fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

מוטו GP עונת 2014: מחר זה מתחיל

מוטו GP עונת 2014: מחר זה מתחיל

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

יום חמישי 20.3 בשעה 17:00 שעון ישראל מתחילה סוף סוף עונת 2014 של אליפות העולם עם יום אימונים ראשון לשלושת הקטגוריות. לא מבחני טרום עונה או ניסויים פרטיים שהתנהלו מאז פברואר אלא הדבר האמיתי, סבב ראשון של העונה הנערך כרגיל במסלול הלילי בדוחה קטאר, כשהמירוצים עצמם ביום ראשון בערב.

את הנפשות הפועלות אין צורך להציג לציבור הישראלי, אבל מה שהיה בעונה הקודמת ממש לא בטוח שימשיך בעונה הזו. התופעה ששמה מארק מארקז אמנם הדהימה בעונת 2013 והילד בן העשרים לקח אליפות ושבר כול שיא אפשרי – אבל חלקה האחרון של העונה הקודמת היה רע למארקז ורק ארבע נקודות הפרידו בינו לבין יריבו המרכזי חורחה לורנזו. האם המומנטום הטוב של לורנזו לעומת הירידה של מארקז ימשכו? לא ידוע אבל די ברור שהפציעה האומללה והמיותרת של מארקז אשר השביתה אותו מכול מבחני טרום העונה תשחק תפקיד, בטח בסבב הפתיחה בקטאר שם סיים מארקז אשתקד שלישי בלבד לעומת ניצחון טוטאלי של לורנזו. שני אלה יהיו במרכז המאבק על האליפות, במרחק לא רב מהם אך עם סיכוי פחות טוב ובעיקר גיל זהב יתקוטטו דני פדרוזה וולנטינו רוסי, עבור פדרוזה זה כנראה הסיכוי האחרון לקחת אליפות בקטגוריה הבכירה (עינה תשיעית רבאק!), בעוד רוסי כבר הצהיר שאם לא ינצח עד הסבב במוג'לו ביוני – יפרוש עוד השנה.
ארבעת אלה יאלצו להתמודד עם סוס שחור בדמות אליש אספרגרו, הבחור נולד מחדש על הצירוף של מנוע ימאהה עם שלדת סדנה ותוצאותיו המעולות במבחני טרום העונה בטוח יתורגמו גם לנוכחות משמעותית במירוצים עצמם. אספרגרו רוכב במה שקרוי "קטגוריה פתוחה" מה שמביא אותנו לבלגאן העצום בחוקה אשר תופס את מרכז העניין ערב הסבב הראשון של העונה.
לאחר קריאה של החוקים שלוש – תשע עשרה פעם, אפשר לנסות להסביר: הפואנטה המרכזית היא מעבר של כול האופנועים במוטו GP למחשב ניהול מנוע אחיד ומפוקח על ידי הנהלת הסדרה – כבר בעונת 2016; עד אז יתאפשר לרוכבים וקבוצות שיבחרו בכך להתחרות עם מחשב ניהול מנוע פרטי ולא מפוקח כפי שעשו אופנועי המפעל עד השנה, ואלה ירוצו בקטגוריה משלהם שנקרית "מפעל", רק ארבעה רוכבים נכללים בקבוצה זו – מארקז, פדרוזה מהונדה, לורנזו ורוסי מימאהה. בעבור הזכות לרכב עם מחשב ניהול המנוע השווה מאות מיליונים משלמים ארבעת האופנועים בקטגוריה "מפעל" מחיר כבד בדמות 20 ליטר דלק (במקום 24 בקטגוריה "פתוחה"), לרשותם רק חמישה מנועים לכול העונה (12 ב"פתוחה") ויש להם מבחר קטן יותר של צמיגים. מעבר לכך מנועים ארבעת אופנועי המפעל לרכוש ניסיון וידע עם מחשב ניהול המנוע המפוקח מתוצרת מגנטי מרלי שיותקן כאמור כחובה בעוד שתי עונות בעוד מי שנכלל בקטגוריות האחרות יזכה לניסיון כזה ועוד איך.
אז יש קטגוריה "מפעל" ויש קטגוריה "פתוחה", וכאילו עד עתה זה לא היה מבלבל באה דורנה והמציאה קטגוריה נוספת "מפעל 2" שהומצאה תכלס במיוחד עבור דוקאטי. קטגוריה זו משלבת בין קטגוריית "מפעל" לקטגוריה "פתוחה" כלומר מחשב ניהול מנוע פרטי בשילוב 24 ליטר דלק ו-12 מנועים, אבל כדי להיכלל בה אסור לרוכב/קבוצה להיות מנצח בעונת 2013 על מסלול יבש. יש רק יצרן אחד המסוגל לשלב מחשב פרטי של מפעל עם אפס ניצחונות בעונה שעברה וזה כמובן דוקאטי. והבלבול לא נגמר כאן, דוקאטי יאלצו להיפרד ממנעמי הקטגוריה הזו במידה וישיגו ניצחון אחד או שני מקומות שניים או שלושה מקומות שלישיים, או אז הם יאבדו שני ליטר דלק וירדו ל-22 ליטר, ובמידה וישיגו שלושה ניצחונות אז יאבדו גם את הזכות לרכב עם צמיגים רכים, פריווילגיה של הקטגוריה "הפתוחה".
לא הבנתם? אתם לא לבד, רוכבי המוטו GP הבכירים ביותר הודו כי אינם מבינים את החוקים עד הסוף, אתרי אינטרנט בעולם מציעים סרטוני וידאו המסבירים את מה שקשה מאוד להסביר. אבל מה זה משנה, בסופו של דבר זה מי הרוכב הטוב ביותר, ואת זה נדע כבר ביום שני הקרוב, נאחל לרוכבים הטובים בעולם האספלט עונה מהירה וללא פציעות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל