fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

עוד לא אחד באפריל – אבל דספרס עובר למכוניות בדקאר

עוד לא אחד באפריל – אבל דספרס עובר למכוניות בדקאר

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

לו היו מחכים עוד כמה ימים זו בקלות יכולה הייתה להיות מתיחה מצוינת לאחד באפריל: סריל דספרס, חמש פעמים מנצח הדקאר ומרוכבי הראלי הטובים בכול הזמנים, מודיע אמש כי הוא פורש מרכיבה על אופנועים בראלי דקאר ואת הדקארים הבאים כבר יעשה כנהג מכונית פיז'ו. פיז'ו, שלאחרונה נמכרה לחברה סינית לאחר תקופה כלכלית קשה שכמעט הביאה לסגירתה, חוזרת לדקאר לאחר היעדרות של 25 שנה, עם ארבעה ניצחונות רצופים בין 1987 ל-1990.

דספרס אינו פורש מיידית מרכיבה וימשיך עם ימאהה למספר מירוצים באליפות הראלי רייד של 2014 ולאמן את רוכבי קבוצת הראלי של ימאהה – אבל די ברור שב-2015 גם מעט האופנוענות הזו תיעלם ודספרס יהיה נהג מכוניות ראלי בלבד, ולא רק בדקאר.
ללא ספק הודעה דרמטית, גם לאור המעבר שעשה דספרס רק השנה מק.ט.מ איתה זכה בחמשת הראלים שלו – לימאהה. המעבר והמירוץ הראשון עם ימאהה בדקאר 2014 מסתבר היו טראומתיים יותר ממה שנראה באמצע ינואר, דספרס נאבק קשה ובקושי הצליח לסיים רביעי וזה גבה מחיר. מאחורי הקלעים במעבר דספרס לפיז'ו אפשר למצוא לא אחר מאשר סטפאן פטרהאנסל הגדול, ידידו ומאמנו של דספרס ומי שעשה בדיוק את המעבר מימאהה לנהיגת מכוניות בדקאר – אבל עם שישה נצחונות בדקאר בשנות התשעים.

"קיבלתי הצעה מפיז'ו לנהוג בפרוייקט הראלי רייד החדש שלהם" אומר דספרס, "הזדמנות כזו באה פעם בחיים והייתי חייב לקבל אותה". ימאהה הגיבה באצילות לרצונו של דספרס, "היו לנו אמנם שאיפות עם דספרס" אומר אריק דה סיינז מנהל פעילות ימאהה אירופה "אבל למרות שיש לנו חוזה איתו לשנתיים אנחנו מכבדים את רצונו של הרוכב, במיוחד כיצרן מכוניות גדול כמו פיז'ו מבקש לשכור רוכב אופנועים כנהג מוביל בראלי דקאר".

האם ימאהה הייתה כול כך נדיבה לו דספרס היה מנצח בדקאר האחרון או לכול הפחות מפגין יכולת גבוהה בהרבה ממה שהציג? כנראה שלא, אבל אז גם דספרס די בטוח לא היה מבקש לעזוב.

תגובה אחת ל עוד לא אחד באפריל – אבל דספרס עובר למכוניות בדקאר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל