fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

בלגאן חוקה במוטו GP – קטגוריה חדשה ברגע האחרון

בלגאן חוקה במוטו GP – קטגוריה חדשה ברגע האחרון

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

המירוץ הראשון בעונת 2014 יערך בעוד שבועיים כאשר מתפוצץ ויכוח חדש בין הנהלת המוטו GP (דורנה) לבין הונדה וימאהה וזה מביא לשינוי בהול בחוקה אשר יכנס לתוקף כבר בעונה הקרובה כלומר בעוד שבועיים. כאשר שינוי היסטרי כזה מוכנס ברגע האחרון הרי שאפשר לקבוע בלי לדעת במה מדובר כי העניינים לא מתקתקים בארגון הזה שאמור לתכנן ולבדוק שינויים חודשים ושנים מראש, והדאגה הופכת לחמורה במיוחד כאשר למדים כי השינוי הדחוק הוא לא פחות מאשר הקמת קטגוריה חדשה במוטו GP, נדגיש שוב שבועיים לפני פתיחת העונה וכאשר כול המבחנים הרשמיים נערכו ואין אפשרות לקיים נוספים.

במה מדובר? כזכור אמורה הייתה המוטו GP החל מעונת 2014להיערך עם שתי קטגוריות: אופנועי מפעל מלאים הנהנים ממחשב ניהול מנוע פרטי וחשאי כפי שהיה בעבר המאפשר להם הן להגיע להספקי המנוע האדירים והן לפקח על הורדת הכוח הזה לקרקע, תמורת הזכות להשתמש במחשב כזה נענשים אופנועי המפעל בשורה של הגבלות כמו דלק, מספר מנועים וימי מבחן, ואלה אמורים לצמצם את יתרונותיהם על האופנועים האחרים שאינם אופנועי מפעל אלא אופנועים הנשכרים או נקנים על ידי קבוצות פרטיות. האחרונים (תרתי משמע) מאוגדים בקטגוריה הנוספת המכונה "פתוחה" ונהנים מהקלות כמו כמות דלק גדולה יותר, מספר מנועים רב יותר לעונה והרבה יותר ימי מבחן. אופנועים בקטגוריה הפתוחה חייבים לעשות שימוש במחשב ניהול מנוע אחיד שאמור להביא לביצועים והתנהגות קרובים בהרבה בין האופנועים וזה אמור ליצור את התחרותיות המקווה ובעיקר להוריד עלויות.

מה שקרה במבחני טרום העונה הוא ששתי קבוצות המשתייכות לקטגוריה הפתוחה הפגינו ביצועים וזמנים מהירים בלי קשר, אליש אספרגרו על אופנוע עם מנוע ימאהה ושילדת FTR, ודוביציאוזו רוכב דוקאטי הרשמי, דוקאטי בחרה למרות היותה יצרנית רשמית לרכב דווקא בקטגוריה הפתוחה וליהנות מההקלות הניכרות שבאות עם זה. וכך ימאהה והונדה שנותרו היחידות באליפות המריצות אופנועי מפעל מלאים התרעמו לאחר המבחנים לנוכח הזמנים המפתיעים לטובה של אופנועי דוקאטי האמורים להיות נחותים בהרבה, לא יכול להיות שמחשב ניהול המנוע האחיד מייצר ביצועים כאלה אמרו שני היצרנים היפניים ומן הסתם התהפכו באיומים על הנהלת הסדרה.

תחת הלחץ לעיל של הונדה וימאהה החליטה דורנה ליצור קטגוריה שלישית, "אופנועי מפעל 2", שלמקרא ההגדרות שלה אין אלא לדפוק שוב את הראש בקיר ולתהות עד מתי תמשיך ההנהלה הספרדית המוזרה הזאת לשגע את אליפויות העולם. הקטגוריה השלישית תהיה למעשה קטגוריה פתוחה אבל במקום 24 ליטר דלק יותר לה לשאת רק 22.5 ליטר ובמקום 12 מנועים לעונה יותר לה רק 9 מנועים, כאשר כדי להשתייך לקטגוריה הזאת יש לחטוף עונש על… ניצחון: אופנוע מהקטגוריה הפתוחה אשר ינצח מירוץ יעבור במירוץ הבא מהקטגוריה הפתוחה אל הקטגוריה החדשה, "אופנועי מפעל 2."

6 תגובות ל בלגאן חוקה במוטו GP – קטגוריה חדשה ברגע האחרון

  1. ואני לתומי (או שמא אומר לטמטומי) חשבתי שהמנהלת היא נקיית כפיים.

  2. דוקטי, MV אוגוסטה, יוסאנג וכאלו.
    וזה יקרא הזבל GP .

  3. לא מספיק לנו ימהה, הונדה קווסקי ןסוזוקי?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל