fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
MV קוביה

MotoGP: סקירת מירוץ סילברסטון, בריטניה – סטונר כובש את העולם

MotoGP: סקירת מירוץ סילברסטון, בריטניה – סטונר כובש את העולם

בועז קורפל

צילום: יח"צ

במידה רבה, הכתובת הייתה על הקיר. לא הופתענו כלל לראות את קייסי סטונר מרסס את כולם בטיפות בעזרת הגלגל האחורי שלו שחתך בשלוליות של סילברסטון כשהוא רוכב בביטחון מלא ובמהירות שאיש מיריביו לא עמד בה. "אני מרגיש נפלא בהונדה ותוהה לעצמי למה נשארתי בדוקאטי באותן שנים קשות שאיש לא העריך את העבודה הקשה שלי ואת ההישגים שלי", אמר סטונר ערב המרוץ, לאחר שניצח במקצה הדירוג והראה ללורנזו וסימונצ'לי איך עושים את זה נכון.
יש דברים שאומרים לתקשורת כי צריך לומר ויש דברים שאומרים מהלב, סטונר מדבר תמיד מהלב. אתם לא חייבים לאהוב את מה שהוא אומר אבל צריך להקשיב לו.

מקצה הדירוג בשבת הציג סדר עולמי חדש ולא מחמיא כלל ועיקר לקבוצת דוקאטי ולדוקטור ולנטינו רוסי. "אני אפילו לא רוכב בקצב שבו רכבתי בחרז או באסטוריל ואיני יודע עד כמה הגשם יוכל לסייע לי כאן מחר במרוץ" אמר רוסי בתום מקצה הדירוג כשהוא מדורג במקום ה-13 ובפיו טענות קשות על אי-יכולתו של האופנוע לשמור על הקו המהיר שרוסי רוצה לרכוב בו וגם על בעיות קשות לא פחות בכניסה לפניות. "הוא פשוט עקשן וסרבן" אמר רוסי על האופנוע שלו.

אוהדיו הקנאים של הדוקטור נזכרו בימים קשים אחרים וקיוו בסתר ליבם שהנס יתרחש ביום המרוץ אבל המציאות הכתה בהם וברוסי והנס לא קרה. ולנטינו נלחם בתנאי מזג אוויר קשים בסילברסטון ומעל לכל באופנוע. התוצאה הסופית שלו, מקום שישי, מחמיאה מאוד ביחס לכל הבעיות אך יש לזכור כי רוכבים אחרים סייעו בכך שהתרסקו ופרשו והפרש הזמן בינו לבין המנצח עמד בסיום על 64 שניות כשלפניו ניצב אלבארו באוטיסטה במרחק של 29 שניות עם אופנוע של סוזוקי.

ההפתעה במקצה הדירוג התחלקה לשני חלקים, האחד טוב והשני רע. קאל קרוצ'לו, הבריטי המבטיח שנראה מאושר בסילברסטון כמו חתן ביום חופתו, התרסק במקצה הדירוג ושבר את עצם הבריח ובנוסף לכך נחבל בראשו וחטף גם זעזוע מח קל. קבוצת טק 3 חשה את היום הנורא ביותר שלה בשבת כשנותרה עם קולין אדוארדס שעדיין נמצא בתהליכי החלמה. הוסיפו לכך את הבעיות של בראדלי סמית' במוטו 2 ותבינו למה הארבי פונשראל רצה לקפל הכול וללכת הביתה. גם אדוארדס שחש תסכול רב אחרי שלא הותר לו להשתתף בקטלוניה רצה לעשות אותו דבר ולחזור איפשהו בקיץ כשהוא בריא. לשמחתנו הוא לא עשה את זה.
הצד החיובי שמור לקארל אברהם הרוקי שסיים במקום השישי והיה ראש וראשון לאופנועי דוקאטי בגריד. גם אלבארו באוטיסטה סיפק רגעי נחת לאנשי קבוצתו שעבורם סילברסטון הוא הבית והספרדי המוכשר רכב בחופשיות והתייצב בשורה השלישית בזינוק.

בשורה הראשונה ניצבו סטונר, מארקו סימונצ'לי וחורחה לורנזו. סטונר אמר בגילוי לב שהוא שמח לסיים בפול פוזישן, אולם שלוש פעמים במהלך ההקפה המהירה שלו הוא חשש מפני התרסקות כי השינויים שבוצעו בחלק הקדמי של האופנוע, במטרה להשיג אחיזה טובה יותר בקדמי, כמעט עלו לו ביוקר רב. סימונצ'לי לעומתו נראה רגוע מתמיד וסיפק את הסחורה גם הפעם, בתקווה להניח את ידו ביום המרוץ על הפודיום החמקמק. "בין אם המירוץ יהיה יבש כמו בשבת או רטוב, אני מהיר במידה רבה ואני צופה תוצאה טובה" אמר מרקו בסיום מקצה הדירוג. הצלע השלישית הייתה בדמותו של אלוף העולם, חורחה לורנזו, שאמר בסיפוק: "עשינו צעד נוסף קדימה. אני מופתע ממידת קצב סגירת הפערים על הונדה".

הרוכבים התעוררו ביום ראשון בבוקר לשמיים שחורים וטמפרטורות קרות במיוחד. קשה היה לצאת מהמיטה החמה כאשר חשוך בחוץ והטרמומטר מראה על פחות מעשר מעלות, אבל ההצגה חייבת להימשך וכולם התייצבו במסלול סילברסטון וראו את מרוץ המוטו 2 שקדם למרוץ שלהם. המרוץ עצמו היה מעניין כתמיד, אבל תנאי המסלול עניינו אותם יותר.
התחזית לשעות היום כולו נותרה זהה. גשם וטמפרטורות נמוכות, נמוכות מאוד.
נערות המטרייה סבלו אף הן מהקור והגיעו לבושות מדי לקו הזינוק. הרוכבים הדרוכים עסקו בהכנות האחרונות לזינוק והשאלה הייתה האם מישהו מרוכבי השורה השנייה, אנדראה דוביציוזו, בן ספיס וקארל אברהם יוכל להתברג לחבורת החוד ולהשפיע על מהלך המרוץ כשהחשש הגדול בליבם של מיליוני צופים בעולם היה מפני "תהלוכת קטלוניה 2".

כאשר כבה הרמזור, נעלם החשש לחלוטין. לורנזו שיגר עצמו מקו הזינוק כמו מלוע של תותח ומאחור נצמדו אליו שני רוכבי רפסול הונדה כשדוביציוזו מקדים את סטונר.
סימונצ'לי שוב זינק בצורה חלשה (כמו בקטלוניה). טעות קטנה בפניית "אבי" כמעט זרקה אותו מהאופנוע ולכן הוא נשר לאחור למקום הרביעי, אך נשאר צמוד למובילים ועד מהרה נוצר ראש חץ של ארבעה אופנועים שהחלו להתרחק מהאחרים. בגלל תנאי המסלול הם לא התרחקו במידה רבה בהקפות הראשונות.

התקווה של לורנזו להמשיך את המומנטום הטוב ואת העקביות שהוא גילה ביום שבת התפוגגה בפניית "וודקוט" ושני רוכבי רפסול הונדה חלפו על פניו והחלו להיאבק על הבכורה.
אנדראה דוביציוזו הוכיח כי הוא יריב עיקש וקשה לעקיפה (תשאלו את ולנטינו רוסי) אך מול סטונר הסיפור היה אחר. "דובי" נאבק באוסטרלי עד כמה שניתן אך הקנגורו ידע מתי לבצע את הניתור הנכון ולעבור אותו ממש בתחילת ההקפה השנייה בפיתול "פארם" וליטול את ההובלה שהובילה אותו לניצחון.
 
דוביציוזו נשאר שם ונאבק בחירוף נפש בהתקפה הגדולה שבאה מכיוונו של חורחה לורנזו שדחק באופנוע אל גבולות המעטפת שלו ואף מעבר. "במקצה החימום בבוקר המרוץ חשתי שהאופנוע מתנהג נהדר בתנאים האלה וסמכתי עליו אולם בהקפת החימום למרוץ, משהו השתנה. דחפתי חזק ככל האפשר בניסיון לעבור את אנדראה כי ידעתי שאם לא אעשה זאת תוך זמן קצר, סטונר ייעלם אל האופק" אמר לורנזו בסיום.

אלוף העולם שמגיע ממיורקה שבספרד, אכן ניסה ככל יכולתו אך "דובי" הדף את כל ההתקפות אחת אחרי השנייה והניסיונות האגרסיביים של לורנזו עלו לו בהתרסקות ופרישה מהמרוץ בהקפה השמינית כשהוא עצמו לא נפגע ממנה אך הרצף הנאה שלו שהחל באוסטרליה 2009 נקטע.

המאבקים מאחור שירתו את האינטרס של "הקנגורו" שמתח את היתרון שלו עקב בצד אגודל "והשתמש" בנוכחות של דוביציוזו כחסימה מפני יריבים אחרים, אבל לא היו כאלה.
מארקו סימונצ'לי נשאב במהירות אל תוך הואקום שהשאיר לורנזו והוא סגר על דוביציוזו. קרב מעניין בין שני אופנועי הונדה מהשורה הראשונה הלך והתפתח. אולם בחלוף שתי הקפות בלבד, גם הסיפור הזה נגמר בדיוק באותה נקודה בה התרסק לורנזו.
מארקו סימונצ'לי סיים גם את המרוץ  הזה בלי נקודות, או ליתר דיוק עם נקודות שחורות ובגריסיני התבטאו בחוסר נוחות לאחר המרוץ ואמרו: "מארקו צריך להתחיל לספק את הסחורה".

כאשר העניינים נפתרו בחלק הקדמי וסטונר שייט לו, תרתי משמע, לעבר הניצחון והעפלה לראש הדירוג העולמי כאשר "דובי" במרחק ניכר ולא יכול לסכן אותו, התפתח הסיפור האנושי המעניין של המרוץ הזה בדמות המאבק על המקום השלישי.
לפני שבוע הוא עוד היה על שולחן הניתוחים בברצלונה ובחלוף שבעה ימים, קולין "טקסס טורנדו" אדוארדס, רשם פרק הירואי בספר האגדה שלו.
אדוארדס רכב בזהירות רבה ובמהירות מתונה מאוד באימונים ודורג אחרון ביום שישי אך הבטיח כי זהו אינו הקצב אמתי שלו והוא יגביר אותו במקצה הדירוג ובמרוץ. "הבעיה לא ממש חמורה בכתף אלא באחד משרירי הבטן שלי שנקרע וגורם לי לכאבים עזים" הסביר קולין את מצבו הרפואי.

ההבטחה של קולין קוימה. ההתרסקות של קאל קרוצ'לו תרמה להגברת המוטיבציה והרצון להחזיר את החיוך לאנשי קבוצת טק 3 שחשו מעודדים לנוכח הפודיום שהשיגו קודם לכן במרוץ המוטו 2 וקולין אדוארדס שהיה במקום החמישי במרוץ, גילה להפתעתו כי שלושה רוכבים לפני התרסקו (גם בן ספיס השתתף בחגיגת ההתרסקויות יחד עם לורנזו וסימונצ'לי) והוא מדורג שלישי ויכול להגיע אל הפודיום.

זה השלב שבו רזרבות על אנושיות מתחילות לשחרר את כל מה שהגוף צריך על מנת לעמוד במשימה ואדוארדס עמד בה בכבוד למרות שמאחוריו הבליח ניקי היידן שרשם את ההקפה המהירה במרוץ (עם אופנוע של דוקאטי!!!) וסגר על קולין במהירות. לשמחתו של אדוארדס, מספר ההקפות עד לדגל השח-מט היה קטן והמאמץ של היידן לא נשא פרי.

על הפודיום התקשה אדוארדס להניף את הגביע ולהרים את בקבוק השמפניה הגדול וללגום ממנו, אבל הכאבים נשכחו לרגע ואפילו מזג האוויר הקר לא הצליח לדכא את השמחה הגדולה שלו ושל אנשי הקבוצה שרשמו פודיום כפול ביום שנראה בתחילתו כנורא מכל.

ניקי היידן סיים רביעי וחש כי הפודיום היה בהישג ידו. "אם הייתם אומרים לי לפני הזינוק שאסיים רביעי, לא הייתי מסתפק בכך וההקפה המהירה במרוץ מוכיחה זאת. אני מפרגן לקולין על הישגו" אמר הידן בסיום. האמריקני הקדים בשמונה שניות את אלבארו באוטיסטה שחגג עם אנשי סוזוקי את המקום החמישי שאולי יפתח פתח קטן, סדק צר, להמשך הפעילות של הקבוצה במתכונתה הנוכחית.

רוסי כאמור סיים שישי ומזער נזקים. "המקום השישי אכן תרם להקטנת הנזק מהמרוץ הזה אבל כולנו אשמים בתוצאה הזאת. אני, האופנוע ואנשי הקבוצה. כולנו צריכים להשתפר, ומהר" סיכם רוסי את הביקור בבריטניה.

קארל אברהם הצ'כי הצעיר סיים במקום שביעי מכובד ואנשי קבוצת "קרדיון" הביעו סיפוק רב לנוכח ההישג שלו. גם טוני אליאס ראה לראשונה את המיקום הגבוה בותר שלו העונה והספרדי סיים שמיני לאחר שבתחילת המרוץ הוא טיפס למקומות גבוהים יותר.

המקום התשיעי היה של הירושי אוימה שלא הצליח למצוא את הקצב באופנוע שלו וסבל מבעיות רבות, במיוחד בעיות אחיזה בשל קושי לחמם את הצמיגים לטמפרטורה הרצויה. התרסקותם של האחרים מלפנים היא זאת שהביאה אותו לסיים בתוך העשירייה הראשונה ואוימה יודע זאת כפי שיודעים זאת גם לוריס קפירוסי, הקטור ברברה ורנדי דה-פונייה שסיימו במקום 10, 11 ו-12 בהתאמה.

כולם רצו בסוף המרוץ לבית המלון לשתות מרק חם או כוס תה אנגלי, העיקר להתחמק מהקור העז ששרר בחוץ והמחשבות כבר נודדות לאסן שבהולנד, שם ייכתב פרק חדש בספר עונת 2011 של ה-MotoGP.  סטונר מוליך את אליפות העולם ולא נראה שמישהו עוד יכול לאיים עליו למרות שדוביציוזו "זרק" משפט כזה במסיבת העיתונאים בסיום. לורנזו טוען שללא הלחץ שהיה עליו להמשיך ולהוביל את האליפות, העניינים ייראו לו אחרת כי כעת, אין לו מה להפסיד.

לתוצאות המירוץ וטבלת הדירוג

גלריה

8 תגובות ל MotoGP: סקירת מירוץ סילברסטון, בריטניה – סטונר כובש את העולם

  1. איזה כתבות יפות !! אלוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף

  2. ראיתי את המרוץ. היה אחלה מרוץ. גם התאורים כאן טובים.
    תמשיכו
    שחר

  3. מרוץ בגשם הוא מרוץ עם הרבה עיניין ומתח..
    ניהנתי לראות וגן הכתבה טובה.
    אריה

  4. אפשר ממש לשמוע אותך כשקוראים את הכתבה. זה מדהים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל