fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן

לנסוע לברצלונה לראות את מארקז על מסלול עפר

לנסוע לברצלונה לראות את מארקז על מסלול עפר

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

מסלול העפר במונטג'יק השוכנת דרומית לברצלונה מארח מזה שנים מירוצים בהשתתפות כוכבים, אלופי עולם מהגרנד-פרי, המתחרים על אופנועים פשוטים במסלול העפר השטוח האובאלי. מאז היה בשיאו בשנות התשעים ירד האירוע במונטג'יק מהכותרות, גם בגלל שקבוצות המירוצים והיצרנים סירבו לסכן את רוכביהם במירוץ מחוץ לאליפות, אבל השנה האירוע חוזר ובגדול.

ב-11 בינואר 2014 יערך במונטג'יק, פאלאו סנט ג'ורדי, אירוע סופרפרסטיג'יו ענק, מירוץ עפר בהשתתפות כוכבי המוטו גי.פי הספרדים בראשות מארק מארקז אלוף המוטו גי.פי ואחד מהכישרונות הגדולים שנראו בגרנד-פרי מאז ומעולם, ולמרות שלורנזו ופדרוזה לא יהיו שם, הרי שהאחים אספרגרו, עם פול אלוף המוטו 2, וגם אלוף המוטו 3 ויניאלס, ואיתו כוכבי קבוצתו רינס ואלקס מארקז, יחד עם רוכבי מוטו גי.פי כמו באטיסטה ובראדלי סמית'. על אופנועי סינגל ארבע פעימות פשוטים, ללא מכונות המאות מיליונים תחתם, יראו כוכבי אליפות העולם חשופים לעיני כול ברמת רכיבה נטו.

במירוץ עפר האופנוע תחת פניה שמאלית מתמשכת נמצא כול הזמן בהחלקה של שני הגלגלים, מגף שמאל המצופה פלדה מחזיק נקודת משען כשהאופנוע שוכב על צד שמאל, כשהמצערת שולטת במידת ההחלקה של הגלגל האחורי החוצה ובכך גם במידת העמקת הגלגל הקדמי הנעול הפוך ימינה מה שמכניס את האופנוע עמוק לתוך הפניה, מה שמאפשר הגדלת המהירות.

מירוץ העפר, דירט טראק או פלאט טרק, הוא ספורט אמריקני, מאז תחילת שנות השלושים של המאה הקודמת נערכות בארה"ב אליפויות עפר, אלופי עולם כמו רוברטס, רייני וספנסר למדו לשלוט באופנוע על מסלולי העפר, רוברטס כזכור אף היה הראשון לזכות בשנת 1975 עם אופנוע יפני, ימאהה טי.זד 750 ארבעה צילינדרים שתי פעימות מטורף איתו רכב רוברטס על מסלול עפר וניצח את עדת ההרלי ששולט מסורתית באליפות הזאת. לכן יש עניין מיוחד בכך שאלוף הגרנד נשיונאל האמריקני, בראד "דה בוליט" בייקר, ישתתף אף הוא באירוע הסופרפרסטיג'יו ומרתק יהיה לראות מומחה דירט טראק טהור, ועוד את בייקר הנחשב לרוכב העפר הטוב בעולם, בקרב מול מארק מארקז שזה לא המקצוע העיקרי שלו, אבל תחביב אינטנסיבי ללא ספק ורוכב גאוני.

אז זה אולי לא מירוץ מוטו גי.פי אבל זה ללא ספק אירוע שכול דלוק מוטורי יהנה ממנו, מי שפנוי לאיזה פינוק של תחילת השנה החדשה שיטוס לברצלונה לכמה ימים בינואר, והוא עשוי למצוא בסופרפרסטיג'יו משהו שלעולם לא ישכח.

4 תגובות ל לנסוע לברצלונה לראות את מארקז על מסלול עפר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל