מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
סטפן
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
ברקום שמאל
KTM עליון קוביה
לרט
פרפקט קוביה שמאל
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC

מוטו GP תאריכים ומקומות עונת 2014

מוטו GP תאריכים ומקומות עונת 2014

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

בשנת 1949, שנתה הראשונה של אליפות העולם, היו שישה סבבים, כולם נערכו בצפון אירופה; 65 שנה אחר כך, בעונת 2014 של המוטו GP, נינתה של הגרנד-פרי, מתוכננים לא פחות מ-19 סבבים בכול רחבי העולם, במידה ואכן ימומשו כול המסלולים בתכנית הרי שזו תהיה העונה העשירה ביותר עד כה, בחינת לוח האירועים מעלה תיזוז מטורף של הרוכבים למרחקים ארוכים בפרקי זמן קצרים, זה לא רק מתיש את האנשים, המירוצים הרחק מאירופה מקשים על מגוון הציוד, במיוחד כשצריך לאגור ידע מהר במסלולים חדשים, אם ברידג'סטון עשתה אינטיפאדה במסלול נהדר כמו פיליפ איילנד כי לא היה זמן מבחן לצמיגים וחששה שלא יחזיקו מירוץ שלם – מה יגידו במסלולים שכלל לא היו בהם כמו אלה בדרום אמריקה? המבחן הגדול במירוץ על פני יבשות ומדינות שמור לרוכבים והמכונאים בסוף, מספרד יש להם שבוע לברזיל, שבועיים למאלזיה, שבוע אחר כך יפן, שבוע אחר כך אוסטרליה ואז שבועיים עד לולנסיה וסוף העונה.
 
על החידושים נמנים חזרה לצמד סבבים בדרום אמריקה, ארגנטינה וברזיל מהן נעדרה הסדרה מאז אמצע שנות התשעים של המאה שעברה. כרגיל בדרום אמריקה יש בעיות פוליטיות, ממשלת ארגנטינה מסוכסכת עם ענקית הנפט רפסול הספרדית לאחר שהלאימה את אחת מהחברות הבת שלה, ורפסול היא לא פחות מהבעלים של המוטו GP, אין אליפות בלעדיה. בעונה שעברה זה מנע מהאליפות להגיע לארגנטינה, מעניין לראות איך פתרו את זה.
מבחינת המדינה עם מספר הסבבים הגדול ביותר הרי שאין כול הפתעה, ספרד, וזה בהתאם להשתלטות המוחלטת שלה לא רק על הנהלת ובעלות הסדרה, אלא גם על כול שלושת הקטגוריות באליפות העולם, מאחר והקטגוריות הקטנות אמורות לייצר כישרונות שיעלו למוטו GP – והן מייצרות רק ספרדים – אין אופק לשינוי הספרדיות הזו, במיוחד שבארצות המירוצים המסורתיות ארה"ב ואוסטרליה לא גדלים בשנים האחרונות רוכבים המסוגלים לעלות למוטו GP, רק בריטניה עוד איכשהו מספקת איזו אלטרנטיבה. וכך ספרד המחוסלת כלכלית ממשיכה להריץ ארבעה סבבים למרות שכול שנה נשבעים שם שלא תהיה ברירה להוריד סבב אחד לפחות כי המסלולים בפשיטת רגל. מסלול שכן יורד – ולמרבה הצער – הוא לגונה סקה, המסלול החצי בייתי הזה מסרב לדרישות דורנה לגדול משמעותית ולהרחיב את היקף אירוע המוטו GP גם לשתי הקטגוריות הקטנות יותר, ובכלל להיות יותר קרקס כמו שקורה בשאר המסלולים. וויכוחים היו כבר זמן רב עד שזהו, המסלול הקליפורני הצפוף והנפלא שמשמש את אליפות העולם מאז ראשית שנות התשעים של המאה הקודמת, עם הקורק סקרו שסיפק כול כך הרבה אקשן, כולל השנה בין מארקז לרוסי, כבר לא יארח את המכונות הנפלאות בעולם ויאלץ להסתפק בסופרבייק.
 
ככול שיתקרב מועד פתיחת העונה, ויחודשו מבחני IRTA, המבחנים הרשמיים המקדימים את העונה ובהם משתתפים כולם, נביא יותר דיווחים ופרשנות כאן בדוגרי בסיקור מלא של המוטו GP, עם סקירת הרוכבים והקבוצות, התקנות החדשות, טכנולוגיה וכול מה שאליפות האופנועים החשובה בעולם ראויה לו – וראויים אוהדיה בקרב קוראינו.
 
תאריכים ומקומות, סבבים מוטו GP עונת 2014
13.4  טקסס, ארה"ב
23.4  קטאר
27.4  ארגנטינה
4.5    חרז, ספרד
18.5  לה מאנס, צרפת
1.6    מוג'לו, איטליה
15.6  קטלוניה, ספרד
28.6  אסן, הולנד
13.7  סאקסנרינג, גרמניה
10.8   אינדיאנפוליס, ארה"ב
17.8   ברנו, צ'כיה
31.8   סילברסטון, בריטניה
14.9   מיזאנו, איטליה
21.9   ארגון, ספרד
28.9   ברזיליה, ברזיל
12.10 ספנג, מאלזיה
19.10 מוטגי, יפן
26.10 פיליפ איילנד, אוסטרליה
9.11   ולנסיה, ספרד

גלריה

3 תגובות ל מוטו GP תאריכים ומקומות עונת 2014

  1. מארקז בהצלחה ולתת בראש לחולה לדני פדרוסה ולד״ר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל