מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
דקאר 2014: ב-5 בינואר זה מתחיל
גיא בן ברק
צילום: יח"צ
אי אפשר שלא לאהוב את הסרטון שהעלתה רד-בול, נותנת החסות הראשית לדקאר, לקראת מהדורת 2014 שתיפתח ב-5 בינואר בנתיב ארגנטינה-בוליביה-צ'ילה. סטייל מערבון קלאסי כשהכוכבים הם הנהגים והרוכבים הבולטים במפעל, כולם כמובן נתמכים על ידי רד-בול, נהגי המשאיות ניקולייב, אדי דה קיד וכמובן ולדימיר קאגין, סריל דספרה וצ'ינקו קאבזאס בקבוצת ימאהה הרשמית, מארק קומה ואליאס אל קאטאלם מקבוצת רד-בול ק.ט.מ הרשמית, קרלוס סיינז ואל מטאדור נהגי הבאגיז ועוד ועוד.
הדקאר 2014 יהיה מאוכלס בצפיפות ומעניין במיוחד, כמובן בגלל מעברו של דספרה המנצח בשלושת הדקארים האחרונים מק.ט.מ לימאהה, הכוכב הצרפתי ירכב על ה-YZ450F ראלי עם ראש המנוע ההפוך, ובמקביל המכה שחטפה ק.ט.מ ממש עכשיו עם מותו של הרוכב הרשמי קורט קאסלי, אין ספק שלראשונה ב-13 שנה ועם כול הכבוד למארק קומה – יש סיכוי שהניצחון ילך ליצרן אחר מאשר הכתומים. איום גדול על ק.ט.מ ותחרות לימאהה ודספרה תיתן הונדה שנכנסה בכול הכוח של HRC ונצחה עם ה-CRF450 ראלי הכול חדש בראלי מרוקו, הענק האדום החליט כי ניצחון בדקאר הוא צורך אסטרטגי וכאשר הונדה מחליטה היא תשיג את מטרתה, בין אם השנה או בשנים הקרובות, זה יקרה, כידוע חלק משמעותי משלטון ק.ט.מ מושג בזכות תשתית לוגיסטית מושקעת במיליונים המאפשרת לרוכבים לרוץ הכי מהר שאפשר בלי להתעכב על תקלות ותאונות – והונדה אם רק תרצה יותר ממסוגלת לעלות על האוסטריים בלוגיסטיקה ותמיכה.
לצד הענקים יופיעו גם קבוצות קטנות חדשות בראשן סוזוקי במסגרת קבוצת MD, וקטנטנות כמו שרקו ו-TM
שיעשו מערבון בן זמננו עם אופנועים במקום סוסוים