינה, מקום רביעי בחרז כפי שהיה בשנה שעברה לא יספק אותו אבל מאיפה הוא מביא את השינוי.

מיום שישי כבר נתחיל לראות, 10 בבוקר שעון ישראל.

תגובה אחת ל מוטו GP חרז בסופ"ש

  1. גיא בן ברק שלום מצד אחד כיף שיש מרוץ שבוע אחרי שבוע מצד שני קצת משעמם אם פעם היינו את רוסי מזנק מהפול ולפעמים משורה שניה או אפילו שלישית אז גם לאחר זינוק משורה שלישית הוא היה מתקדם במהלך המרוץ לאורך רוב המרוץ וזה מה שהביא אקשן היום רוסי בין שלישי לשמיני ואם הוא גם מזנק גרוע אז אין מה לדבר על קרבות אולי עדיף שיפרוש לפני שיבזה את עצמו בעקיפות של אופנועי לווין תם עידן רוסי בעידן מרקז הוא פותח פער די בהתחלה וסוגר עניין השאר רבים על הפירורים להערכתי אם הוא לא ייפצע הוא ייעלם וישבור את שאר שיאי האליפות הזו בכל מקרה צפייה נעימה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל